2012-09-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KraiT-
Vad ligger ölpriserna på bland dom pubbar/klubbar som är för studenter?
Är det enbart studerande vid LiU som kommer in eller är dom öppna för alla bara att dom i folkmun kallas för studenthak?

Kårallen (ligger på campus, är för kravaller etc. Du kan bli ingästad.): Ca. 30 kr

Nationernas Hus (vem som helst kommer in, ligger i stan). Ca: 35-40 kr

Flamman (Tror att vem som helst kommer in, ligger i Gottfridsberg): Ca 30 kr.

Sedan finns det massa andra mindre ställen och som Krösus sa en del mindre permanenta ställen.
Citera
2012-09-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Kårallen (ligger på campus, är för kravaller etc. Du kan bli ingästad.): Ca. 30 kr

Nationernas Hus (vem som helst kommer in, ligger i stan). Ca: 35-40 kr

Flamman (Tror att vem som helst kommer in, ligger i Gottfridsberg): Ca 30 kr.

Sedan finns det massa andra mindre ställen och som Krösus sa en del mindre permanenta ställen.
[HG] finns med. Ligger i Ryd. Ölen kostar 30 kr
Citera
2012-09-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lefebvre
[HG] finns med. Ligger i Ryd. Ölen kostar 30 kr

Juste ja.. Jag besöker aldrig HG så glömde helt bort det.
Citera
2012-09-18, 11:59
Medlem
jettesnels avatar
Jag har en "online lecture" idag, vad menas med det? Kommer jag få en film länkad till mig via mejl? Det står inget om vilket klassrum så jag antar att det är så men för att vara på den säkra sidan...

Om man har tappat bort sin mejladress, hur får man tag i den / en ny?
Citera
2012-09-18, 14:40
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Jag har en "online lecture" idag, vad menas med det? Kommer jag få en film länkad till mig via mejl? Det står inget om vilket klassrum så jag antar att det är så men för att vara på den säkra sidan...

Om man har tappat bort sin mejladress, hur får man tag i den / en ny?

Gå in på studentportalen, klicka på "sök på student". Sök på dig själv Då får du redan på adressen i alla fall.
Citera
2012-09-19, 21:23
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Detta går väl under studentliv lite: Någon som kan tipsa om en bra frisör som inte för dyr med studentrabatt? Är kille om det är skillnad på pris där.
Citera
2012-09-19, 21:35
Medlem
jettesnels avatar
lista ut skiten själv
Senast redigerad av jettesnel 2012-09-19 kl. 21:46.
Citera
2012-09-19, 22:14
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Detta går väl under studentliv lite: Någon som kan tipsa om en bra frisör som inte för dyr med studentrabatt? Är kille om det är skillnad på pris där.

Creative Hair nere i stan är bra, men det kostar ändå 300 kr med studentrabatt. Annars har jag för mig att frisören i Ryds centrum inte är allt för dyr.
Citera
2012-09-26, 18:33
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Finns det platser att sitta och plugga själv på inne i biblioteket i stan?
Citera
2012-09-26, 19:54
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:

Japp, det gör det. Dock blir de snabbt upptagna, så för att få tag på någon plats bör man vara där när de öppnar.
Citera
2012-09-26, 19:57
Medlem
wotoos avatar
Inte sett denna tråd sedan nu men tänkte att jag skulle kunna hjälpa till att besvara frågor som kommer in.

jag har själv cirkulerat i Linkan i över 10 år så jag borde ha lite koll på stad bör man tycka, pluggat på Campus(Valla) har jag gjort i snart 2 år.

Citat:

Jag ställde själv denna fråga till min chef för ett tag sedan. Han gav mig en adress som skulle visa sig vara ett mycket trevligt ställe:

Djurgårdsgatan 35, en invandrarsnubbe som gör ett utmärkt jobb för 200:-
För första gången på ett par år gick jag ut ur en frisersalong nöjd!

http://maps.google.com/

---------------------

Citat:

Svar: Ja, men det brukar vara rätt så fullt de gångerna jag gått dit. Om du nu ger det ett försök så glöm inte att kolla uppe vid de "rummen"/"utrymmen" som är tillägnade studier.

Här är en bild på biblan: http://4.bp.blogspot.com/-k-kqVv9ODG...25C3%25B6r.jpg det jag syftar på är de gröna/röda/träfärgade "pelarna"/vadmannuskakalla det som man kan gå upp till. Där har jag suttit och pluggat några gånger!
Citera
2013-02-08, 21:35
Medlem
Hej!
Jag kommer förmodligen att börja studera i Linköping HT13, och är bland annat intresserad av att spela innebandy. Jag har kollat bland föreningar och sett diverse sådana, men ingen innebandyförening. Hur ser möjligheterna ut att spela innebandy? Mer än den årliga(?) turneringen? Finns det några som tränar/spelar matcher eller så någon/några ggr per vecka?

Jag har själv inte spelat på ca tre år och är 19 år så är ju inte alls på någon elitnivå eller så utan skulle mest vilja spela för skoj, även fast seriöst spel också skulle vara väldigt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in