Citat:
Ursprungligen postat av
blueberrycake
DI erbjuder provperiod för 49 kr - skickar faktura på 3360 kr
https://www.flashback.org/t3121648
Ingen kan ha missat hur otroligt dåligt det går för gammelmedia och när de gamla knepen inte fungerar så får man ta till nya vilket kommentarerna under deras kampanj vittnar om:
Varning! Prövotiden övergår i TOLV MÅNADER om man inte avslutar i tid, 7 dagar innan prövotidens slut och kostar då 3360kr totalt! Det går inte avsluta prenumererationen på ett helt år efter det!
Jag blev lurad! 😡
Ja, vilka jvla maffiametoder de tydligen måste ägna sig åt för att få prenumeranter nuförtiden. Är därför jag aldrig ens överväger någon av morgontidningarnas "förmånliga" erbjudanden numera. Sist jag nappade på ett billigt erbjudande, för flera år sedan, så var det en enkel sak att beställa med ett par klick via nätet. Men uppsägningen var ett helvete. Man skulle typ faxa in uppsägningen eller sitta i telefonkö i en timme. När man väl kommer fram så blir man utfrågad av en näsvis lirare som ifrågasätter varför man vill säga upp prenumerationen.
De borde lära av Netflix m.fl. streamingtjänster. Bara att avsluta med ett klick och ingen uppsägningstid att tala om. Det måste väl ändå påverka villigheten för kunderna att påbörja ett abonnemang? Åtminstone jag blir betydligt mer positivt inställd till Netflix än DN bara pga enkelheten och smidigheten om jag vill avsluta skiten.