Ingen kan ha missat hur otroligt dåligt det går för gammelmedia och när de gamla knepen inte fungerar så får man ta till nya vilket kommentarerna under deras kampanj vittnar om:
https://twitter.com/dagensindustri/status/1192366483847802880
Nu kan man enkelt hävda att det är upp till individen att läsa på innan man tecknar en provperiod. Problemet är att DI har gjort allt i sin makt för att inte bara gömma informationen utan dessutom förvirra och säga emot sig själva vid flera tillfällen i avtalet som sannolikt bryter mot lagen.
Läs Per Axboms detaljerade genomgång av DIs lurendrejeri:
https://twitter.com/dagensindustri/status/1192366483847802880
Citat:
Varning! Prövotiden övergår i TOLV MÅNADER om man inte avslutar i tid, 7 dagar innan prövotidens slut och kostar då 3360kr totalt! Det går inte avsluta prenumererationen på ett helt år efter det!
Jag blev lurad! 😡
Jag blev lurad! 😡
Citat:
Känner mig otroligt lurad och dåligt behandlad av er, tecknande detta scam erbjudande förra sommaren. Inte nyttjat tjänsten alls mer än första månaden, sedan glömde jag av det och har inte fått någon faktura alls från er fram till idag dök det upp en faktura på 2233 kr!!!
Nu kan man enkelt hävda att det är upp till individen att läsa på innan man tecknar en provperiod. Problemet är att DI har gjort allt i sin makt för att inte bara gömma informationen utan dessutom förvirra och säga emot sig själva vid flera tillfällen i avtalet som sannolikt bryter mot lagen.
Läs Per Axboms detaljerade genomgång av DIs lurendrejeri:
Citat:
Det här stämmer förstås inte med vad som står på kampanjsidan, där det framgår att man får säga upp när som helst under provperioden. ”Prenumerationen beställs och levereras för den tidsperiod som avtalats.” står det också. Men vänta nu — jag har ju bara avtalat om 3 månaders provprenumeration, tänker jag. Räcker det verkligen att skriva i en sidospalt att jag får rabatt med 30% i 12 månader för att jag ska förstå att jag också förbinder mig i 12 månader?
Ingenstans står det i klartext att jag förbinder mig till 12 månader utan möjlighet till uppsägning.
Ingenstans står det i klartext att jag förbinder mig till 12 månader utan möjlighet till uppsägning.
Sätter gärna dit detta äckelföretag och dess företag de outsourcear det mesta till.