2020-02-20, 09:01
Medlem
Ingen kan ha missat hur otroligt dåligt det går för gammelmedia och när de gamla knepen inte fungerar så får man ta till nya vilket kommentarerna under deras kampanj vittnar om:

https://twitter.com/dagensindustri/status/1192366483847802880

Citat:
Varning! Prövotiden övergår i TOLV MÅNADER om man inte avslutar i tid, 7 dagar innan prövotidens slut och kostar då 3360kr totalt! Det går inte avsluta prenumererationen på ett helt år efter det!

Jag blev lurad! 😡

Citat:
Känner mig otroligt lurad och dåligt behandlad av er, tecknande detta scam erbjudande förra sommaren. Inte nyttjat tjänsten alls mer än första månaden, sedan glömde jag av det och har inte fått någon faktura alls från er fram till idag dök det upp en faktura på 2233 kr!!!

Nu kan man enkelt hävda att det är upp till individen att läsa på innan man tecknar en provperiod. Problemet är att DI har gjort allt i sin makt för att inte bara gömma informationen utan dessutom förvirra och säga emot sig själva vid flera tillfällen i avtalet som sannolikt bryter mot lagen.

Läs Per Axboms detaljerade genomgång av DIs lurendrejeri:

Citat:
Det här stämmer förstås inte med vad som står på kampanjsidan, där det framgår att man får säga upp när som helst under provperioden. ”Prenumerationen beställs och levereras för den tidsperiod som avtalats.” står det också. Men vänta nu — jag har ju bara avtalat om 3 månaders provprenumeration, tänker jag. Räcker det verkligen att skriva i en sidospalt att jag får rabatt med 30% i 12 månader för att jag ska förstå att jag också förbinder mig i 12 månader?

Ingenstans står det i klartext att jag förbinder mig till 12 månader utan möjlighet till uppsägning.
Citera
2020-02-20, 09:33
Medlem
Hallsakaefts avatar
Vilka horor. Det kommer få konsekvenser nu när många vet om det.
Citera
2020-02-20, 09:57
Medlem
Mullrets avatar
De är krångliga. Fått påminnelse på avslutade prenumeration. Och felaktiga fakturor

Men, det löser sig när man ringer dem och är lite barsk i tonen.

Köpt en 3-års prenumeration så nu skall problemen vara över.
Citera
2020-02-20, 10:03
Medlem
Om man inte vet att provperioder är till för att blåsa folk så är man ju blåst sen födseln.
Citera
2020-02-20, 10:16
Medlem
Sooks avatar
Jöklar. Så fruktansvärt fult gjort. Jag har lärt mig, tyvärr den halvhårda vägen, att alltid tacka nej till alla erbjudanden om det inte är en tjänst som jag faktiskt vill ha och är beredd att betala fullpris för.

DI borde skämmas.
Citera
2020-02-20, 10:37
Medlem
Rebell4evers avatar
Vill man betala 49 kr för en provperiod ljugmedia, förtjänar man att bli lurad!!
Citera
2020-02-20, 10:39
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Gammelmedia blir alltmer desperat.
Citera
2020-02-20, 10:50
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fickredapadetta
"Känner mig otroligt lurad och dåligt behandlad av er, tecknande detta scam erbjudande förra sommaren. Inte nyttjat tjänsten alls mer än första månaden, sedan glömde jag av det och har inte fått någon faktura alls från er fram till idag dök det upp en faktura på 2233 kr!!!"

Tveksamt om man verkligen är "lurad och dåligt behandlad" när man i nästa andetag säger att man slutade nyttja tjänsten och glömde bort att man tagit abonnemanget. Vad behöver folk? En daglig påminnelse? God man? Inte fan blir jag lurad av ica om jag glömmer bort att äta upp maten innan utgångsdatum! Folk alltså..
Citera
2020-02-20, 10:55
Medlem
DI går dåligt och man behöver cashen, då är det inte konstigt att tidningen beter sig som en zigenare. Pinsamt.
Citera
2020-02-20, 11:20
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Tveksamt om man verkligen är "lurad och dåligt behandlad" när man i nästa andetag säger att man slutade nyttja tjänsten och glömde bort att man tagit abonnemanget. Vad behöver folk? En daglig påminnelse? God man? Inte fan blir jag lurad av ica om jag glömmer bort att äta upp maten innan utgångsdatum! Folk alltså..

Tyckte också det var ett väldigt konstigt exempel. Det är en sak att köra en prövomånad och sen inte kunna avsluta när månaden är slut men den här personen glömde bort det helt.

Visst hen kanske inte trodde att det skulle gå över till en riktigt prenumation efter men de får man nästan räkna med nuförtiden.
Citera
2020-02-20, 11:38
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fickredapadetta
Ingen kan ha missat hur otroligt dåligt det går för gammelmedia och när de gamla knepen inte fungerar så får man ta till nya vilket kommentarerna under deras kampanj vittnar om:

https://twitter.com/dagensindustri/status/1192366483847802880

Nu kan man enkelt hävda att det är upp till individen att läsa på innan man tecknar en provperiod. Problemet är att DI har gjort allt i sin makt för att inte bara gömma informationen utan dessutom förvirra och säga emot sig själva vid flera tillfällen i avtalet som sannolikt bryter mot lagen.

Läs Per Axboms detaljerade genomgång av DIs lurendrejeri:

DI är väl en bra affärstidning men du är kanske kroppsarbetare?
Citera
2020-02-20, 11:50
Medlem
Grattis.
Detta är något som kundtjänstarbetare försökt få bukt och tjatat till både sin direkta arbetsgivare och även Bonnier om att förbättra och ändra. Detta ändras så klart inte och prioriteras inte alls trots att varannat samtal är någon som blivit s.k "Klarnaknullad" och kört provperiod som sen gått över till att dra pengar automatiskt på 3k plus för ett år eller några hundra i månaden under ett år.

Fungerar likadant på DN men är billigare plus lite enklare att åtgärda som personal.

Har personliga erfarenheter av hur det är att arbeta för just dessa äckliga projekt så vet exakt hur det ser ut invärtes hos dom och hur dom skiter fullständigt i sina kunder. Skriver inget mer om det här pga risk att outas.

Bara att PMa mig om ni har frågor kring hur verksamheten fungerar, vilka som är ansvariga eller ja - vad som helst Sätter gärna dit detta äckelföretag och dess företag de outsourcear det mesta till.
Senast redigerad av vossibop 2020-02-20 kl. 11:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in