2009-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andriy
Kan man inte ta bort Idrott och estet om man lyckas få plats i komvux även om man har betyget G på dem så att man slipper höja till VG-MVG?

Varför vill du ta bort? Tar du bort kommer ditt betygssnitt bara att sänkas ju.
Citera
2009-12-12, 01:29
Medlem
lättast är att du ringer och pratar med syon på komvux så får du all hjälp. att komma in på komvux är inte svårt alls, fyll i pappret o det är klart
Senast redigerad av loostiinyyou 2009-12-12 kl. 01:48.
Citera
2009-12-12, 02:14
Medlem
Fantomernas avatar
Är du yngre än 20 och inte har slutfört en gymnasieutbildning får du inte gå på komvux, utan får börja på ett gymnasieprogram. De som är yngre än 20 på komvux har redan gymnasiet avklarat.
Citera
2009-12-12, 03:56
Medlem
Estet och Idrott och hälsa A tas bort när du börjar läsa på komvux, så var det iaf för mig. "Vi erbjuder tyvärr inte dessa utbildningar på komvux, då kan du inte ha med dessa i ditt slutbetyg". Hade G och Vg i dessa, men de togs bort.
Citera
2009-12-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misanthropique
Det verkar råda lite tveksamheter vad gäller idrotten. Den räknas inte med om den sänker snittet. Detta innebär inte att kursen tas bort från dina poäng.
Alltså. Låt oss säga att du fick G i idrott (100 p) och MVG i övriga 2400 poäng. Att räkna med idrott i ditt snittbetyg skulle ju sänka det. Dock står ditt idrottsbetyg fortfarande kvar i ditt slutbetyg som en avslutad kurs. Du får alltså inte 100 p mindre, bara för att idrotten inte räknas med i ditt snitt.

Jag vet att detta är en gammal tråd men vill skriva så att ingen som söker efter information om detta blir felinformerade. (Som jag höll på att bli nu)

Det som ovanstående har skrivit gäller för gymnasiet, inte för komvux. Om du tar ut ett slutbetyg från komvux så får inte idrott A eller estetisk verksamhet räknas med i slutbetyget överhuvudtaget. Däremot får idrott B göra det.
Citera
2009-12-14, 21:03
Medlem
Dubbel heltid på Komvux?

Jag vill läsa mer än 20 gymnasiepoäng per vecka på Komvux. Verkar inte som att man får det. Hur kan jag göra?

Jag känner redan till möjligheten att göra prövning, och det blir väl där det landar om ingen har några bättre förslag.

Funderar på det här med "Flex", Infokomp har det. Innebär inte det att jag kan läsa klart kursen snabbare och därmed säga i ansökan att jag ska läsa 10 poäng per vecka, men i själva verket få det att bli 20?
Citera
2009-12-14, 21:04
Medlem
Vad säger ni om det här underbara citatet från Infokomps hemsida?

Citat:
Vill man arbeta snabbare än anmäld studietid är detta inget problem - InfoKomp registrerar betyg när du är klar med respektive kurs.
Citera
2009-12-14, 21:09
Medlem
Jag drog upp 950 poäng på 2 månader, borde vara möjligt. Dock var 200 poäng genom prövning men ändå mer poäng än det du säger vara det högsta antal poäng.
Citera
2009-12-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendaryZone
Jag drog upp 950 poäng på 2 månader, borde vara möjligt. Dock var 200 poäng genom prövning men ändå mer poäng än det du säger vara det högsta antal poäng.

Jag vet, men det har ju blivit så jävla restriktivt nu med moderaternas policy om det här. Man får tydligen inte skriva upp sig på mer än heltid. Är väl för att kommunen ska spara pengar. Hur som helst; hur fan kringgår man det här?
Citera
2009-12-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Vad säger ni om det här underbara citatet från Infokomps hemsida?

Hos infokomp får du inte läsa mer än 500p på en termin heller. En vanlig vårtermin är på 450p.
Jag har svårt att se att du behöver läsa mer än 500p iofs.
Citera
2009-12-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rSon
Hos infokomp får du inte läsa mer än 500p på en termin heller. En vanlig vårtermin är på 450p.

De är faktiskt rätt skönt att få något som tar en annan 2 terminer att göra klart, avklarat på 1/4 del av tiden.

Kolla närdistans alternativ om du inte har för svårt med att plugga på egen hand.

Btw har en fråga om NTI distans, brossan e sugen på att dra upp Matte C behörighet så han kommer in på ekonomi kurser. Hur går man tillväga och hur är tempot?
Citera
2009-12-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rSon

Jag behöver läsa 400 p på 3 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in