Citat:
Ursprungligen postat av From.Scratch
Det var det mest korkade jag läst på länge, folk som läser på komvux gör det för att bli behörig/komma in på högskolan, arbetsgivaren skiter fullstädning i om du har gått komvux eller ej, är ju lika korkat som att tro att din gymnasiala linje har betydelse om du har en examen från högskolan
Läs svar nedan. Ingen vid sitt sinnes fulla bruk skulle ens komma på tanken att lägga in komvux på sitt CV ifall dom sedan läst högskola eller universitet.
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Tror du, på fullaste allvar, att en arbetsgivare bryr sig om att du har läst komvux, när du t.ex har en exam i något (universitet såklart)? Om något så borde det väl ses som något bra då det visar att man är ambitiös och att man är målinriktad?
Jag gör det i alla fall. Jag ställs dock inte inför problemet så ofta eftersom de som söker jobb hos oss har studerat vid högskola/universitet. Dels släpper rekryteringsfirmorna vi använder inte igenom folk med komvux på sitt CV, dels skulle ingen vettig människa som har pluggat på högskola/universitet ta med komvux på sitt CV.
Så ser jag komvux på ett CV, vilket nästan aldrig händer, så skulle det krävas något utomordentligt extra i resten av CV:t eller i det personliga brevet som skulle vilja få mig att träffa personen för en intervju.