Hur många kurser läser man egentligen, när man ska läsa in alla gymnasiekurser på Komvux? Jag läser heltid vilket innebär 5 veckor per kurs så som min kursplan ser ut nu. Jag har för mig att man läser 16 ämnen i gymnasiet vilket blir 16 ämnen x 5 veckor = 80. Alltså ska jag vara klar med hela "gymnasiet" på 80 veckor (1 år & 7 månader?). Enligt
min uträkning då.
Min syo däremot påstår att jag ska läsa i 120 veckor (2 år & 4 månader?), vilket då innebär 24 ämnen. Det kan väl omöjligt stämma? Sen vet jag att veckorna man pluggar varierar beroende på om kursen är 100p eller 50p, men ju mer 50p kurser jag har desto KORTARE tid borde väl studierna ta då, eller?
Hur tänker hon? Hur fan tänker jag? Eller rättare sagt: hur ligger det till? Här har jag gått omkring och jublat för att jag är klar om drygt 1½ år, medan hon då påstår att jag istället ska läsa i drygt 2½ år för att jag MÅSTE läsa 120 veckor eftersom det är så kursplanen ser ut för alla som vill ha gymnasiebetyg. It makes no sense (fast då är ju matte och uträkningar inte min starkaste sida

).
Snälla hjälp en vilsen idiot komma underfund med hur framtiden ser ut