Citat:
Ursprungligen postat av tonicwater
Du har ofullständigt gymnasiebetyg och du kan inte ens tänka dig att läsa en vanlig distanskurs på komvux, så varför är du intresserad av att läsa på högskola/universitet?
Suck... Redan off topic... Nåja, har inget bättre för mig ändå eftersom jag inte fått några relevanta svar.
Problemet är att jag har fullt schema inför nästa år och nu till hösten. Jag kommer inte kunna vara på plats mycket och måste därför läsa en distanskurs. Dom distanskurser som min kommun erbjuder passar inte med min studieplan eller min personlighet, det vill säga natur-kurser och jag gick samhälle. Sen fanns det ett antal kurser som krävde att man genomgått datakunskap A vilket jag inte gjort. Eftersom jag saknar poäng kunde jag tänka mig att nöja mig med IG i ett par ämnen som jag har nu och läsa endast någon kurs till så jag uppnår rätt poängtal i alla fall.
Jag har varit sjukskriven från skolan pga stress och psykiska faktorer och därav inte klarat det ordinarie studietempot men jag vill fortfarande kunna säkra en eventuell utbildning till åtminstone något senare i livet! Därför är jag intresserad av att läsa vidare.
Hoppas det känns bättre för dig när vi fick det här utrett.