2009-06-16, 10:17
Medlem
Ze inqizitors avatar
Fler borde ta chansen att tidigt skriva ett högskoleprov. Om du redan då uppnår önskat resultat så lär ju gymnasietiden bli enormt mycket mer produktiv.
Citera
2009-06-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Bra

Då kan man inte taktikläsa på gymnasiet, utan man måste brukar allvar direkt och satsa på alla ämnen.

Tycker det är klokt. Bättre o låta bli skolan ett år annars (skolplikt till 16 år) om man är trött, eller ta ett sabattsår. Helt rätt regeringen. Och dessutom sossarna som la fram nästan samma sak för ett antal år sedan...
Citera
2009-06-16, 15:47
Medlem
trafalgars avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5387518.ab

Vad ska man säga? Typiskt sossar.
Citera
2009-06-16, 16:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5387518.ab

Vad ska man säga? Typiskt sossar.

Bast av allt var det har; Men regeringen vill helt förbjuda människor från att läsa upp sina betyg på komvux, det är väldigt märkligt.

Ja, det ar faktiskt valdigt markligt. Eftersom att det inte ar sant.
Citera
2009-06-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Bast av allt var det har; Men regeringen vill helt förbjuda människor från att läsa upp sina betyg på komvux, det är väldigt märkligt.

Ja, det ar faktiskt valdigt markligt. Eftersom att det inte ar sant.

Vilket beskriver ovanan hos sossar o sitta i opposition
Citera
2009-06-16, 16:49
Medlem
addims avatar
Tycker att förslaget i grund och botten är bra. Men det är väl för att jag själv har bra gymnasiebetyg.

Det jag däremot inte kan förstå är högskoleprovet.. Hur det kan ersätta tre års pluggande på gymnasiet och ersätta alla möjliga jävla kurser.
Citera
2009-06-16, 16:57
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addim
Tycker att förslaget i grund och botten är bra. Men det är väl för att jag själv har bra gymnasiebetyg.

Det jag däremot inte kan förstå är högskoleprovet.. Hur det kan ersätta tre års pluggande på gymnasiet och ersätta alla möjliga jävla kurser.

Hur högskoleprovet skall se ut, kan ifrågasättas. Det är alltför humanistiskt i min mening. Chalmers införde vad jag vet, ett separat prov i matematik och fysik, detta för att få tillträde till utbildningen teknisk fysik. Det är bra tycker jag!
Citera
2009-06-16, 18:18
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze inqizitor
Fler borde ta chansen att tidigt skriva ett högskoleprov. Om du redan då uppnår önskat resultat så lär ju gymnasietiden bli enormt mycket mer produktiv.
Nja, min erfarenhet är den motsatta.

Ett bra högskoleprov gjorde att jag slackade genom gymnasiet. Detta fick jag äta upp när jag började på högskola eftersom jag därmed inte tillägnat mig studievana och studiediscipin.
Citera
2009-06-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addim

De gör det ju egentligen inte, har du ett dålig betyg så kommer du in i den urvalsgruppen, har du bra betyg kan du komma in i betygsurvalet.
Citera
2009-06-16, 21:09
Medlem
Ferres avatar
Jag tycker det vore bättre om man kunde läsa upp betygen på Komvux för det skulle gynna mig
Citera
2009-06-16, 21:12
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Jag tycker det vore bättre om man kunde läsa upp betygen på Komvux för det skulle gynna mig

Du kan ju fortfarande tenta.
Citera
2009-06-16, 21:13
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Du kan ju fortfarande tenta.

Ja men det innebär 500 kr för varje kurs jag gör, vet inte hur det var förr.. Och då räknas väl betygen från 0 så jag riskerar att få sämre

Hur var det förr? kanske jag har misstagit mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in