Har lite svårt att fatta systemet.. men hur många poäng får man läsa period 3, dvs i sommar?
För det som verkar erbjudas är 100 poängskurser som läses på 5 veckor vilket är jävligt snabbt.
Får man då läsa 100 eller 200 poäng för att det ska bli heltid?
Läser du en 100-poängskurs på 5 veckor är det heltid.
(CSN:s krav för 100 % studiemedel är 20 poäng per vecka).
Så du kan till exempel läsa 2 st 100 poängskurser på 10 veckor
och ha fullt studielån.
Senast redigerad av MS7 2011-03-20 kl. 20:32.
Det är så att jag har precis läst upp Matte C på komvux och sitter här framför studera.nu och ska anmäla några program jag har valt. Saken är den att jag läste ju upp Matte C på komvux och många av alla kurser jag har läst kräver Matte C.
"Avgångsbetyg eller slutbetyg från komvux
Avgångsbetyg eller slutbetyg från komvux måste du skicka in själv."
Vart skickar jag in mitt slutbetyg till? Ska jag ringa upp stället jag läste upp Matte C på och begära ett bevis på att jag har klarat kursen i pappersform eller vad fan ska man fråga efter? "Öh hej, ja jag läste upp Matte C hos er förra månaden och jag tänkte om ni kunde skicka beviset på att jag fixade kursen!" eller vad fan ska man säga?
Vore skitschysst om någon kunde reda ut detta. Tack på förhand!
Du måste be skolan där du läste kursen om att få betyget utskrivet och sen skicka en vidimerad kopia (som du säkert också kan få av skolan, när de ändå håller på) av det till
Antagningen
833 82 Strömsund
Senast redigerad av DemonDuck 2011-03-22 kl. 08:27.
Du måste be skolan där du läste kursen om att få betyget utskrivet och sen skicka en vidimerad kopia (som du säkert också kan få av skolan, när de ändå håller på) av det till
Antagningen
833 82 Strömsund
Räcker det att jag bara skickar det eller måste jag skicka med en kopia på mitt slutbetyg? Tog studenten förra året så jag vet om att slutbetyget finns med i databanken. Tack för ett svar iaf!
Min gissning är att du inte behöver skicka in det om det finns i betygsdatabasen, men det verkar dumt lita på en random forummedlem som mig i den här ganska viktiga frågan. Kolla studera.nu, det borde verkligen stå där.
Folkhögskola alt Komvux där du kan plugga Svenska B HELT på distans.
Som sagt finns det nån folkhögskola eller komvux där du kan plugga helt på distans och slippa massa återträffar? Man gör sina jävla läxor och slipper träffa nån. Spelar ingen roll vart i landet skolan ligger så klart.
Det finns komvux via distans. www.hermods.se är ett exempel. Hör med ditt komvux om du kan få läsa via dem (eller någon annan). Dock brukar man inte få läsa alla kurser via distans om dem har vissa av kurserna i klassrum.
Vem har mina betyg, Lernia el. Komvux? Båda nekar..
Gick en utb. som fanns i KomVux katalog. Fyllde i KomVux-blanketter för ansökan. Utbildningen var hos Lernia. Efter avslutad utb. vill jag så klart ha ut betygen. Nu börjar Moment 22..
Ringer läraren och han hänvisar till KomVux, då de köpt utbildningen och bör ha betygen.
Går till KomVux och "- Näe du, de ska finnas hos Lernia, då utbildningen hölls där " ( hon tittade inte i någon dator utan bara sa det rent generellt som om hon hört det ett antal ggr. innan.)
Ringer Lernia , men njet. KomVux köpte utbildningen, de får betygen utskickade till sig och där kan du hämta dem.
Vem har rätt och hur övertygar jag just DE att de har betygen i något arkivskåp?