2026-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Förstå du skillnaden på ett referatförhör och ett dialogförhör?

Han säger keps i bägge!
Citera
2026-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
ALG kan ha påverkats av GM-SE också. Han var tydligen en hejare på att påverka väktare att säga exakt vad han ville att de skulle säga.

ALG kan ha påverkats av media också.

Den första uppgiften är oftast den mest pålitliga.

Ja, som Jeppsson, hans första uppgift var keps.
Citera
2026-08-11, 22:30
Medlem
Pappslöjd är experter på att sparka ben på sig själva.

Om det är någon som nånsin kommer lyckas sätta dit Engström så är det pappslöjden här i tråden.
Bara en tidsfråga.
Citera
2026-08-11, 22:30
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuken
Ovan text visar bara att du är dåligt påläst.

Och din enradare bekräftar att du inget har att komma med.
Citera
2026-08-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Och din enradare bekräftar att du inget har att komma med.

Jag kan dissekera liket du lägger upp men det är så mkt likdöft så .. måste köpa ny skyddsmask. Kanske åter kommer i morgon.
Citera
2026-08-11, 22:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ja, som Jeppsson, hans första uppgift var keps.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E15-00-A
På huvudet bar han en keps. Och tror att den var mörk eftersom han inte särskilt lade märke till den.
Det första förhöret är tyvärr ett referatförhör och LJ är tydlig med att han "inte särskilt lade märke till kepsen."

Man ryser ju när man funderar på hur polisen lyckades massera fram "kepsen" ur LJ, "som inte särskilt lade märke till den".

I det längre förhöret 4 april backar LJ till "något kepsliknande".

Man har i vågskålarna LJs keps han inte särskilt lade märke till och vittnen som beskriver GMs huvudbonad som de har lagt märke till. En stickad mössa till exempel.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-08-11 kl. 22:37.
Citera
2026-08-11, 22:36
Medlem
Citat:
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E15-00-A
På huvudet bar han en keps. Och tror att den var mörk eftersom han inte särskilt lade märke till den.
Det första förhöret är tyvärr ett referatförhör och LJ är tydlig med att han "inte särskilt lade märke till kepsen."

Man ryser ju när man funderar på hur polisen lyckades massera fram "kepsen" ur LJ, "som inte särskilt lade märke till den".

I det längre förhöret 4 april backar LJ till "något kepsliknande".

Kanske det bara är mig, men jag ser kepsar överallt här.
Citera
2026-08-11, 22:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Kanske det bara är mig, men jag ser kepsar överallt här.
Det har med din oförmåga att analysera det du läser att göra.

Keps nämns 28 gånger i förhöret 4 april, men det betyder inte att det är LJ som nämner det alla gånger eller att GM hade 28 kepsar på sig.

Dalulven brukar också hamna på din nivå när han försöker 'analysera' text. Han bryter ut något enstaka ord och nöjer sig med det. Kontexten flyger oftast långt över huvudet på honom också.
Citera
2026-08-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09

Ingen har ännu kunnat påvisa en direkt lögn från Engström, oberoende hur många gånger det än upprepas.

Du tror altså på det Engström säger? På riktigt tror på det?
Citera
2026-08-11, 22:49
Medlem
Citat:
Det har med din oförmåga att analysera det du läser att göra.

Keps nämns 28 gånger i förhöret 4 april, men det betyder inte att det är LJ som nämner det alla gånger eller att GM hade 28 kepsar på sig.

Dalulven brukar också hamna på din nivå när han försöker 'analysera' text. Han bryter ut något enstaka ord och nöjer sig med det. Kontexten flyger oftast långt över huvudet på honom också.

Det var iallafall det första han sa.
Citera
2026-08-11, 22:51
Medlem
Det har jag analyserat mig fram till.
Citera
2026-08-11, 22:54
Medlem
Citat:
En sak som också bör sägas är att i en intervju blev Olle Minell frågad om han trodde att SE hadde skjutit Palme. Nu sådär efteråt. Då svarade han nej, det trodde han vel egentligen inte.

Det var inte historien från mordplatsen eller nåt som hadde fått honom att tänka så, det var hur han upplevde Engström rent personligt, i deras umgänge. Det gick liksom inte att tro att han kunde ha gjort det.

Där kan faktiskt lite av förklaringen ligga också, om Engström nu var skyldig.

Det gick inte att tro något sånt om någon som honom.

Det räcker ju att läsa hur många som avfärdar honom på just dessa grunder. Kognitiv bias helt enkelt. Samtidigt stärks misstankarna kring CA pga hur hans persona målats upp i medier.

Det är förstås mänskligt att göra så, men det blir rätt talande när mordutredare hamnar i denna fälla av att lita för mkt på magkänslan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in