Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
Min slutsats om Bohemia bygger inte på gissningar utan på att det helt saknas förhör som placerar en journalist där och det är skillnaden mellan källkritik och fria fantasier och vad gäller Tommy Schönstedt så stämmer det att han först sprang till Monte Carlo men gick bet men han ringde inte från Bohemia utan han fick till slut tag i en fungerande telefon inne på Hotell Grand och det var därifrån han tipsade Expressen klockan 23:28.
Jag är helt lugn men när du själv erkänner att du minns fel om både tunnelbanan och Monte Carlo blir det ganska uppenbart att du kan inte bygga nya teorier på trasiga minnesbilder och Bohemia är och förblir ett blindspår hur mycket du än försöker pussla.
Dina slutsatser lutar på den felaktiga grunden med "att allt som hänt, står att finna i materialet"!
Vi har där enbart fragment. Fragment som i sin tur inte heller behöver stämma med verkligheten utifrån individuella perceptionsförmågor.
Hotell Grand?
Har du källa till ditt påstående eller är det ur ditt ofelaktiga minne?
Du menar inte Grand Hotêl eller Biografen Grand?
Jag var tydlig med mitt att mitt alternativ just enbart var ett alternativ till övriga teorier om att det skulle ha varit just SE eller någon av "livräddarna".
(Dessa du initialt och helt felaktigt beskyllde mig för att ha påstått. Ja även andra användare har fått dina felaktiga påståenden klistrade på sig.)
Och du hade heller inga uppgifter till stöd för din teori.... Vilket
Att du nu med emfas påstår att du vet att inga journalister satte sin fot på Bohemia denna kväll gör det inte mer sant. Detta då varken du eller jag vet det.
Jag påstod inte heller att det var Schönstedt vilket du också verkar ha missuppfattat i din upprördhet.
Det fanns som bekant fler journalister på plats.
Men för att sluta detta onödiga tjafs, så kan jag såklart köpa ditt alternativ.
Ser det som mer troligt än att det just skulle vara SE (som andra påstått här inne), vilket var min poäng med mitt första inlägg (som du helt kom att missförstå).