Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag kan tycka att det är ett logiskt haveri att likställa att SE var ute med att han var utanför Grand och såg LOP där. De som tror detta förstår inte hur stort Stockholm City är utanför Skandiahuset.
För övrigt hittar inte heller jag något stöd för att SE var ute vid 21-tiden. Att han var ute tidigare under kvällen finns det svagt stöd för, men att säga att det var så är som du skriver inte möjligt.
Redan från utredningens start funderade man ju på vart gärningsmannen kan tänkas ha fått syn på Palme. Då man inte fann några spår från övervakning från Gamla Stan så tillmättes ju Grand ett visst intresse där man också hade ett antal vittnesmål om "mystiska män".
En hypotes jag aldrig tror att polisen riktigt släppt heller.
Så det blir väl naturligt då med "glädje" i SE-hypotesen att man funnit dessa uppgifter om kl.21 i PH's PM. (Att TP sedan får kl.21 av den gamle ALG, ger jag inte mycket för. TP är inte på något sätt objektiv)
Här skulle man då kunna förklara hur SE fick syn på paret Palme, då han raljerande "var ute och drack middag".
KP valde dock att inte nämna denna hypotes, då den som bekant också behöver förklaras av/med andra spekulationer.
En del i detta är att SE också är Grandmannen som är på plats efter filmen.
Han ska sedan ha tagit sig tillbaka till Skandia för att stämpla ut av någon anledning.
Den larmande dörren har varit ett förslag på väg tillbaka.
Sedan efter utstämplingen och
utan vetskap vart paret Palme är på stan, så ska han ha "sprungit rakt in i famnen på dom".