Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, jag kan förstå att man vill använda hennes uppgifter 36 år efter mordet som ett argument.
Även Mårten var ju inne på samma sak. (Minns nu inte exakt hur han uttryckte sig)
Själv tänker jag att tillförlitligheten i minnesbilden är otroligt osäker.
Mårten har ju under årens lopp "pekat ut" nästa 10 olika personer.
Man kan tänka sig att både han och YN till viss del också färgas av tron på att polisen nu har hittat rätt. Alltså att den person de båda iakttagit också i själva verket passar in på "flera".
På din sista fråga blir väl svaret ja, oavsett om vi pratar Se som GM eller vittne.
Det sistnämnda är ju utifrån hans egna uppgifter.
Och där visade det sig också att ett antal vittnen som sett en GM med rock på mordplatsen.
Specifikt är möjligen Delsborn intressant som också talar om en "herrhatt".
Delsborn som sannolikt också är den som Windén får signalement av som han sedan raskt måste meddela ut via radio. (Och således inte tar fler signalement just där och då.)
Enligt mig en uppgift "för bra för att vara sann" om SE nu skulle vara GM.
Ja tur är det ju såklart !
Men samtidigt är det ju ett olöst fall så om Engström är GM så är det ju naturligtvis mkt tur , men med det sagt så finns det ju en del som polisen borde gått hårt åt med Engströms berättelse och då hade vi vetat om han är fågel eller fisk !
Men vi har att Engström kommer ut från Skandia någonstans mellan 23:20 till 23:22 och det är viktigt !
Sen har vi en del signalement från mordplatsen som träffar honom hyffsat okej
Sen är ju YNs beskrivning från DBG !
Då måste man testa Engströms berättelse , dock så borde man ju gjort det 1986 och klargjort exakt vad som är vad !