Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Ja tur är det ju såklart !
Men samtidigt är det ju ett olöst fall så om Engström är GM så är det ju naturligtvis mkt tur , men med det sagt så finns det ju en del som polisen borde gått hårt åt med Engströms berättelse och då hade vi vetat om han är fågel eller fisk !
Men vi har att Engström kommer ut från Skandia någonstans mellan 23:20 till 23:22 och det är viktigt !
Sen har vi en del signalement från mordplatsen som träffar honom hyffsat okej
Sen är ju YNs beskrivning från DBG !
Då måste man testa Engströms berättelse , dock så borde man ju gjort det 1986 och klargjort exakt vad som är vad !
Gott och fint att du ändå tillstår "tur".. Det är rätt unikt här inne, eller har varit inledningsvis från 2018 och framåt.
Och i övrigt håller jag med dig.
Det är precis de saker du tar upp som gör att man skulle kunna misstänka SE.
Mitt tillägg: Inkl. det du inte tog upp här. Att inget vittne nämner honom i förhören på ett tydligt* sätt.
*) Det finns vissa uppgifter om personer vi inte kunnat identifiera säkert.
Främst Liljedahl som nämner en springande person efter det att GM redan sprungit iväg.
Sedan har vi en person som drar i Olof Palmes ben. Möjligen är det Bengt P. eller så är det kanske SE.
O.s.v.
Dock inga uppgifter jag gör någon stor sak av och drar slutsatsen att det skulle var SE. Men möjligt.
Och ja denna klarläggning, som inte gjordes 1986, är den som vi sitter med här nu.
Vissa med en redan klar inställning att SE är skyldig (men vill ändå försöka få det att låta som att han "bara" är skäligen misstänkt)
Och andra med andra teorier eller GM som gör allt för att "göra ned" SE-hypotesen för att själva få ha sin teori ifred. (Gäller även vissa här som försöker göra ned andra GM/teorier)
Eller så finns det de som inte har någon GM eller förutfattad teori och ifrågasätter de sk. bevis och indicier som lyfts...