Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja det är två väldigt olika bilder man man ger här, och du får väl försöka lyssna på båda sidor och bilda dig en egen uppfattning. Enligt vad som läggs fram i SVT-dokumentären skall det alltså vara helt otänkbart att den här snälle reumatikern är mördaren,
vilket då måste ställas mot den bevisning som åklagaren presenterade:
Digital pressträff om Palmeutredningen
https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA
Det är tur för Moder Theresa att hon hade alibi för mordet annars hade det blivit svårt för KP att välja vem han skulle peka ut som mördaren.
Jag är skeptisk till att man kommer närmare gåtans lösning om man problematiserar SEs karaktär och anser honom extra skyldig eftersom inte en enda människa som kände SE kan föreställa sig honom skjuta OP utan mordvapen.
Det blir ett konstigt "tvärtomtänk" där helgon blir mördare och en svartklädd nunna med fladdrande klosterdräkt blir lika trolig som en okänd GM, eller varför inte en reumatisk grafiker med gubbkeps som stod och pratade semesterbestyr med väktarn inne i receptionen på Skandia när mordet skedde?
Jag ställer mig lite frågande till "vilken bevisning som åklagaren presenterade"?
- Var det att SE var moderat?
- Var det att SE stämplat ut inne på sin arbetsplats innan mordet och att arbetsplatsen låg nära mordplatsen?
- Var det att det gick att gissa att SE eventuellt hade hala skor och att detta "passade in på ett vittne som sett GM halka till på isen på DBG."
- Var det att SE hade ett mordvapen eftersom KP säger det och eftersom OP blev skjuten är det extra misstänkt med just ett skjutvapen?
Är det de "bevisen" KP jobbar med eller finns det fler?