Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Uppdatera mig. Vad exakt är det han säger om ambulansen och när?
Inte i förhör, men om jag ska hjälpa BHJS lite eftersom han inte verkar hitta källan så handlar det om intervjun i proletären 1989.
Han minns då endast en ambulans men jag upprepar det jag skrev tidigt i morse:
Sollentunaambulansen ställde sig väl synlig väldigt nära mordplatsen. Sabbatsbergsambulansen kom under tiden SE var på sin utflykt, och den ställde sig ett par meter bakom enl Maria Degerman som körde, för att inte blockera vägen.
Dessutom hade det under tiden kommit ytterligare en piket. Norrmalmspiketen.
Vi har då två piketer en kommissariebil, en Chevrolet Suburban och en taxibil samt ca 15-20 personer på en liten yta.
Det var läget då SE kom tillbaka.
Sabbatsbergsambulansen befann sig lite i bakgrunden, och den stannade bara någon minut.
Är det under sådana förhållanden möjligt att missa en ambulans?
Enl mig helt naturligt.