Citat:
Ursprungligen postat av
Niklasgl87
Ingen har bevis mot någon misstänkt som håller i domstol eller du kanske har det? Vore intressant att se. Ni kan inte bevisa att SE inte var mördaren fast ni ihärdigt försöker men misslyckats med det. Jag påstår inte att SE var Palmes mördare, men jag påstår inte att det är fastlaget att han inte var det heller.
Sluta tramsa. Jag har inte hävdat att jag har bevis för någon, så försök inte...
Känns som att du försöker pudla här..
Du påstår inte att SE var Palmes mördare, men samtidigt så är det just det du argumenterar för?
När det finns tillräckliga bevis, så köper jag lösningen, vad den nu än är.
Men jag anser fortfarande att det finns stora fog för tvivel och är innerligt trött på hur det slarvas med uppgifter och "sanningar".
Signalementet är en sådan sanning som sprids, och att SE "sett något som endast GM skulle kunnat se"(Jeppsson) är en annan..
Bevisen och Stigs skuld ska kunna stå på egna ben, inte utifrån lögner och gissningar..
För att hälla mer bensin på brasan så är det bl.a. dessa uppgifter som är helt otroliga gissningar av gärningsmannen Stig. Detta är något som endast Stig som vittne kan känna till!
Inget signalement
Poliserna från 3230 beordras ta upp jakten på GM. Gösta Söderström meddelar att de ska få signalement senare.
Stig E. nämner att orsaken till hans språngmarsch var att berätta om "den blå täckjackan".
Hur kunde Stig känna till att poliserna sprang iväg utan signalement?
Mörkblå täckjackan
Stig säger att han från Lisbeth får signalementet "mörkblå täckjacka" på gärningsmannen.
Lisbeth ger exakt samma signalement till Åke Rimborn.
Hur kunde Stig veta att Lisbeth skulle säga detta?
Polisen var brysk mot Lisbeth
Denna uppgift lämnas redan 23:45 till väktare Gahn
Gösta Söderström redogör för hur han försöker få in Lisbeth i polisbilen..
Varför nämner ens Stig detta? (Vad skulle poängen vara i det fall han var GM?)
Lisbeth springer runt och ropar efter Ambulans
Stigs uppgifter om detta beteende stöds av vittnen som t.ex. Hasse Johansson, Karin Johansson.
I rollen som GM, så vill Stig självfallet försöka placera sig som vittne och ovan är möjligen en ganska enkel gissning? Men hur många gånger om ska han placera sig som vittne på mordplatsen? Varje lögn/gissning är en risk..
Listan med uppgifter kan göras lång...
Var gärningsmannen Stig smart eller korkad?