Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Var kan vi läsa om att SE drack för mycket innan mordet?
Det har blivit en höna av en fjäder, SE hade för vana att gå ut på kvällen, äta en bit mat och dricka lite, vad i detta visar att SE var gravt alkoholiserad?
Hur påverkade den påstådda reumatismen SE förmåga att utföra ett mord, jag är seriöst intresserad vad alla skeptiker grundar sin bedömning på?
Det är nog första gången nån kallar mig SE skeptisk.
Som nog framgått så lutar jag starkt år att SE är GM ELLER möjligen iaf på nåt sätt inblandad i mordet.
Sannolikare dock att det var han själv som mördade Palme.
Jag är dock som sagt ganska skeptisk till din teori av skäl som jag angett i mina senaste inlägg.
Jag har inte heller påstått att SE var alkoholist redan vid tiden för mordet.
Hans drickande eskalerade snarare efter mordet.
Dock finns ju en del uppgifter om att han brukade lukta sprit på jobbet ibland osv.
Det förefaller ha varit allmänt känt att han var glad i flaskan.
Jag skulle knappast utse en sådan person till "hitman" i en konspiration.
Nån stor vapenvana hade han väl egentligen inte heller på det viset?
Även om han såklart kunde hantera ett vapen.
Reumatismen är nog inte påstådd utan fastslagen att han led av.
Det var väl vapensamlarens dotter som påstod att Stig ibland hade så ont att han knappt kunde hålla i korten när SE och hans fru besökte vapensamlarens hem för att umgås och tex spela kort.
Likaså att Stig ibland knappt kunde hålla i sin penna pga värken.
Då kan man tänka sig att det kan vara en smula chansartat att utse honom till "hitman".
Vapnet var dessutom relativt tungt och borde vara svårt för honom att hålla i om han har en dålig dag så att säga.
Om sedan de som ev utsåg honom till "hitman" kände till detta vet vi såklart inte.
Vi vet iofs inte heller HUR illa hans reumatism var 1986.
Där får jag reservera mig lite.
Men det var så mina tankar gick kring detta.
OM SE som GM ingick i en konspiration kan jag tänka mig att han tog chansen spontant på impuls när OP plötsligt kom gående mitt framför honom.
Även om jag tror att SE agerade ensam just på en ren impuls.
OM han ingick i en konspiration så tror jag mer att han var medhjälpare av något slag men för mig är det mest sannolika att han var GM.
Troligen ensamagerande.