Citat:
Ursprungligen postat av
Redivivus
Jag håller det inte för osannolikt att han (om det var han som är GM) var specialutbildad i precis allt det han sysslade med under hela händelseförloppet. Givetvis ostraffad och utåt sett en präktig, skötsam tjänsteman. Inte heller några spårbara handlingar som tyder på att han skulle på något vis ha varit psykiskt sjuk, som GM i Linköping.
Att han uteslöts ur moderaterna visste jag inte, tack för det. Om han är GM så tror jag att SB var inblandade. Han har lärt sig av någon hur han skall skaffa sig alibi, dupera media och förstöra utredningsarbetet genom sina uttalanden.
Enligt denna länk lämnade han själv de politiska uppdragen:
https://mitti.se/nyheter/villaidyllen-skandiamannen-engstrom/
"Grälade om skolnedläggning
Sitt första politiska uppdrag fick han 1974 som kommunens representant i bostadsrättsföreningen Kabinen.
Valperiod 1980-1982 valdes han in som suppleant i kommunfullmäktige, och under valperiod 1983-1985 valdes han först in som suppleant för att från 1984 bli vald som ledamot.
Men redan den 25 april samma år anhöll Stig Engström om att få lämna sitt uppdrag som ledamot i kommunfullmäktige, och under året 1984 lämnade han till slut alla sina uppdrag inom den lokala politiken.
Enligt Borås Tidning ska ett gräl om en skolnedläggning vara grunden till avhoppen."