2020-09-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan du bevisa att SE var det?
Kan du bevisa att SE inte var i mordområdet på mordkvällen? SE stämplade ut kl 23:19 i Skandiahuset bara 40-50 meter bort så han var i mordområdet bevisligen. Han sade själv att han var och pratade med Lisbet m.m. på mordplatsen strax efter skotten.
Citera
2020-09-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, det är dessvärre mycket som blivit "sanning" avseende SE.
Att signalementet stämmer till 100% är en annan sanning..

Alla beskyllningar av lögner....o.s.v.

SE signalement stämmer med gärningsmannen till skillnad mot t ex CP. CA vet vet inte ens hur han var klädd tiden för mordet och han var tydligen sjuk i influensa och då är man ute och skjuter Palme? https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-som-palmes-mordare-sa-levde-och-dog-skandiamannen/ Kan ni bevisa att SE inte var Palmes mördare? Nej.
Citera
2020-09-05, 22:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
SE signalement stämmer med gärningsmannen till skillnad mot t ex CP. CA vet vet inte ens hur han var klädd tiden för mordet och han var tydligen sjuk i influensa och då är man ute och skjuter Palme? https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-som-palmes-mordare-sa-levde-och-dog-skandiamannen/ Kan ni bevisa att SE inte var Palmes mördare? Nej.

Att CA inte vet hur han var klädd vid tiden för mordet tyder på att han inte kan vara GM? Bra logik.
Citera
2020-09-05, 22:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Bevisa att CA var på mordplatsen tiden för mordet annars kan vi inte ta det på allvar. Väntar på bevisen.

Så fort du bevisar att SE var på mordplatsen vid tiden för mordet, vännen. Det är du som kommer med kraven på detta, inte vi andra. Då får du börja.
Citera
2020-09-05, 22:19
Medlem
Citat:
Så fort du bevisar att SE var på mordplatsen vid tiden för mordet, vännen. Det är du som kommer med kraven på detta, inte vi andra. Då får du börja.
SE stämplade ut från Skandiahuset kl 23:19 dvs kort avstånd från mordplatsen och kom dit igen ca kl 23:40 så han var bunden till mordområdet tiden för mordet. Dessutom sade han själv att han var på mordplatsen strax efter mordet. Har CA sagt det? Nej.
Citera
2020-09-05, 22:20
Medlem
HGs avatar
I alla fall är det jäkla bekvämt för polisen att skylla mordet på en död person, som vare sig kan försvara sig och som man inte heller har någon teknisk bevisning emot.
Det fanns nog starka politiska krafter som ville få ett avslut på ärendet och därmed ansåg att detta var ett bra sätt att knyta ihop påsen för alltid. Palmemordet löst - klart slut.
Citera
2020-09-05, 22:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
SE stämplade ut från Skandiahuset kl 23:19 dvs kort avstånd från mordplatsen och kom dit igen ca kl 23:40 så han var bunden till mordområdet tiden för mordet. Dessutom sade han själv att han var på mordplatsen strax efter mordet. Har CA sagt det? Nej.

Skulle du bevisa att SE kunde varit på mordplatsen? Näää. Du skulle bevisa att han VAR på mordplatsen. Det är ju det du kräver av oss som tror det var CA. 23:21 pratade SE fortfarande med HO...
Citera
2020-09-05, 22:26
Medlem
Citat:
Skulle du bevisa att SE kunde varit på mordplatsen? Näää. Du skulle bevisa att han VAR på mordplatsen. Det är ju det du kräver av oss som tror det var CA. 23:21 pratade SE fortfarande med HO...
Nej du kan inte bevisa att han pratade med HO när mordet skedde. Det var divergerande uppgifter från väktarna och SE. SE själv sade att han inte pratade alls med någon väktare när han gick ut från Skandiahuset. Men SE var då nära mordplatsen bevisligen dvs Skandiahuset som ligger bara 40-50 meter bort från mordplatsen men det kan vi inte säga att CA var eller någon annan misstänkt. SE stämplade ut kl 23:19 på mordkvällen i Skandiahuset. Men har du fått fram något bevis för att CA var nära eller på mordplatsen när mordet skedde? SE var bevisligen nära mordplatsen i.a.f. och kom tillbaka till Skandiahuset ca kl 23:40 dvs nära mordplatsen.
Senast redigerad av Niklasgl87 2020-09-05 kl. 22:33.
Citera
2020-09-05, 22:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej du kan inte bevisa att han pratade med HO när mordet skedde. Det var divergerande uppgifter från väktarna och SE. SE själv sade att han inte pratade alls med någon väktare när han gick ut från Skandiahuset. Men SE var då nära mordplatsen bevisligen men det kan vi inte säga att CA var eller någon annan. Men har du fått fram något bevis för att CA var nära eller på mordplatsen när mordet skedde? SE var bevisligen nära mordplatsen i.a.f. och kom tillbaka till Skandiahuset ca kl 23:40 dvs nära mordplatsen.

Så det är den du tror är GM som vi ska lyssna på för sanningen?

Vid den friande domen mot CP sa högsta domstolen att han varit utanför Grand. Är det nära mordplatsen?

Den så kallade Tensonmannen var nära mordplatsen.
NF var nära mordplatsen.
LJ var nära mordplatsen

Den man som sköt Palme var nära mordplatsen, bevisa att den mannen inte var CA.

Din logik om att det måste vara SE, för han är den ende misstänkte man vet var nära mordplatsen, haltar rejält. För en vi vet var väldigt nära mordplatsen var gärningsmannen. Den okände GM. En person som uppenbarligen var på plats. Än idag okänd.

Det kan ha varit SE. Men det kan lika gärna inte ha varit han.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-09-05 kl. 22:39.
Citera
2020-09-05, 22:36
Medlem
Citat:
Bevisa att CA var på mordplatsen när mordet skedde. Kör hårt själv dumjävel. Lycka till säger jag.

Det finns inget bevis för att han var på mordplatsen. Ingen av dom som bevisligen var på mordplatsen är dock troliga gärningsmän. Normalt sett brukar inte mördare stämpla ut från jobbet strax innan mordet och sen springa tillbaka och berätta för väktarna om mordet. Inte heller går de ut i media med namn och bild och låtsas vara ett vittne. En mördare brukar undvika att kopplas till mordplatsen så att dom inte åker fast, vilket uppenbarligen lyckades.

Till skillnad från CA går det inte att visa att skandiamannen haft rätt vapen och rätt ammunition. Det finns heller ingen vettig anledning för honom att ha med en skarpladdad magnumrevolver till jobbet på Skandia. Stig Engström har inget brottsregister och ingen anhörig beskriver honom som våldsam, detsamma kan inte sägas om CA.

Mordet är olöst just därför att gärningsmannen inte har kunnat kopplas till brottsplatsen.
Citera
2020-09-05, 23:15
Medlem
Citat:
Och? Jag har inga förväntningar på att GM ska tillstå han själv var på mordplatsen. En av svagheterna med CA är att få honom till platsen. Men det vägs upp av annat. Jag ser till helheten på misstankarna, inte till att vi måste veta han var där.

Varför måste vi inte veta hur och varför SE skulle haft vapen tex? För mig är vapenfrågan lite tyngre än om frågan om bevis att min GM var på mordplatsen.

CA har mer indicier mot sig än SE i mina ögon. Jag kan inte bevisa att SE är oskyldig. Och jag skiter i reumatism, feminimitet, feghet och andra "friande personlighetsdrag" som bigotta SE-hatare kommer med. Men du kan inte bevisa CA är oskyldig. Jag går på helheten, och helheten säger mig att det var CA.

Ja vapenfrågan är svagheten när det gäller SE-teorin.
Citera
2020-09-05, 23:59
Medlem
Citat:
Som sagt, mördaren är fortfarande okänd. Jag behöver inte kunna bevisa att CA var på mordplatsen för att få tro han är GM.

Hur vet du vad SE hade på sig? Det han själv sa eller det väktarna sa?
Väktarna förhördes flera månader senare så de kan inte veta exakt vad SE hade på sig på mordkvällen flera månader senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in