2021-08-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Okej jag kan göra det också...

Han hade blå jacka på sig hela tiden o ingen har eg undrat över det....

Bra va

Ja, bra där. Det är vad flera centralt placerad vittnen påstår (LP, LJ, HJ, JÅS...) och det är som sagt inget som säger att Engström måste haft rock. Han påstår det själv men det kan vi ju inte gå på. Incitamenten för honom att ljuga om klädseln och undanskaffa den riktiga är uppenbara. De enda oberoende uppgifter vi har är väktarnas lämnade flera månader efter mordet. De är högst spretiga och ingen säger rock. Nu kan han visserligen ändå haft rock. Det är vad flera vittnen säger. Och vi vet som sagt ändå inte hur han var klädd. Rock duger trots allt det med. Keps, mössa eller barhuvad? Men lite samma. Pick one. Rubbet kan stämma på Engström. Kort sagt, hur man än vrider och vänder på det stämmer han förbluffande väl in på signalementet. Att folk bestämt sig för rock är bara slappt. Man orkar inte tänka. Men så är också Engström som mördare en barnslig och slö teori. Som en sämre thriller.
Senast redigerad av Bemp 2021-08-11 kl. 18:04.
Citera
2021-08-11, 17:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Så ingen debatt

Om du vill så.

Kan det inte vara så att SE tror han är tidigare på platsen än han är?

Du hör en liten smäll när du går i dina egna tankar. 7 sekunder går du nästan in i en liten folksamling där en ligger på marken. Du får senare höra att mannen är skjuten. Hur långt innan du kom fram till folksamlingen sköts mannen?
Citera
2021-08-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Ja, bra där. Det är vad flera centralt placerad vittnen påstår (LP, LJ, HJ, JÅS...) och det är som sagt inget som säger att Engström måste haft rock. Han påstår det själv men det kan vi ju inte gå på. Incitamenten för honom att ljuga om klädseln och undanskaffa den riktiga är uppenbara. De enda oberoende uppgifter vi har är väktarnas lämnade flera månader efter mordet. De är högst spretiga och ingen säger rock. Nu kan han visserligen ändå haft rock. Det är vad flera vittnen säger. Och vi vet som sagt ändå inte hur han var klädd. Rock duger trots allt det med. Keps, mössa eller barhuvad? Men lite samma. Pick one. Rubbet kan stämma på Engström. Kort sagt, hur man än vrider och vänder på det stämmer han förbluffande väl in på signalementet.

Ja exakt..

Problemet när vi debatterar om SE tar slut när den första av oss säger: Det finns inga bevis som styrker

Så det är lite svårt att debattera när det tillslut låser sig vid bevis...
Citera
2021-08-11, 17:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja exakt..

Problemet när vi debatterar om SE tar slut när den första av oss säger: Det finns inga bevis som styrker

Så det är lite svårt att debattera när det tillslut låser sig vid bevis...

Jag tror du missade Bemps poäng... Men hans poäng var inte min poäng.

Fortsätt gärna resonera runt GM SE i blå jacka. Du kommer se hur bitar faller bättre på plats. Det blir en bättre mordteori runt SE som GM.
Citera
2021-08-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om du vill så.

Kan det inte vara så att SE tror han är tidigare på platsen än han är?

Du hör en liten smäll när du går i dina egna tankar. 7 sekunder går du nästan in i en liten folksamling där en ligger på marken. Du får senare höra att mannen är skjuten. Hur långt innan du kom fram till folksamlingen sköts mannen?

Jo men jag bygger ju hans lögn på att det är rimligare att någon borde sett honom...Men inte bara det utan även som jag beskrev att skotten hördes rätt rejält o prova stå 40meter från en sådan revolver mitt i natten o inte titta upp..

Sen språngmarschen är bara ologiskt..

O om jag landar till att han ljög om typ allt så blir det två anledningar..

1 Han vill skyta o spela märkvärdig o grandios personlighet 70%

2 Han döljer lögnerna för han är GM 30%

Därav har jag SE som möjlig GM till ca 30%
Citera
2021-08-11, 18:00
Medlem
Citat:
1 ologiskt att stå 20m o missa skotten från en sådan revolver plus skrik från Lisbeth...Här tittar man upp direkt enligt mig...Även om det skulle vara ett hjul som exploderar eller en hög avgasknall så tror jag man reagerar. Sen när man står 20m ifrån så ser man i ögonvrån eldflamor

2 Kommer fram eller snubblar in på Palme just när Hage kommit fram....Ologiskt att ingen verkligen skulle lägga märke till SE om han var så tidig...Hage o AB borde lägga märke till honom iallfall...Här styrks mitt antagande då han inte heller får medverkar på rekonstruktion då HH inte tycker något han säger stämmer riktigt...

3 Hans språngmarsch är ologisk o bara konstlad o vet inte syftet med att tjurrusa i 40m för att sen gå tillbaka...Antingen tycker man att man har något så viktigt att säga att då fortsätter man ju....Plus att ingen ser honom göra detta ....!

Min rangordning blir nog (bortser från tvåan eftersom den förutsätter ettan):

1. Han minns fel, missförstår situationen, önsketänker och skarvar i nån mån medvetet.
2. Han talar sanning.
3. Han hittar på allt för att göra sig intressant.
...
138. Han sköt Palme.
Citera
2021-08-11, 18:01
Medlem
Citat:
Jag tror du missade Bemps poäng... Men hans poäng var inte min poäng.

Fortsätt gärna resonera runt GM SE i blå jacka. Du kommer se hur bitar faller bättre på plats. Det blir en bättre mordteori runt SE som GM.

Nej missade inget av Bemp motiv jag ville bara få ut hur det lätt blir när man debatterar...
Citera
2021-08-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Min rangordning blir nog (bortser från tvåan eftersom den förutsätter ettan):

1. Han minns fel, missförstår situationen, önsketänker och skarvar i nån mån medvetet.
2. Han talar sanning.
3. Han hittar på allt för att göra sig intressant.
...
138. Han sköt Palme.

Okej...

Respekterar din rangordning o har inga problem med det...
Citera
2021-08-11, 18:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jo men jag bygger ju hans lögn på att det är rimligare att någon borde sett honom...Men inte bara det utan även som jag beskrev att skotten hördes rätt rejält o prova stå 40meter från en sådan revolver mitt i natten o inte titta upp..

Sen språngmarschen är bara ologiskt..

O om jag landar till att han ljög om typ allt så blir det två anledningar..

1 Han vill skyta o spela märkvärdig o grandios personlighet 70%

2 Han döljer lögnerna för han är GM 30%

Därav har jag SE som möjlig GM till ca 30%

Men om SE kom senare till platsen än han tror så sker skotten när han är inomhus. Och då är det inte så konstigt om man inte ser SE. För han är ett sent vittne.

Svara gärna på följande. Du hör en liten smäll när du går i dina egna tankar. 7 sekunder senare går du nästan in i en liten folksamling där en ligger på marken. Du får senare höra att mannen är skjuten. Hur lång tid innan du kom fram till folksamlingen sköts mannen?
Citera
2021-08-11, 18:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej missade inget av Bemp motiv jag ville bara få ut hur det lätt blir när man debatterar...

Så vad var hans poäng?
Citera
2021-08-11, 18:07
Medlem
Citat:
Men om SE kom senare till platsen än han tror så sker skotten när han är inomhus. Och då är det inte så konstigt om man inte ser SE. För han är ett sent vittne.

Svara gärna på följande. Du hör en liten smäll när du går i dina egna tankar. 7 sekunder senare går du nästan in i en liten folksamling där en ligger på marken. Du får senare höra att mannen är skjuten. Hur lång tid innan du kom fram till folksamlingen sköts mannen?

Jag hör en liten smäll o 7 sekunder senare så går jag in i en liten folksamling där en man ligger ner på marken...

Alltså 7sek efter jag hört den lilla smällen som då inte behöver vara skottet...Men om du menar att det är skottet så är det 7sek..

Om det inte är skottet så kan det vara 30sek innan..
Citera
2021-08-11, 18:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag hör en liten smäll o 7 sekunder senare så går jag in i en liten folksamling där en man ligger ner på marken...

Alltså 7sek efter jag hört den lilla smällen som då inte behöver vara skottet...Men om du menar att det är skottet så är det 7sek..

Om det inte är skottet så kan det vara 30sek innan..

Ja precis. Så hur ska SE veta hur lång tid efter mordet han kom fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in