Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Poängen med inlägget är att även tiden efter utstämplingen 23:19:30 blir knapp och tursam.
Att du inte förstår och kallar det svammel säger väl mer om dig.
Möjligen då "off-topic" då du avgränsat dig, men allt annat än svammel. Det hör till helheten.
Det blir svammel när du inte ens vet vad du argumenterar mot.
Jag kan försöka förklara den diskussion du trampade in i:
Matsqq formulerade en teori med SE som grandman, men inte efterföljare och GM. Han menade också att tidsproblemet inte är det samma i denna teori som i teorin med SE som både MPs grandman och GM.
Jag gav stöd åt den tanken och påpekade att om SE inte är efterföljare och GM kan han stämpla ut långt senare i det rimliga intervallet. Dvs att han har mer tid på sig fram till stämpelklockan i det scenariot.
Exakt vad i det konstaterandet ville du invända mot? Jag finner exakt noll kontaktpunkter mellan mitt inlägg och det inlägg du svarade med. Om ditt inlägg har noll att göra med det inlägg du citerar är det för mig så off-topic att det blir rent svammel i sammanhanget.
Allt du säger kan vara rätt och riktigt men det är ändå rent svammel om det inte berör den aktuella frågeställningen.
Exempel:
-Jag vill hävda att A är längre än B.
-Nej så är det inte för C är faktiskt längre än D.
Det spelar ingen roll om påståendet om C och D är riktigt. Det är ändå rent svammel i sammanhanget som ges av påståendet om A och B.