2021-10-07, 18:41
Medlem
Dr.Dres avatar
Netflix KAN absolut vara värt det. Men för de flesta konsumenter är det INTE värt en så hög månadskostnad.

Vad man måste tänka på som prenumerant är att det är otroligt enkelt av avsluta och starta upp abonnemanget. Det innebär att man borde ha det avstängt ALLTID förutom när man väl kollar på en serie. Det finns noll anledning att ha det tickande i bakgrunden.

Det är just detta passiva prenumererande som de tjänar pengar på.
Citera
2021-10-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Stort tack för klargörande och länk!

Att allting inte visas på förstasidan har man ju räknat ut, men att det krävs webbläsare för åtkomst av hela katalogen borde fan klassas som förargelseväckande beteende

Edit: Listan behöver uppdateras. Medan Beirut Brann finns vare sig i appen eller på webben. Det är dock den enda filmen jag inte har hittat så här långt.

Jag hittar Beirut Brann-filmen i både appen och browser, och i Unogs-listan? Har du möjligtvis satt en tumme ner på den i Netflix? Jag vet inte säkert om det är så längre, men vid någon tidpunkt så fungerade det som så att saker man satt "tummen ner" på inte dök upp i ens sökresultat längre.

Men skoj att du uppskattar insikten, om du vill återgälda den så styr upp delningen av abonnemangen i släkten bättre, med lite tur kanske ni kan säga upp 4-5 Netflix-abonnemang och ge dom vad dom förtjänar!

Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Ser man på vad STAR har för utbud berättigar det väl knappast en prishöjning i den storleken?
Inget sagt om priset på Disney+ utslaget på 7 hushåll, men deras app lider lite av samma problem som Netflix, det är svårt att hitta saker, jag tror inte alls finns scrollbart i standard-kategorierna, man måste söka eller gå via den alfabetiska sorteringen. Själv stör jag mig nåt enormt på att Disney+ saknar sortering på årtal så man kan hitta allt gammalt, plus att dom censurerar klassiker och byter ut dialogen i dom bästa scenerna.
Citera
2021-10-07, 21:44
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag hittar Beirut Brann-filmen i både appen och browser, och i Unogs-listan? Har du möjligtvis satt en tumme ner på den i Netflix? Jag vet inte säkert om det är så längre, men vid någon tidpunkt så fungerade det som så att saker man satt "tummen ner" på inte dök upp i ens sökresultat längre.

Skumt. Tror bara jag har tummat ned en enda film, och det var Sommaren med Göran. Kändes fel att använda funktionen efter det då inget har kommit i närheten av samma låga nivå. Men men, jag får gå igenom mina dissar (om det nu är möjligt) och se om tvååringen har tagit ett exekutivt beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Men skoj att du uppskattar insikten, om du vill återgälda den så styr upp delningen av abonnemangen i släkten bättre, med lite tur kanske ni kan säga upp 4-5 Netflix-abonnemang och ge dom vad dom förtjänar!

Jag har länge propagerat för att klippa abonnemanget då det nästan bara är dottern som tittar. Får jag inte mitt brinnande Beirut så faller nog bilan!

Edit: nope, ingen nedtumme. Testade även att söka på engelska och på originaltiteln, men icke
Senast redigerad av fjollcigg 2021-10-07 kl. 21:54.
Citera
2021-10-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Skumt. Tror bara jag har tummat ned en enda film, och det var Sommaren med Göran. Kändes fel att använda funktionen efter det då inget har kommit i närheten av samma låga nivå. Men men, jag får gå igenom mina dissar (om det nu är möjligt) och se om tvååringen har tagit ett exekutivt beslut.

Jag har länge propagerat för att klippa abonnemanget då det nästan bara är dottern som tittar. Får jag inte mitt brinnande Beirut så faller nog bilan!

Edit: nope, ingen nedtumme. Testade även att söka på engelska och på originaltiteln, men icke
Mycket skumt, jag sökte bara på "Beirut" och fick upp den som första förslag i alla appar. Kanske är du flaggad som extremist av något slag, så Netflix tar bort filmer som dom tror kan trigga dig?

Kan det vara att någon i familjen har trollat dig och satt att din Netflix-profil inte ska tillåta dom titlarna med högst åldersgräns? Såg nu att Beirut var för 16år and older, det är väl rimligtvis högsta åldersgränsen.

Gällande svenska komedier så är det hos CMore som guldkornen finns, dom har över 100st SF-klassiker från 1938-90 ungefär, många av dom finfina klassiska komedier. Även SVTPlay finns det en del sånt på, just nu bl a guldkornet "Nyordning på Sjögårda". Modern svensk film ger jag inte mycket för.

Netflix har för övrigt Troell's Utvandrarna och Nybyggarna, plus gamla Bamse-serien.

Dela abonnemanget med släkten, någon sådan måste du ha!?
Citera
2021-10-09, 13:58
Avslutad
Har bara sett nyheter om prishöjningarna men inte fått något mail ännu, någon som fått? Tänkte säga upp direkt när jag får mailet.
Citera
2021-10-09, 14:14
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Har bara sett nyheter om prishöjningarna men inte fått något mail ännu, någon som fått? Tänkte säga upp direkt när jag får mailet.
Såhär står det: De här priserna gäller för nya abonnenter, men priserna kommer successivt att fasas in för alla nuvarande abonnenter. Nuvarande abonnenter kommer att få ett e-postmeddelande 30 dagar innan priset på deras abonnemang ändras, såvida de inte ändrar sitt abonnemang.

De här priserna gäller för nya abonnenter
men priserna kommer successivt att fasas in för alla nuvarande abonnenter.

Ett annat ord är ALLA, dumma jävla horknullare som skrivit det där.
Citera
2021-10-11, 17:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Netflix är ju den bästa TV-streamingen.
Massor av bra serier och filmer. Kunde inte vara nöjdare.
Citera
2021-10-11, 21:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Samma här. Men människor idag är så förbannat bortskämda!
Citera
2021-10-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Samma här. Men människor idag är så förbannat bortskämda!

Finns det egentligen något slut på hur bra netflix kan bli när fler och fler ansluter sig till tjänsten? Dom får mer resurser att producera eget material alt köpa in. Internationellt innehåll av klass når resten av världen. Jag gissar på att dom i framtiden köper lite sport rättigheter och sänder annat liveevents. Det gäller bara för dem att tänka mer på kvalitet så är dom överlägsna.
Citera
2021-10-12, 10:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Finns det egentligen något slut på hur bra netflix kan bli när fler och fler ansluter sig till tjänsten? Dom får mer resurser att producera eget material alt köpa in. Internationellt innehåll av klass når resten av världen. Jag gissar på att dom i framtiden köper lite sport rättigheter och sänder annat liveevents. Det gäller bara för dem att tänka mer på kvalitet så är dom överlägsna.

Givetvis har andra streamingtjänster också bra serier och filmer. Men om man ser generellt på det, är Netflix långt bättre än alla andra.
Som du själv säger, producerar de mycket själv. Och detta gillar jag som inte är så väldigt glad i Hollywood-filmer. Och speciellt inte allt Marvel-skit. Hur kan man ens kalla den genrene för film?
Citera
2021-10-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva

För min del så handlar det inte bara om utbudet. Netflix är exempelvis bäst på användarvänlighet, om du frågar mig.

Något annat, utöver sporten, som Netflix just nu är dåliga på, det är svenskt/nordiskt utbud. Det finns, men C More och Viaplay är bättre på den fronten. Samt SVT play (inkl. Öppet arkiv).

Samtidigt finns det ju konkurrenter, så Netflix måste ju ständigt försöka förbättra sig. Samtidigt som konkurrensen ökar, och andra streamingtjänster kommer att ha sina kunder och locka till sig fler.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Givetvis har andra streamingtjänster också bra serier och filmer. Men om man ser generellt på det, är Netflix långt bättre än alla andra.
Som du själv säger, producerar de mycket själv. Och detta gillar jag som inte är så väldigt glad i Hollywood-filmer. Och speciellt inte allt Marvel-skit. Hur kan man ens kalla den genrene för film?

Folk är olika. Visst, Netflix har en del riktigt bra egenproducerat material. Det märks även att en del av det, särskilt serier, är riktigt populärt med många tittare. Så det lockar ju publik. Men samtidigt finns det folk som vill se Marvel (de får dock vända sig till Disney+), Hollywoodfilmer etc. Även om det inte lockar dig det minsta. Jag vill för övrigt inte endast se egenproducerade filmer och serier. Jag vill ha ett blandat utbud, från olika länder.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Det beror nog väldigt mycket på vad man är ute efter. Personligen tycker jag att Netflix är en riktigt bra tjänst. Vill man dessutom bara ha en enda streamingtjänst så är Netflix ett mycket bra alternativ, för både barn och vuxna.

Rent utbudsmässigt så har dock Netflix inte allt (tex direktsänd sport) samtidigt som vissa andra streamingtjänster kan vara riktigt bra när det gäller bland annat svenskt material, matlagningsprogram, realityserier och dokumentärer (även om sådant finns på Netflix också, och kan vara bra). Så bästa tjänsten beror nog väldigt mycket på vad man gillar och vill titta på. Matlagningsprogram (inkl. bakning) är tex något som jag nästan uteslutande ser på andra streamingtjänster, trots att det finns på Netflix.
Senast redigerad av Amberfly 2021-10-12 kl. 11:44.
Citera
2021-10-14, 16:45
Medlem
Harmonizers avatar
Nedgraderade till HD på Netflix efter skaffat amazon video prime och jämnfört ett tag nu, 65 kr/månaden hos dem där ingår 4k uhd bla redan i priset, visst utbudet är inte lika stort men betydligt större än hbo och jämnfört med Netflix där 95 procent är "a Netflix production" skådisar mellan 12-25 oavsett roll där allt känns lite väl "b" och teen i allt de gör med inte så mkt av kvalité i utbud längre tycker jag amazon hitills lyckats väldigt bra med lite mer variation och högre standard,kanske bara jag som tycker Netflix tappat för mkt sista åren av sin forna kvalité och variation med övrigt Hollywood material mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in