2021-10-07, 17:03
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Måste bli dyrt. Vad kostar det dig i månaden? Minst 1000 kr?

HBO, Via Play (endast streaming - ej linjärutgåvan) och CMore-tjänsterna är en del av TeliaPlay-abonnemanget....ligger väl på en femhundring? Prime, Disney och Netflix är separata tjänster och hamnar väl på trehundra månatligt.

Mycket pengar för att titta på TV? Kanske, men jag vill ju inte missa dom nya serierna, nhl-hockeyn eller PL, Laliga och Serie A.

Med Spotify och ett par tidningsabonnemang (DN och HD digitalutgåvorna) blir det nog 1100 spänn i månaden på underhållning och nyheter, men så är villkoren idag.
Citera
2021-10-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexters
Nu skall Netflix höja priset i Sverige på deras bästa abonnemang till 179:-

Nu börjar Netflix bli lite för dyrt. I alla fall om det jämförs med vad som finns på marknaden. Stor konkurrens som försöker pressa priserna. Men Netflix blir dyrare och dyrare.

Jag anser att det börjar bli lite dyrt att ha Netflix på auto-betalning månad efter månad. Tror jag skall stänga ned och bara betla någon månad då och då. Betala 179:- passerar min gräns för vad jag tycker det är värt.

Vad tycker ni? Är det bara jag som tycker priset börjar springa iväg för Netflix?

Bra möjlighet för Amazon att norpa kunder. Tycker deras abonnemang är jävligt prisvärt just nu med många bra originalserier. Lägre utbud överlag, men för 60kr per månad blir det svårt att klaga.
Citera
2021-10-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexters
Nu skall Netflix höja priset i Sverige på deras bästa abonnemang till 179:-

Nu börjar Netflix bli lite för dyrt. I alla fall om det jämförs med vad som finns på marknaden. Stor konkurrens som försöker pressa priserna. Men Netflix blir dyrare och dyrare.

Jag anser att det börjar bli lite dyrt att ha Netflix på auto-betalning månad efter månad. Tror jag skall stänga ned och bara betla någon månad då och då. Betala 179:- passerar min gräns för vad jag tycker det är värt.

Vad tycker ni? Är det bara jag som tycker priset börjar springa iväg för Netflix?

Sade precis upp mitt Netflix. Jag är inne rätt ofta och kollar men sällan hittar jag något intressant. De har massor av serier osv men inget tilltalar mig.

Snabba Cash var bra men 179:- / mån för att se 1-2 serier per år tänker jag inte betala.

De kommer med nya serier hela tiden men målgruppen verkar vara ungdomar eller kvinnor.

Edit: Gick in nu för skojs skull, och deras algoritmer rekommenderar mig Saving Private Ryan och Cast Away...

Bra filmer visst men jag har sett dem flera gånger.

Känns som de inte försöker rikta sig till stofiler som mig (45 år)
Senast redigerad av shagmaster 2021-10-07 kl. 17:58.
Citera
2021-10-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Bra möjlighet för Amazon att norpa kunder. Tycker deras abonnemang är jävligt prisvärt just nu med många bra originalserier. Lägre utbud överlag, men för 60kr per månad blir det svårt att klaga.

Prime är en riktig bra tjänst, men tror nog vi kan förvänta oss att dom höjer beloppet när dom anser sig ha en tillräckligt stark ställning på marknaden?

Såg det ju med Disney+ som inom ett halvår la till lite extra (STAR) höjde med tjugo spänn (tror jag). Ser man på vad STAR har för utbud berättigar det väl knappast en prishöjning i den storleken?
Citera
2021-10-07, 18:00
Avslutad
Netflix höjer samtidigt som HBO sänker? Udda.

För övrigt är Prime bara skit, likaså Apple TV+.
Citera
2021-10-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk

Beror väl på vad man tycker om. Serier som Boys, Hanna, Man In The High Castle, sportdokumentärerna etc.... tycker jag nog gör tjänsten attraktiv, men det är ju som sagt en subjektiv fråga.
Citera
2021-10-07, 18:12
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Vilka utbud skulle det vara?

Allt innan Netflix slog igenom med sina HBTQ+XYZ stämplade serier?

Jag anser mig själv sett det mesta som är värt att se. Netflix använder tjejen, ibland är det okej men kvalitén och storyn på alla serier på Netflix är så hjärndöda med en sån prägel av amerikansk liberalism.

De bättre serierna jag kan tänka på i modern tid är väl true detective och Fargo. Netflix är gjord för kvinnor som vill se sig själva i en powerkvinna som älskar att knulla och besegra elaka män med minoriteter vid sin sida
Citera
2021-10-07, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Beror väl på vad man tycker om. Serier som Boys, Hanna, Man In The High Castle, sportdokumentärerna etc.... tycker jag nog gör tjänsten attraktiv, men det är ju som sagt en subjektiv fråga.
Själv hade jag det ett tag men sade upp det för att jag inte hade kollat en enda minut under närmare ett halvår. Plöjde igenom The Office i början och hittade sedan inget annat att kolla på så jag glömde bort att jag hade abonnemang. Saknar inte kanalen ett dugg idag - även om den var snorbillig. Apple-TV+ fick jag gratis i ett år när jag köpte ny mobil, den kanalen är nog sämst av alla som är tillgängliga. Kommer absolut inte att förlänga om den så skulle kosta 10:-/mån.
Citera
2021-10-07, 18:16
Medlem
Priset rör mig inte så mycket då jag inte är en smutsig vänsterparasit, men utbudet på Netflix är fan skit. Hittar kanske 1-2 saker värt att se under loppet av 3 månader. F1 och den här Squid game skiten är det enda som varit av intresse för mig.
Citera
2021-10-07, 18:24
Medlem
CyberIngmars avatar
Netflix har Breaking Bad och Better Call Saul... Finns inte mycket annat sevärt enligt mig. Äldre 90-talsfilmer som går att se på andra tjänster. Nytt woke och politiskt korrekt som inte är värt att betala 1kr för.

Jag kan tänka mig att HBO sänker för en stund för att locka in nya betalande kunder till Max. När tillräckligt många nya prenumererar höjs priset.

Bästa kombon enligt mig
Viaplay
HBO
Bibliotekets gratis tjänster (cineasterna, viddla)
SvT play (ibland kan man hitta bra filmer hos play).
Citera
2021-10-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Bästa alternativet är att skaffa Netflix premium och dela med någon. Vi är tre parter som delar på ett abonnemang. Jag tror att det går vara upp till fyra. Men allt måste ske officiellt under "vi är familj".

Netflix har ju tidigare gått ut med att man inom en snar framtid kommer att göra det svårare att dela konto.
Citera
2021-10-07, 18:29
Medlem
Citat:

Apple TV har visserligen ett väldigt begränsat utbud men de har mycket bra serier, bland annat två av de bästa som just nu sänds. The Morning Show och Ted Lasso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in