Citat:
Ursprungligen postat av
kakkaduva
Finns det egentligen något slut på hur bra netflix kan bli när fler och fler ansluter sig till tjänsten? Dom får mer resurser att producera eget material alt köpa in. Internationellt innehåll av klass når resten av världen. Jag gissar på att dom i framtiden köper lite sport rättigheter och sänder annat liveevents. Det gäller bara för dem att tänka mer på kvalitet så är dom överlägsna.
För min del så handlar det inte bara om utbudet. Netflix är exempelvis bäst på användarvänlighet, om du frågar mig.
Något annat, utöver sporten, som Netflix just nu är dåliga på, det är svenskt/nordiskt utbud. Det finns, men C More och Viaplay är bättre på den fronten. Samt SVT play (inkl. Öppet arkiv).
Samtidigt finns det ju konkurrenter, så Netflix måste ju ständigt försöka förbättra sig. Samtidigt som konkurrensen ökar, och andra streamingtjänster kommer att ha sina kunder och locka till sig fler.
Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Givetvis har andra streamingtjänster också bra serier och filmer. Men om man ser generellt på det, är Netflix långt bättre än alla andra.
Som du själv säger, producerar de mycket själv. Och detta gillar jag som inte är så väldigt glad i Hollywood-filmer. Och speciellt inte allt Marvel-skit. Hur kan man ens kalla den genrene för film?
Folk är olika. Visst, Netflix har en del riktigt bra egenproducerat material. Det märks även att en del av det, särskilt serier, är riktigt populärt med många tittare. Så det lockar ju publik. Men samtidigt finns det folk som vill se Marvel (de får dock vända sig till Disney+), Hollywoodfilmer etc. Även om det inte lockar dig det minsta. Jag vill för övrigt inte endast se egenproducerade filmer och serier. Jag vill ha ett blandat utbud, från olika länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Netflix är ju den bästa TV-streamingen.
Massor av bra serier och filmer. Kunde inte vara nöjdare.
Det beror nog väldigt mycket på vad man är ute efter. Personligen tycker jag att Netflix är en riktigt bra tjänst. Vill man dessutom bara ha en enda streamingtjänst så är Netflix ett mycket bra alternativ, för både barn och vuxna.
Rent utbudsmässigt så har dock Netflix inte allt (tex direktsänd sport) samtidigt som vissa andra streamingtjänster kan vara riktigt bra när det gäller bland annat svenskt material, matlagningsprogram, realityserier och dokumentärer (även om sådant finns på Netflix också, och kan vara bra). Så bästa tjänsten beror nog väldigt mycket på vad man gillar och vill titta på. Matlagningsprogram (inkl. bakning) är tex något som jag nästan uteslutande ser på andra streamingtjänster, trots att det finns på Netflix.