2016-04-23, 23:02
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alic090
hej kan man kolla på netflix utan att ha appen alltså i safari eller måste man ha appen

Det ska gå bra att titta i webläsaren. Men min erfarenhet är att bildkvalitén blir betydligt bättre om man tittar via någon av apparna.
Citera
2016-04-27, 19:23
Medlem
Iman2014s avatar
Hej!

Skulle vilja fråga er som har Netflix, om det är möjligt att kunna titta på det amerikanska utbudet av Netflix fast med svensk översättning?

Frågar eftersom det verkar som utbudet där är extremt mycket större än det Svenska, vi snackar om ett utbud åtminstone 10 gånger större. Och det blir lättare att titta om man har svensk text, även om jag förstås förstår vad dem säger. Så är detta möjligt?
Citera
2016-04-27, 19:43
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Hej!

Skulle vilja fråga er som har Netflix, om det är möjligt att kunna titta på det amerikanska utbudet av Netflix fast med svensk översättning?

Frågar eftersom det verkar som utbudet där är extremt mycket större än det Svenska, vi snackar om ett utbud åtminstone 10 gånger större. Och det blir lättare att titta om man har svensk text, även om jag förstås förstår vad dem säger. Så är detta möjligt?

Nej.
Citera
2016-04-27, 19:52
Medlem
puckots avatar
Citat:
Hej!

Nej det går tyvärr inte. I regel så är det så att beroende av vilket land du väljer, så är det nästan alltid så att om text finns på en viss film, så är det oftast bara det specifika landets egna språk som finns som val under text-inställningar.

Ibland kan det möjligen finnas engelska som andra handsval på vissa filmer i vissa Netflix länder, men i regel så är oftast bara det aktuella landets egna språk som finns som val. Så i Netflix US fall så är det bara engelska som finns att tillgå som textning, i dom fall det finns möjlighet till textning, det kan finnas vissa enskilda titlar som inte har någon textning överhuvudtaget.
Citera
2016-04-27, 20:14
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Nej det går tyvärr inte. I regel så är det så att beroende av vilket land du väljer, så är det nästan alltid så att om text finns på en viss film, så är det oftast bara det specifika landets egna språk som finns som val under text-inställningar.

Ibland kan det möjligen finnas engelska som andra handsval på vissa filmer i vissa Netflix länder, men i regel så är oftast bara det aktuella landets egna språk som finns som val. Så i Netflix US fall så är det bara engelska som finns att tillgå som textning, i dom fall det finns möjlighet till textning, det kan finnas vissa enskilda titlar som inte har någon textning överhuvudtaget.

Förstör helt meningen med Netflix i sådana fall.

Då kan man ju lika gärna titta på arabiska, rumänska, tjeckiska, kroatiska, serbiska kanaler där filmer sänds (förutsatt att det inte är dubbat förstås).
Citera
2016-04-27, 20:37
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Förstör helt meningen med Netflix i sådana fall.

Då kan man ju lika gärna titta på arabiska, rumänska, tjeckiska, kroatiska, serbiska kanaler där filmer sänds (förutsatt att det inte är dubbat förstås).

Varför skall ett annat land ha texter på språk som befolkningen inte talar eller kan läsa? Hade ju varit idiotiskt att gå igenom 100 olika alternativ när du inte förstår 99,9 % av språken. Se med engelsk text om det är så jobbigt att lyssna.

Klart du kan kolla på serbiska, har säkert någon film som inte usa har. Men om du tittar på en amerikansk sida kan du ju inte räkna med att det står på svenska. Fan vad folk är bortskämda, pinsamt ärligt talat.
Citera
2016-04-27, 20:43
Bannlyst
Nån som vet om Gökboet finns tillgänglig på Netflix?
Citera
2016-04-27, 22:53
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingmarre
Nån som vet om Gökboet finns tillgänglig på Netflix?

Ja, men tyvärr inte på svenska Netflix eller på Netflix US. Men om du tillgång till en region-väljare, så kan du hitta den om du växlar över till något land i latin-amerika t.ex. Såg att den fanns där efter en sökning på den titeln.
Citera
2016-04-27, 23:18
Medlem
Men går det fortfarande att få amerikanska utbudet gratis eller ej?
Citera
2016-04-27, 23:43
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Varför skall ett annat land ha texter på språk som befolkningen inte talar eller kan läsa? Hade ju varit idiotiskt att gå igenom 100 olika alternativ när du inte förstår 99,9 % av språken. Se med engelsk text om det är så jobbigt att lyssna.

Klart du kan kolla på serbiska, har säkert någon film som inte usa har. Men om du tittar på en amerikansk sida kan du ju inte räkna med att det står på svenska. Fan vad folk är bortskämda, pinsamt ärligt talat.

Jo, fast jag talar från eget perspektiv, inte från amerikanskt.

Vad jag menade var att, i sådana fall är det ingen skillnad mellan att se på låt oss säga rumänskt, serbisk eller tjeckisk tv kanal där man inte förstår texten, eller som i mitt fall att jag hade förstått texten på serbiska (såvida det inte är kyrillisk text) men haft större begränsningar jämfört med svensk text.

I sådana fall hade man ju bara lyssnat då man inte förstått texten, och då hade det varit samma som att titta på amerikansk Netflix. Och i sådana fall lönar det sig inte att betala för Netflix, eftersom man i sådana fall kan titta på liknande i rumänsk, serbisk, tjeckisk tv. Förstår du nu vad jag menar?

När det handlar om att betala pengar så är vi nog alla rätt bortskämda, men å andra sidan är väl detta aldrig något riktigt dåligt.
Citera
2016-04-28, 18:15
Medlem
Scamps avatar
Någon som vet hur snabba Netflix brukar vara på att lägga upp de senaste filmerna. T.ex nya Star Wars filmen.
Citera
2016-04-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Någon som vet hur snabba Netflix brukar vara på att lägga upp de senaste filmerna. T.ex nya Star Wars filmen.

Netflix är mycket, mycket sparsmakade med att lägga upp de senaste filmerna. Star Wars kommer med stor sannolikhet aldrig till Netflix eftersom den lär vara för dyr i jämförelse med att istället lägga upp ett dussin B-filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in