2015-01-18, 12:13
Medlem
fergusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag surfar lite på deras sida för att kolla utbudet, men jag hittar iallafall ingenstans vilka serier som finns att tillgå?

Är inte detta mycket märkligt?

Nja, märkligt vet jag inte...

De vill givetvis att man ska testa tjänsten via en gratismånad, om detta sen är en ful strategi eller inte kan säkert diskuteras.
Citera
2015-01-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Du har säkert rätt i det du säger, fast i slutändan så handlar det ju fortfarande om pengar. Och allt är till salu om man är villiga att betala priset.

Nja, det är ju faktiskt inte sant. Hela idén med rättigheter är ju att rättighetsinnehavarna ska kunna kontrollera vilka som distribuerar deras produkter. När man väl ingått ett kontrakt med någon distributör så gäller det, och i många fall så är rättigheterna uppbundna under en viss tid oberoende av hur mycket pengar någon annan är villig att betala. Netflix konkurrerar både med andra streaming-tjänster och de traditionella tv-kanalerna om diverse rättigheter.
Citera
2015-01-18, 15:00
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag surfar lite på deras sida för att kolla utbudet, men jag hittar iallafall ingenstans vilka serier som finns att tillgå?

Är inte detta mycket märkligt?

Enda sättet att kolla utbudet innan man blir betalande kund, är som sagt att köra deras gratis-månad. Men då är det noga att man manuellt säger upp abonnemanget helst direkt, eftersom dom alltid drar pengar automatiskt från ditt kort i slutet av månaden, ifall man skulle glömma av det och inte vill betala. För du måste ju fylla i dina kortuppgifter när du registrerar dig, oavsett om du vill fortsätta att vara kund eller inte.

Det finns visserligen inofficiella sidor som t.ex. www.moreflicks.com där man kan kolla upp utbudet innan man signar sig, men då listar dom ju serier och filmer från alla Netflix-länder, inte bara Sverige. Men det brukar gå att se i vilka länder respektive titel finns, eftersom det är en eller flera flaggor vid varje titel som visar i vilket lands utbud just den titeln finns att tillgå. Du kan ju testa att söka på ett par av dina favorit serier/filmer, så får du se vad som dyker upp.
Citera
2015-01-18, 15:12
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almandragoran
Nja, det är ju faktiskt inte sant. Hela idén med rättigheter är ju att rättighetsinnehavarna ska kunna kontrollera vilka som distribuerar deras produkter. När man väl ingått ett kontrakt med någon distributör så gäller det, och i många fall så är rättigheterna uppbundna under en viss tid oberoende av hur mycket pengar någon annan är villig att betala. Netflix konkurrerar både med andra streaming-tjänster och de traditionella tv-kanalerna om diverse rättigheter.

Jo, men det här med rättigheter har ju också med ekonomi att göra. Detta är vinstdrivande företag och det är pengar som styr i slutändan oavsett.
Citera
2015-01-19, 15:07
Medlem
.:LowdowN:.s avatar
Liten sugen på att öva min franska och undrar därför om det finns möjlighet att se franska filmer med fransk undertext / utländska filmer med fransk undertext om man börjar prenumerera på den "franska versionen" av netflix?
Citera
2015-01-22, 18:38
Medlem
konstigkille93as avatar
Någon som vet om The Office säsong 1-9 finns på Netflix?
Citera
2015-01-22, 18:53
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Någon som vet om The Office säsong 1-9 finns på Netflix?

Ja, den finns. Men inte på svenska Netflix tyvärr, därimot ser jag att den finns på amerikanska Netflix med alla 9 säsonger.
Citera
2015-01-22, 19:00
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Delar internet via mobilen (android) vilket program rekommenderas för att få tillgång till amerikanska utbudet tex?
Citera
2015-01-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:LowdowN:.
Liten sugen på att öva min franska och undrar därför om det finns möjlighet att se franska filmer med fransk undertext / utländska filmer med fransk undertext om man börjar prenumerera på den "franska versionen" av netflix?

När du säger att du vill "prenumerera på den franska versionen"... menar du då att du planerar att använda dig av Hola! eller någon annan VPN-tjänst? Netflix är ju inte bundet till vilket land du prenumererar ifrån utan i vilket land du befinner dig i för tillfället.

Om du tänker köra en VPN-tjänst som Hola! eller Mediahint och ansluta till Netflix via en fransk server så ska du få samma alternativ som om du befann dig, uppkopplad med datorn, i Frankrike. Provade nu och jag fick alternativet att använda både fransk och engelsk text - tanken är väl att varje land ska ha tillgång till undertexter på sina respektive språk oavsett var filmen eller serien kommer ifrån.

Hur bra de här VPN-tjänsterna är och hur stabil uppkopplingen håller sig, är dock en annan historia. Har haft mycket tjall med Hola! och Mediahint kostar ju numera - även om det fungerade fläckfritt medan det var gratis.
Citera
2015-01-26, 14:22
Medlem
Det bästa på Netflix - Filmer och tv-serier på svenska Netflix med högst betyg på IMDB.

http://www.flixlistan.se/
Citera
2015-01-26, 15:55
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scioistaec
Det bästa på Netflix - Filmer och tv-serier på svenska Netflix med högst betyg på IMDB.

http://www.flixlistan.se/
Tackar!
Citera
2015-02-04, 00:54
Medlem
Sm0okeys avatar
Nån annan med problem att komma åt USA utbudet? Prövat Hola, Bear och OpenVPN på plattan utan resultat..
Kommer åt utbudet men kan ej streama
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in