2015-01-17, 00:11
Medlem
Netflix (Peaky Blinders)

Tjena, blir riktigt irriterad när jag inte kan hitta peaky blinders på netflix, är det bara jag eller?
Ursäkta om jag posta detta på fel ämne. Värt att lägga till är att hur mycket jag än letat på internet om denna showen finns på netflix så säger alla källor ja....
Senast redigerad av sjomail 2015-01-17 kl. 00:22.
Citera
2015-01-17, 00:33
Medlem
Polyklorfenols avatar
Den finns kanske på amerikanska, men inte svenska Netflix? Du får logga in med proxy och få amerikansk IP-adress, så kan du se den (om den finns där).
Citera
2015-01-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Den finns kanske på amerikanska, men inte svenska Netflix? Du får logga in med proxy och få amerikansk IP-adress, så kan du se den (om den finns där).
Tack så mycket !!! till er som har samma problem, så gå du in på google chrome - tillägg- ladda ner hola better internet.Sedan går du in på netflix därifrån.
Senast redigerad av sjomail 2015-01-17 kl. 00:55.
Citera
2015-01-17, 01:41
Medlem
eshkoshkas avatar
Såg en pluslåst artikel på bladet. Något liknande "*Det här är knepen som Netflix inte talar om. *hemlig meny, m.m.

Någon som vet vad dom kan tänkas tänka på? Finns där en hemlig meny? Vad är det mer som vanlig användare förmodligen inte vet om.
Citera
2015-01-17, 01:43
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Såg en pluslåst artikel på bladet. Något liknande "*Det här är knepen som Netflix inte talar om. *hemlig meny, m.m.

Någon som vet vad dom kan tänkas tänka på? Finns där en hemlig meny? Vad är det mer som vanlig användare förmodligen inte vet om.

Vad skulle Netflix tjäna på att ha en dold meny för sina kunder? I sådana fall skulle den ju kosta extra annars vore det ju meningslöst.... men vem vet.

Ah, hemliga koder och tips säger artikeln....Inte tänker jag då betala för att läsa den.
Citera
2015-01-17, 19:33
Medlem
Vet någon varför Netflix i andra länder har bättre utbud? Borde inte deras rättigheter gälla i hela världen?
Citera
2015-01-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombur
Vet någon varför Netflix i andra länder har bättre utbud? Borde inte deras rättigheter gälla i hela världen?

Det beror nog på att svenska netflix är för snåla och inte vill köpa in hela utbudet.
Citera
2015-01-17, 22:56
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka

Den menyn dom tänker på är antagligen att man kan trycka på "alt + ctrl + shift + D (S funkar också) medans du streamar via netflix.com. Anledningen varför ingen vet om den för att rent funktionellt så är den helt oanvändbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det beror nog på att svenska netflix är för snåla och inte vill köpa in hela utbudet.

Det finns saker på det Nordiska Netflix som inte finns i andra länder också. Anledningarna är inte så simpla som du vill få det till.
  • Flera rättighetsinnehavare. Fler än en producent eller distributör kan äga regionala rättigheter till en film eller tv-serie. T.ex. kan man ha ett avtal med en distributör för att visa en amerikansk film i Latinamerika innan man har ett avtal med producenten som gjort filmen för att visa den i USA.
  • Inga rättigheter finns tillgängliga i en region. Ibland är en film eller tv-serie helt enkelt inte tillgänglig i en specifik region. Man kan inte köpa en film eller tv-serie för en specifik region om den inte finns till salu.
Citera
2015-01-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Citat:
Den menyn dom tänker på är antagligen att man kan trycka på "alt + ctrl + shift + D (S funkar också) medans du streamar via netflix.com. Anledningen varför ingen vet om den för att rent funktionellt så är den helt oanvändbar.

Vad trycker man när man tittar via tv'n då?

Citat:
Det finns saker på det Nordiska Netflix som inte finns i andra länder också. Anledningarna är inte så simpla som du vill få det till.
  • Flera rättighetsinnehavare. Fler än en producent eller distributör kan äga regionala rättigheter till en film eller tv-serie. T.ex. kan man ha ett avtal med en distributör för att visa en amerikansk film i Latinamerika innan man har ett avtal med producenten som gjort filmen för att visa den i USA.
  • Inga rättigheter finns tillgängliga i en region. Ibland är en film eller tv-serie helt enkelt inte tillgänglig i en specifik region. Man kan inte köpa en film eller tv-serie för en specifik region om den inte finns till salu.

Du har säkert rätt i det du säger, fast i slutändan så handlar det ju fortfarande om pengar. Och allt är till salu om man är villiga att betala priset.
Citera
2015-01-18, 10:31
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Du har säkert rätt i det du säger, fast i slutändan så handlar det ju fortfarande om pengar. Och allt är till salu om man är villiga att betala priset.

Sen får man också ha i åtanke att det kan ju faktiskt vara så att Netflix skulle vilja köpa in flera titlar om dom kunde och att dom inte nödvändigtvis är snåla. Men förutom det här med rättigheter som kan sätta käppar i hjulet, så kan det handla om att bolagen ofta sätter överdrivet höga överpriser på sina licenser för att man ska få rätt att visa vissa titlar.

Vilket kan göra att det många gånger inte blir ekonomiskt försvarsbart för Netflix och många andra streamingtjänster att plocka in vissa titlar, och man samtidigt ska få verksamheten att gå runt, att betala ut löner till alla anställda, betala av alla administrativa avgifter och allt vad det kan vara och samtidigt gå med vinst för att man ska överleva, precis som vilket annat företag som helst.
Citera
2015-01-18, 12:08
Medlem
sigurts avatar
Jag surfar lite på deras sida för att kolla utbudet, men jag hittar iallafall ingenstans vilka serier som finns att tillgå?

Är inte detta mycket märkligt?
Citera
2015-01-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag surfar lite på deras sida för att kolla utbudet, men jag hittar iallafall ingenstans vilka serier som finns att tillgå?

Är inte detta mycket märkligt?

jo väldigt märkligt, är du säker på att du är på rätt sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in