2014-12-12, 17:51
Medlem
newnorthstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har en fråga, varför betalar ni för att se på film när det finns gratis filmer på Swefilm och Dreamfilm? Bara en fråga alltså.
Framförallt för att det är lagligt om man tittar på filmer via Netflix.
Citera
2014-12-12, 18:02
Medlem
LaGrandes avatar
Citat:
Jag har en fråga, varför betalar ni för att se på film när det finns gratis filmer på Swefilm och Dreamfilm? Bara en fråga alltså.

Varför handlar du mat när det går att ta den från butiker utan att betala?
Citera
2014-12-12, 18:22
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

För att Swefilmer är fullständigt värdelöst när det kommer till att se på tablets, tv m.m.
Citera
2014-12-12, 19:29
Medlem
puckots avatar
Citat:

För att jag tycker att det är viktigt att uppmuntra och stöjda lagliga alternativ och att man kan bidra ekonomiskt för en gångs skull. Jag tycker att dom som lägger ner arbete på att göra filmer också bör kunna få något tillbaka och lön för mödan precis som alla andra. Visserligen hycklar jag lite när jag säger så, eftersom det fortfarande är en del av mitt filmtittande som sker genom fildelning eller via vissa gratis-stream-sidor också, i allafall i dom fall där inte Netflixs utbud har räckt till.

Men om det är en serie eller en film som jag vill titta på och som finns i Netflixs utbud eller på någon annan lagliga filmtjänst, så vill jag gärna bidra när jag har möjlighet. Men sen köper jag fortfarande en del film på dvd/bluray också, även om den delen har minskat något senaste åren och att jag har gått över allt mer till streaming.

Även om jag visserligen tror att den "olagliga" mediakonsumtionen också gör en del bra för filmindustrin genom gratis-pr o.s.v. och att en del senare köper filmen på dvd om det är något man gillar. Många studier indikerar ju trots allt att fildelare är en av dom största köparna av film och musik.

Sen kan man kan givetvis diskutera hur pengarna omfördelas och att det kanske finns en del filmbolagsdirektörer som stoppar större delen i egen ficka och att man kan tycka att det är skit. Men jag tycker ändå inte att man ska sluta bidra för det, om ändå en liten del av pengarna kan gå tillbaka till upphovsmännen/skådespelarna så är det bättre än ingenting.
Citera
2014-12-12, 20:02
Medlem
Busstations avatar
Citat:

För att jag tycker att tjänsten är så pass bra för den lilla summa pengar jag får betala för den. Månadskostnaden är en struntsumma, det finns ett stort utbud som uppdateras kontinuerligt och samtidigt får skaparna av det jag konsumerar sin del också.
Citera
2014-12-12, 21:03
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Flera skäl. Netflix är billigt. Netflix erbjuder högupplösta filmer och tv-serier. Neflix är i princip alltid tillgängligt, och segar aldrig eller buffrar och har sig. Netflix är lagligt och skall därför stödjas. Netflix har gamla go'a filmer och nördiga tv-serier som är svåra att hitta annorstädes. Hur många skäl blev det?

Jag tittar ibland även på gratis streamingtjänster, men då bara för att jag vill se något som inte (ännu?) finns på Netflix, som tex säsong 5 av Warehouse 13 eller säsong 8 av TBBT.
Citera
2014-12-12, 22:02
Medlem
SvaneGunds avatar
Varför går det inte att söka på genre på Netflix i min smart tv?

Får bara fram några filmer/serier. Det måste vara långt ifrån allt som finns.

Står till exempel bara:

Because you watched *** sen några filmer i samma stuk men bara ca 15st max.
Senast redigerad av SvaneGund 2014-12-12 kl. 22:10.
Citera
2014-12-12, 23:22
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaneGund
Varför går det inte att söka på genre på Netflix i min smart tv?

Får bara fram några filmer/serier. Det måste vara långt ifrån allt som finns.

Står till exempel bara:

Because you watched *** sen några filmer i samma stuk men bara ca 15st max.
Om du fortsätter klicka på nedåt pilen så fortsätter det komma nya kategorier. De verkar dock inte ligga i någon speciell ordning utan kategorier som "Drama", "Romantik", Fyndiga Filmer", "Komedi", "TV", "Sience Fiction" etc blandas med kategorier som "Därför att du tittat på xxx", "Din vän xxx har nyligen tittat på" etc... När du hittar en kategori du gillar, så bläddrar du fram och tillbaka med höger- och vänsterpilarna.
Citera
2014-12-12, 23:43
Medlem
SvaneGunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Om du fortsätter klicka på nedåt pilen så fortsätter det komma nya kategorier. De verkar dock inte ligga i någon speciell ordning utan kategorier som "Drama", "Romantik", Fyndiga Filmer", "Komedi", "TV", "Sience Fiction" etc blandas med kategorier som "Därför att du tittat på xxx", "Din vän xxx har nyligen tittat på" etc... När du hittar en kategori du gillar, så bläddrar du fram och tillbaka med höger- och vänsterpilarna.

Jo men det finns fortfarande väldigt några filmer i dessa kategorier. När man loggar in på netflix står det att det finns över tusen filmer/serier. Jag har nog inte ens en tredjedel.
Citera
2014-12-12, 23:47
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Jo men det finns fortfarande väldigt några filmer i dessa kategorier. När man loggar in på netflix står det att det finns över tusen filmer/serier. Jag har nog inte ens en tredjedel.
Låter skumt, jag har hu mycket som helst. Endast tusen tycker jag låter lite. Det känns som mer när jag bläddrar. Det är inte något ram/cache-minne relaterat problem du har då, så att inte allt laddas för dig?

Edit: Jag testräknade en slumpad kategori "Känslosamma filmer". Den hade 75 filmer under sig, precis samma som på datorn. Hur många filmer har du under den kategorin?
Senast redigerad av Byline 2014-12-12 kl. 23:52.
Citera
2014-12-12, 23:52
Medlem
SvaneGunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Låter skumt, jag har hu mycket som helst. Endast tusen tycker jag låter lite. Det känns som mer när jag bläddrar. Det är inte något ram/cache-minne relaterat problem du har då, så att inte allt laddas för dig?

Det tror jag inte. Jag kollar mycket på skräck men ibland finns inte ens den genren med så jag måste söka på en skräckfilm och gå in på den så att det kommer fram "Because you watched ***" och då kommer det några till.

Tänkte om det finns någon meny-knapp på fjärrkontrollen men har provat att trycka på det mesta.

Citat:
Edit: Jag testräknade en slumpad kategori "Känslosamma filmer". Den hade 75 filmer under sig, precis samma som på datorn. Hur många filmer har du under den kategorin?

Har inte ens den kategorin
Citera
2014-12-12, 23:56
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Det tror jag inte. Jag kollar mycket på skräck men ibland finns inte ens den genren med så jag måste söka på en skräckfilm och gå in på den så att det kommer fram "Because you watched ***" och då kommer det några till.

Tänkte om det finns någon meny-knapp på fjärrkontrollen men har provat att trycka på det mesta.

Har inte ens den kategorin
Räknade "Romantiska filmer" och har där 86 titlar.

Kan det vara så att Netflix appen ser olika ut på olika märken av smart-tv?
Jag har en LG och den kom med Netflix redan installerat. Det var bara att logga in för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in