2014-11-24, 17:50
  #3313
Medlem
Situationss avatar
Vild chansning är att de helt enkelt inte har tillräckligt med pengar för att köpa loss massa populära filmer. Antar att det är av samma anledning TV4 brukar köra samma filmer om och om igen.
Citera
2014-11-24, 17:50
  #3314
Medlem
Grovedarks avatar
Det är otroligt dyrt att äga rättigheter till filmer och serier. Därför måste man prioritera. Sweflix är en sida med olagligt material. Det sista dem bryr sig om är copyright, dem äger inga rättigheter att visa materialet och när den sidan "beslagtas" väntas feta böter och i värsta fall fängelsestraff.
Citera
2014-11-24, 17:55
  #3315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himar
Har köpt Netflix men förvånades över det dåliga utbudet, hade tänkt att det skulle vara som Swefilmer som i övrigt har nästan ALLT.

Tänkte att det skulle vara mer som Spotify fast för TV & Film.

Den svenska genren har tex endast 30 filmer?! Det är väl i så fall den som borde ha de flesta titlarna i och med att det är Svenskt (rättigheter osv)

Sen har väl dom andra kategorierna från 40-70 filmer ungefär. Är inte det ganska glest eller vad säger ni? Detta är ju en anledning till att man ändå tittar på Swefilmer och liknande ändå?

Jag har prenumererat på Netflix i 9 månader och jag förstår vad du menar. Dock, något du bör överväga om du känner att svenska Netflix inte har så mycket, borde du använda "Hola!" som får din dator att verka som att den är i USA/Storbrittanien/Tyskland osv osv. Finns massvis av filmer där.

Anledningen till att jag valde Netflix (över Viaplay, HBO Nordic osv) var för att det är tjänsten med dels bäst tillgänglighet och dels bästa original-serier (Derek, OITNB, House of Cards bla). Oerhört bra tjänst, och jag betalar glatt 89:-/månad för deras utbud.
Citera
2014-11-24, 18:04
  #3316
Medlem
endures avatar
Jo, lite glest.

Det har lett till att jag har börjat kolla på det som finns bara för att det är så enkelt att sätta på netflix på smart-tvn. Så slipper jag tanka hem något nytt... Sitter med andra ord fast med massa gamla serier.

Så man kollar på någonting, så tar det slut. Sen upptäcker man efter ett tag att det finns massa säsonger fler som inte är med på netflix, så måste man ändå tanka hem dem. Långt ifrån en komplett tjänst.

T.ex. kollade jag på Ocean's 11 och Ocean's 12, men så hade de inte Ocean's 13..? Vad är det för stil.

Nu har de fått in Ocean's 13 i sortimentet, men det här var några månader sedan.
Citera
2014-11-24, 18:10
  #3317
Medlem
Det var en post tidigare om något som heter Hola! Vet inte hur det fungerar.

Vet däremot att en annan tjänst som heter unblock-us, det fungerar även till smart-tv. Du ändrar dina dns inställningar o vipps så har du det amerikanska utbudet i smarttv appen.

Finns en steg för steg manual på deras hemsida om hur man hår tillväga. Kostar ca 30 spänn i månaden.
Citera
2014-11-24, 19:50
  #3318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WcLasT
Det var en post tidigare om något som heter Hola! Vet inte hur det fungerar.

Vet däremot att en annan tjänst som heter unblock-us, det fungerar även till smart-tv. Du ändrar dina dns inställningar o vipps så har du det amerikanska utbudet i smarttv appen.

Finns en steg för steg manual på deras hemsida om hur man hår tillväga. Kostar ca 30 spänn i månaden.

Intressant, Hola! är dock gratis. Fungerar dock inte till TV's utan (jag tror) endast till surfplattor/datorer.
Citera
2014-11-25, 19:10
  #3319
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollarz
En fransk konsumentförening har stämt amerikanska Netflix för att bryta mot fransk konsumentlagstiftning. I stämningsansökan, som lämnats in till en domstol i Paris, anklagas Netflix för att använda försåtliga och regelvidriga avtalsklauser med sina franska kunder.

Bland annat anser sig Netflix ha rätten att ändra i avtalsvillkoren utan att informera kunder. Att avtalen endast är på engelska kritiseras också. Man garanterar inte heller kvaliten på det som erbjuds kunderna.

http://www.st.nu/allmant/utrikes/fransk-stamning-av-netflix
Det enda jag bryr mig om med netflix är att jag betalar varje månad och skulle jag vara missnöjd kan jag säga upp abonemanget när jag vill. Känns inte som man behöver överdriva...
Citera
2014-11-26, 12:34
  #3320
Medlem
binics avatar
Misstänker att den här frågan varit uppe flera gånger men ställer den ändå:
Vilket OS rekommenderar ni för xbmc och netflix under samma front-end? Jag vill inte ha netflix i webbläsaren utan vill helst få det att funka i xbmc. Försökte för någon vecka sedan med netflixbmc addon under openelec men det funkade ju inte alls.
Citera
2014-11-27, 14:02
  #3321
Medlem
newnorthstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecters
Jag har prenumererat på Netflix i 9 månader och jag förstår vad du menar. Dock, något du bör överväga om du känner att svenska Netflix inte har så mycket, borde du använda "Hola!" som får din dator att verka som att den är i USA/Storbrittanien/Tyskland osv osv. Finns massvis av filmer där.

Anledningen till att jag valde Netflix (över Viaplay, HBO Nordic osv) var för att det är tjänsten med dels bäst tillgänglighet och dels bästa original-serier (Derek, OITNB, House of Cards bla). Oerhört bra tjänst, och jag betalar glatt 89:-/månad för deras utbud.
En fråga från en okunnig, är inte det man gör då olagligt?
Citera
2014-11-27, 14:10
  #3322
Medlem
vitvarornas avatar
På tal om utbud; finns det säsong 3 av Homeland?
Citera
2014-11-27, 14:35
  #3323
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnorthstar
En fråga från en okunnig, är inte det man gör då olagligt?

Du bryter mot avtalet men det är inte olagligt. Vad som kan hända är att de stänger ner ens konto men det händer så vitt jag vet inte. De tjänar ju pengar på det, Netflix har säkert ingenting emot om hela världen använder deras tjänst men filmbolagen etc lär inte uppskatta det.
Citera
2014-12-02, 12:10
  #3324
Medlem
swimp78s avatar
Har utbudet på amerikanska netflix dramatiskt försämrats?

Jag har inte använt netflix på några månader, trots att jag betalt, men när jag återvänder så är i princip ALLA serier jag bokmärkt borttagna! T ex mina favoriter Survivorman, Bear Grylls, diverse serier om fängelser, nån serie om soldatutbildningar "Surviving the cut") mfl. I princip allt som är från discovery

Eller är det bara så att min proxy inte funkar? Har ni Survivorman, Bear grylls, Surviving the cut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in