2016-02-26, 09:05
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jag kör android också och ibland Samsung smart-tv, och här fungerar det fortfarande utan problem. Kanske beror på att jag kör med betal-vpn, att man får en annan typ av services och att dom är snabbare med att lägga in åtgärder för att komma runt eventuella blockader från Netflix. Kör med Unblock-us.com. Helt klart värt det.

Hur funkar det på Smart-tv..?
*Alltså hur fixar man till det..
Citera
2016-02-26, 11:57
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Hur funkar det på Smart-tv..?
*Alltså hur fixar man till det..

Jag använder en amerikansk DNS helt enkelt. Det finns ju både gratis-dns och betal-dns, beroende på vad man föredrar. Men betal-dns kan ju som sagt ha vissa fördelar ibland, som gratis-dns:er saknar. Jag betalar runt 30kr i månaden för min och då får jag tillgång till alla Netflix regioner.

Vissa tv-apparater har ju en egen sektion i inställningar där man kan fylla i sånt, annars kan man göra som jag och lägga in det i routern och ändra dns-inställningarna där. Då är ju fördelen att det istället fungerar på alla enheter i hushållet samtidigt som har en internetuppkoppling, istället för att hålla på och fylla i dns:erna en gång i varje enhet.
Citera
2016-02-26, 14:43
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
Då är ju fördelen att det istället fungerar på alla enheter i hushållet samtidigt som har en internetuppkoppling, istället för att hålla på och fylla i dns:erna en gång i varje enhet.
Det skall väl sägas att det finns också anledningar att inte ändra i routern. Unblock-us till exempel påverkar ju mer än bara Netflix utbud, bland annat så ställer den om Eurosport player till den brittiska versionen (dock gäller det bara på min PC, min smart-tv har kvar den svenska versionen oavsett vilken dns jag använder). Jag har också märkt att NRK´s hemsida blir extremt långsam när jag använder unblock-us DNS. Det kan ju också vara så att inte alla i hushållet är lika bra på engelska och alltid vill ha den svenska versionen av Netflix för undertexterna.

Unblock-us har också ett litet nedladdnighsbart program som gör att man enkelt kan stänga av och på tjänsten på en PC utan att behöva ändra manuellt i DNS-inställningarna.
Citera
2016-02-27, 23:55
Medlem
Citat:
Jag kör android också och ibland Samsung smart-tv, och här fungerar det fortfarande utan problem. Kanske beror på att jag kör med betal-vpn, att man får en annan typ av services och att dom är snabbare med att lägga in åtgärder för att komma runt eventuella blockader från Netflix. Kör med Unblock-us.com. Helt klart värt det.
Kör med DotVPN (betalversionen) och nu idag har det slutat fungera också. Synd som fan. Svenska utbudet är ju värdelöst. Kommer ingen workaround så får jag helt enkelt säga upp kontot efter att ha varit kund sen starten i Sverige...
Citera
2016-02-28, 12:19
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermentedferring
Kör med DotVPN (betalversionen) och nu idag har det slutat fungera också. Synd som fan. Svenska utbudet är ju värdelöst. Kommer ingen workaround så får jag helt enkelt säga upp kontot efter att ha varit kund sen starten i Sverige...

Provade mig runt lite mellan Netflix länderna precis genom Unblock-us, och det var lite si och så med att få det att fungera även för mig just nu, att det ibland kom upp ett felmeddelande om att titeln inte gick att spela, men för det mesta verkar det fortfarande fungera här faktiskt. Vet inte om det bara var något tillfälligt.

Får väl hoppas på att det inte är början på slutet även för mig då. Kanske jobbar tjänsterna på workarounds, men det kan ju hända att det tar lite tid att implantera bara, så vi får väl avvakta isåfall. Åtminstone Unblock-us har sagt i ett uttalande på sin Facebook-sida, att dom kommer tillta åtgärder, om och när dom eventuellt drabbas.
Senast redigerad av puckot 2016-02-28 kl. 12:25.
Citera
2016-03-01, 15:56
Medlem
Fjantors avatar
Hur ser man vilka filmer/serier som kör i 4k.?
Citera
2016-03-01, 16:47
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat
Okej tack! Det stör mig inte dock hur snabbt kommer de ut? Direkt efter de har visats på tv?

Generellt sett kommer avsnitt inte ut veckovis utan säsongsvis och oftast ligger de ett år bakom TV, även på amerikanska Netflix. Netflix släpper en del egna serier och de kommer ju ut först på Netflix och då worldwide. Samma sak med vissa serier som netflix har avtal för, som Better Call Saul, kommer veckovis ut nya avsnitt i samband med att de går i amerikansk TV.

Vad jag vill säga är att man inte skaffar Netflix för att kunna se alla serier på veckovis basis, i takt med att de går på TV.
Citera
2016-03-01, 17:00
Medlem
Hubbe11s avatar
Bara att betala för det och ha en tv som klarar det men ser ingen skillnad på hd och 4k. Själv så ser jag ingen skillnad mellan dessa två och jag kollar på 55"
Citera
2016-03-01, 17:35
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hubbe11
Bara att betala för det och ha en tv som klarar det men ser ingen skillnad på hd och 4k. Själv så ser jag ingen skillnad mellan dessa två och jag kollar på 55"

Köpte en Samsung 4k Super ULTRA HD med sån där jäkla nanoteknik..
Därför ja undrar vad som spelar i 4K..
Verkade iaf som att nya Crouching Tiger gjorde det..
Äckligt bra bild..
Citera
2016-03-03, 18:12
Medlem
Cannamupps avatar
Nu tog netflix självmord.
Inte ens värt att använda utan tillgång till övriga ländernas utbud.
Svenska är helt sinnessjukt dåligt imo.

Helt ointressanta titlar och det som ändå väcker ens intresse är skit man redan sett.

Är det någon här som har en lösning på detta? Borde ju finnas någon
Citera
2016-03-03, 18:13
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp

Helt ointressanta titlar och det som ändå väcker ens intresse är skit man redan sett.

Kolla in Salem om du inte sett..
Jäkla bra serie..
Citera
2016-03-04, 17:52
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannamupp

Märkte detta igår också, sade upp abonnemanget direkt. Sån här skit skall fan kännas för dem. Idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in