Citat:
Ursprungligen postat av
namerless
Bara jag som inte får in HD på nyinlagda American Horror Story?
Får bara 1750 i buffering rate, andra får jag upp till 3000.
Nu är jag ingen expert. Men vad jag har förstått så är det där lite beroende på vad man har för resurser, vad den specifika enheten man tittar igenom har stöd för och vad man har för typ av bredbandsuppkoppling/hastighet, eller om det är någon tillfällig belastning hos Netflix eller på din uppkoppling.
Och sen har jag förstått som att det är lite beroende på om den bredbandsleverantören som man använder om dom har stöd för Netflixs sk. superhd, förutom att enheten också stödjer superhd. Och ibland har jag själv märkt av att kvalitén kan variera en del om jag kollar via datorn, men om jag tittar via min Smart-tv så är det oftast mycket bättre kvalité.
Sen kan det variera lite ibland om jag t.ex. tittar via vpn på det amerikanska utbudet, att det på vissa titlar tillfälligt kan vara sämre kvalité. Att det kan spela in att serven står på andra sidan atlanten och att man därför inte alltid kan förvänta sig att allt ska rulla på smärtfritt. Men det kan säkert finnas många andra faktorer som spelar in, så tyvärr kan man nog inte alltid förvänta sig hd-kvalité, även om det står att det ska finnas tillgängligt.