2014-11-16, 21:19
Medlem
SvaneGunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Fungerar för mig.

Fortfarande fel för mig, skumt
Citera
2014-11-17, 00:14
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Har du svensk text har du inte det amerikanska utbudet. Där finns bara engelsk eller ingen text som alternativ. Du sitter alltså fortfarande på svenska netflix. Hur gjorde du? Vilken webbläsare använder du?

Tackar :/ Jag tänkte på det sen. Kör genom Hola. På något sätt verkar jag få det amerikanska utbudet via mobilen jag använder. Inga undertexter och lite fler filmer, serier och dokumentärer. Går däremot inte att köra genom tvn.
Citera
2014-11-17, 08:49
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Har du svensk text har du inte det amerikanska utbudet. Där finns bara engelsk eller ingen text som alternativ. Du sitter alltså fortfarande på svenska netflix. Hur gjorde du? Vilken webbläsare använder du?
Nja. Helt rätt har du inte. Jag har haft svensk text flera gånger via amerikanska netflix
Dels på sådant som finns både på svenska och amerikanska.

Sedan även på sådant där en säsong kommer på av svenska inom kort. Som tex. Hell on wheels par veckor innan säsong två kom på svenska.
Citera
2014-11-17, 12:35
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Aldrig använt Netflix men så mycket som min syster verkar se på filmer så hade jag tänkt köpa några månader Netflix till henne i julklapp. Vad är detta med Netflix USA? Vad är skillnaden och vad är bäst att ha?
Citera
2014-11-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Aldrig använt Netflix men så mycket som min syster verkar se på filmer så hade jag tänkt köpa några månader Netflix till henne i julklapp. Vad är detta med Netflix USA? Vad är skillnaden och vad är bäst att ha?

nu har jag inte foljt traden. men netflix i usa har ett mycket storre utbud an sverige. jag anvander mig utav en vpn for att kolla pa utbudet som erbjuds i usa. funkar bra.
Citera
2014-11-17, 14:06
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX

Nog för att Netflix US också kan sakna en del i sitt utbud, men det är hästlängder bättre än svenska netflix. Precis som postaren ovan också bekräftar. Netflix i allmänhet är bra när det kommer till tv-serier, så kollar man mycket sånt så är det ofta en fördel när vissa serier ofta har någon eller några säsonger mer än på svenska delen.

Men sen finns det undantag med vissa titlar som kanske bara finns på svenska Netflix, men som inte finns på US delen. Så man kan inte alltid förvänta sig att det som finns på svenska Netflix, även finns på US delen tyvärr, eftersom utbudet skiljer mycket mellan länderna.

Sen är det i regel ingen svensk text på många filmer om man kollar på Netflix US, så är det viktigt för din syster så är det ju en nackdel möjligen. Även om det kanske finns undantag. Men och andra sidan får man ju möjlighet att träna upp sin engelska när man tvingas fokusera på dialogen på ett annat sätt, så jag vande mig efter ett tag.
Citera
2014-11-17, 18:17
Medlem
namerlesss avatar
Bara jag som inte får in HD på nyinlagda American Horror Story?

Får bara 1750 i buffering rate, andra får jag upp till 3000.
Citera
2014-11-17, 22:28
Medlem
Kan ej logga in på netflix med min Samsung Tab s 10.5 4G paddan.

Skriver in Mail och lösen sen trycker logga in och det står bara och laddar då. Händer absolut inget.
Någon som känner igen det? Och kanske har en lösning? Jag kan ju inte vara ensam med det problemet.

Har pratat med en tekniker i usa. Är inte riktigt säker på att han förstod mitt problem.

Har alla de senaste uppdateringarna på padda/app.
Citera
2014-11-18, 12:44
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Bara jag som inte får in HD på nyinlagda American Horror Story?

Får bara 1750 i buffering rate, andra får jag upp till 3000.

Nu är jag ingen expert. Men vad jag har förstått så är det där lite beroende på vad man har för resurser, vad den specifika enheten man tittar igenom har stöd för och vad man har för typ av bredbandsuppkoppling/hastighet, eller om det är någon tillfällig belastning hos Netflix eller på din uppkoppling.

Och sen har jag förstått som att det är lite beroende på om den bredbandsleverantören som man använder om dom har stöd för Netflixs sk. superhd, förutom att enheten också stödjer superhd. Och ibland har jag själv märkt av att kvalitén kan variera en del om jag kollar via datorn, men om jag tittar via min Smart-tv så är det oftast mycket bättre kvalité.

Sen kan det variera lite ibland om jag t.ex. tittar via vpn på det amerikanska utbudet, att det på vissa titlar tillfälligt kan vara sämre kvalité. Att det kan spela in att serven står på andra sidan atlanten och att man därför inte alltid kan förvänta sig att allt ska rulla på smärtfritt. Men det kan säkert finnas många andra faktorer som spelar in, så tyvärr kan man nog inte alltid förvänta sig hd-kvalité, även om det står att det ska finnas tillgängligt.
Senast redigerad av puckot 2014-11-18 kl. 12:50.
Citera
2014-11-24, 13:20
Medlem
Citat:
Netflix lanserades så sent som i september i Frankrike.

En fransk konsumentförening har stämt amerikanska Netflix för att bryta mot fransk konsumentlagstiftning. I stämningsansökan, som lämnats in till en domstol i Paris, anklagas Netflix för att använda försåtliga och regelvidriga avtalsklauser med sina franska kunder.

Bland annat anser sig Netflix ha rätten att ändra i avtalsvillkoren utan att informera kunder. Att avtalen endast är på engelska kritiseras också. Man garanterar inte heller kvaliten på det som erbjuds kunderna.

http://www.st.nu/allmant/utrikes/fransk-stamning-av-netflix
Citera
2014-11-24, 17:46
Medlem
Himars avatar
Varför är Netflix utbud väldigt dåligt?

Har köpt Netflix men förvånades över det dåliga utbudet, hade tänkt att det skulle vara som Swefilmer som i övrigt har nästan ALLT.

Tänkte att det skulle vara mer som Spotify fast för TV & Film.

Den svenska genren har tex endast 30 filmer?! Det är väl i så fall den som borde ha de flesta titlarna i och med att det är Svenskt (rättigheter osv)

Sen har väl dom andra kategorierna från 40-70 filmer ungefär. Är inte det ganska glest eller vad säger ni? Detta är ju en anledning till att man ändå tittar på Swefilmer och liknande ändå?
Citera
2014-11-24, 17:49
Medlem
Shurikans avatar
Jag håller med dig till fullo, riktigt besviken faktist, dock så kollar jag mest på serier och där är utbudet okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in