2013-04-22, 23:54
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnbär
Jag vet inte riktigt vad som sägs om stöd för mac os, men det går helt utan problem att lägga in tilläggen i webbläsarna. Någon annan som har en mac och använder netflix med media hint?

Annars är ju alternativet, om det inte fungerar överhuvudtaget för dig. Trots att du har avvaktat och provat igen. För en del kan det fungera igen om man bara väntar en stund. Men annars kan man ju alltid testa att byta själv till en amerikansk dns i internet inställningarna. Det Media hint gör, är ju att den gör jobbet åt dig, så att du inte behöver ändra några inställningar.

Det finns gratis dns:er för Netflix om man googlar lite och om man inte vill betala för det. Men det kräver ju att man har grundläggande kunskaper i hur man ändrar dns:en. Så för nybörjare/lata människor är det ju bättre med Media hint.
Citera
2013-04-23, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Tanka ner? Inte kan man väl tanka ner saker från Netflix? Har jag missat något här? Hela grejen är väl att man ska kolla streamat över internet, jag har då aldrig kunnat ladda ner något. Jag vet att det finns vissa sidor som erbjuder nedladdning, men just Netflix har väl aldrig haft något sådant? Skulle vara om det går att ladda ner med hjälp av något fusk, men det bryter säkerligen mot deras villkor.

Ja, du kan närsomhelst avbryta abonnemanget och sedan fortsätta använda det perioden ut.
Menade inte så...

min fråga var: Kommer exempelvis Hemlock Grove som enbart tycks finnas det att se - alltså inte att tanka ner - via Netflix någonsin att kunna laddas ner?
Citera
2013-04-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenfond123
Menade inte så...

min fråga var: Kommer exempelvis Hemlock Grove som enbart tycks finnas det att se - alltså inte att tanka ner - via Netflix någonsin att kunna laddas ner?

Testa gratismånaden på Netflix så är det bara att köra, hela grejen med Netflix är ju att det är gött att slippa först tanka ner, packa upp och sen ftp'a till en mediaspelare, release tiderna är ju inte klockrena än men jag skulle ändå känna mig väldigt naken utan Netflix numera...
Citera
2013-04-23, 09:42
Medlem
helvete!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnbär
Jag vet inte riktigt vad som sägs om stöd för mac os, men det går helt utan problem att lägga in tilläggen i webbläsarna. Någon annan som har en mac och använder netflix med media hint?

Jag kör media hint på mac utan konstigheter, så det är nog inte det som är problemet för dig.
Citera
2013-04-23, 11:34
Medlem
Försökte läsa lite bak men blev bara förvirrad ..

Idag morse när jag skulle titta på något till frukosten så är jag plötsligt inne på den amerikanska varianten. Jag har aldrig försökt trixa och komma åt detta så jag fattar inte vad som har hänt. Kan inte komma åt svenska utbudet längre. Kan någon vänlig själ komma på vad som kan ha hänt?

Logga ut och in hjälper inte. Den visar svenska men "knuffar tillbaka" mig till amerikanska utbudet varav ingenting går att titta på då den gnäller att jag inte har åtkomst till det. Den enda som fungerar är How I Met Your Mother.

EDIT:

Efter att ha pratat med den amerikanska customer service bad de hemskt om ursäkt och sa att det är väldigt många drabbade just nu. Skulle starta om mitt modem osv och kontakta dem igen om det fortfarande inte fungerar.

Verkar ändå väldigt konstigt?
Senast redigerad av KrossatGlas 2013-04-23 kl. 12:00.
Citera
2013-04-24, 05:21
Medlem
Bananarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossatGlas
Försökte läsa lite bak men blev bara förvirrad ..

Idag morse när jag skulle titta på något till frukosten så är jag plötsligt inne på den amerikanska varianten. Jag har aldrig försökt trixa och komma åt detta så jag fattar inte vad som har hänt. Kan inte komma åt svenska utbudet längre. Kan någon vänlig själ komma på vad som kan ha hänt?

Logga ut och in hjälper inte. Den visar svenska men "knuffar tillbaka" mig till amerikanska utbudet varav ingenting går att titta på då den gnäller att jag inte har åtkomst till det. Den enda som fungerar är How I Met Your Mother.

EDIT:

Efter att ha pratat med den amerikanska customer service bad de hemskt om ursäkt och sa att det är väldigt många drabbade just nu. Skulle starta om mitt modem osv och kontakta dem igen om det fortfarande inte fungerar.

Verkar ändå väldigt konstigt?

VARFÖR vill du åt det svenska utbudet igen? Skillnaden är ju milsvid.. Svenska Netflix verkar vara Harrison Fords samlade verk samt ett fåtal säsonger ur några populära serier, däremot den amerikanska har fler och nyare filmer samt fler serier med i princip alla släppta säsonger.

Den enda nackdelen som jag kan se är att man inte får svenska undertexter, fast vafan nog klarar man sig med engelska subs tycker jag.
Citera
2013-04-24, 11:55
Medlem
Suck.

Poängen var ju att jag bara kunde se utbudet, inte faktiskt kolla på någonting. Då dök en errorcode upp om att denna film inte kan visas just nu. Annars hade jag väl uppenbarligen inte sagt något och behållit det som det var.
Citera
2013-04-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossatGlas
Suck.

Poängen var ju att jag bara kunde se utbudet, inte faktiskt kolla på någonting. Då dök en errorcode upp om att denna film inte kan visas just nu. Annars hade jag väl uppenbarligen inte sagt något och behållit det som det var.

Kollar du direkt via datorn eller en enhet?
Citera
2013-04-24, 16:36
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarne
VARFÖR vill du åt det svenska utbudet igen? Skillnaden är ju milsvid.. Svenska Netflix verkar vara Harrison Fords samlade verk samt ett fåtal säsonger ur några populära serier, däremot den amerikanska har fler och nyare filmer samt fler serier med i princip alla släppta säsonger.

Den enda nackdelen som jag kan se är att man inte får svenska undertexter, fast vafan nog klarar man sig med engelska subs tycker jag.

Problemet är ju dock att man bläddrar bland amerikanska filmer som man inte har åtkomst till om man är en vanlig användare utav svenska versionen.
Citera
2013-04-24, 17:15
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarne

Det finns enstaka tillfällen när jag växlar över till svenska delen faktiskt. T.ex. om det är några enstaka serier/filmer som saknas hos US-delen, som bara finns på svenska Netflix. Eller om det är någon enstaka svensk film eller serie som man vill kolla på och som inte finns på US-delen. Men annars håller jag med om att det är sällan man har något behov av att växla över till den svenska delen.
Citera
2013-04-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBijl
Kollar du direkt via datorn eller en enhet?

Via datorn.

Fick det fixat nu. Hade helt totalt glömt bort att min farsa ändrade för några år sen till Googles public DNS på min dator. Har ju funkat som vanligt hittills. De har väl ändrat någonting i samma veva som silverlight gnällde om uppdatering och nu tror de att alla som använder det är amerikaner.

Kom ju såklart inte på det förens idag eftersom det inte var jag som hade petat på det.
Citera
2013-04-25, 01:51
Medlem
Björnbärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helvete!
Jag kör media hint på mac utan konstigheter, så det är nog inte det som är problemet för dig.

Fan då. Tackar för infon, jag får klura vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in