2013-04-27, 01:15
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarne
VARFÖR vill du åt det svenska utbudet igen? Skillnaden är ju milsvid.. Svenska Netflix verkar vara Harrison Fords samlade verk samt ett fåtal säsonger ur några populära serier, däremot den amerikanska har fler och nyare filmer samt fler serier med i princip alla släppta säsonger.

Den enda nackdelen som jag kan se är att man inte får svenska undertexter, fast vafan nog klarar man sig med engelska subs tycker jag.

Beror ju på vad man gillar. Filmer hamnar ju på Netflix när de förlorar det mesta av sin kommersiella appeal. Ett av skälen att det finns rätt nya europeiska filmer på amerikanska Netflix. Å andra sidan finns exempelvis Kubricks filmer på svenska varianten men inte den amerikanska, för att ta ett exempel.
Citera
2013-04-27, 05:54
Medlem
merlin2s avatar
själv använder jag google chrome + detta tillägg (netflix unblock)
https://chrome.google.com/webstore/detail/netflix-unlock/hlacajbkonocfmdfgdkdjmpneojpbllj

och det fungerar hur bra som helst men har dock en fråga?,

strider inte detta mot netflix policy eller regler att man använder vpn, proxy eller annat för att komma åt den amerikanska marknaden när man har ett svenskt konto?

och, har någon frågat direkt netflix om detta och fått svar om vad dem säger om det?
Citera
2013-04-27, 10:25
Medlem
Kalimaars avatar
vilken webläsare måste jag ha för att se amerikanska utbudet av netflix?
Funkade inte med firefox.....
Citera
2013-04-27, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaar
vilken webläsare måste jag ha för att se amerikanska utbudet av netflix?
Funkade inte med firefox.....

Firefox ska fungera, annars Chrome.
Citera
2013-04-28, 12:02
Medlem
Kalimaars avatar
Varför blir det timeout så fort jag kör med mediahint i firefox och chrome?
Citera
2013-04-28, 12:58
Medlem
Fy farao vilket skit. reggade mej och sökte på Star Wars, The shining, gökboet, american graffitti, amadeus, taxi driver, jakten på den försvunna skatten, Melancholia ( von Trier ), Little Big Man, Wag the Dog, Rain Man, Jägarna, Jägarna 2, Åsa-nisse - wÄlkom to knohult, Dirty Harry, Rosa pantern, endast den första med David Niven i huvudrollen tillgänglig, ingen med Peter Sellers. INGET tillgängligt av detta.

Och detta vill man ha betalt för, ofattbart.
Senast redigerad av Femrik 2013-04-28 kl. 13:12.
Citera
2013-04-28, 13:09
Medlem
än är de tjänsterna ingen match för torrents. Den dagen de blir det, kommer jag att betala. Läste genom tråden och vill tacka för att ni har bekräftat mina misstankar om det magra utbudet.
Citera
2013-04-28, 19:32
Medlem
camejos avatar
Vad tycker Netflix om att många europeer tar del av det amerikanska utbudet? Har de sagt något om det?
Citera
2013-04-28, 20:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Vad tycker Netflix om att många europeer tar del av det amerikanska utbudet? Har de sagt något om det?

Efter vad som framgått tidigare så verkar de inte bry sig. Inget jag är säker på dock.
Citera
2013-04-28, 22:01
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Tror knappast att Netflix bryr sig om det, det är inte deras förlust. Vore väl i sådana fall om dem skulle förlora kontrakt pga att européer gör så.
Citera
2013-04-28, 22:05
Medlem
mphummers avatar
Bra gratis vpn för att kunna se netflix på boxee box söker jag, någon som har något bra tips? Har testat freecanadavpn men är segt som sirap.
Citera
2013-04-28, 22:45
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Tror knappast att Netflix bryr sig om det, det är inte deras förlust. Vore väl i sådana fall om dem skulle förlora kontrakt pga att européer gör så.

Som jag har skrivit tidigare i tråden, så är det ju många som redan har använt sig av vpn och liknande under ett antal år innan det kom till Sverige och jag tycker att om dom hade haft något problem med det, så borde ju Netflix ha åtgärdat det vid det här laget. Så man kan ju inte tolka det på annat sätt än att dom inte bryr sig eller är helt ok med det.

Skulle som sagt vara om bolagen gnäller, men jag tycker som sagt att, om någon hade haft problem med det, så borde ju något ha gjorts åt det för längesen. Men så länge pengarna rullar in på kontot, så är säkert alla nöjda och glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in