Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Har ändrat dnsen på min apple tv för att få det amerikanska utbudet och detr funkar fin fint! har extremt mycket mer nu men själva problemet är om jag ska starta en serie eller vad som helst så kommer det upp att den inte kan spelas just nu? någon som fått det att funka på sin apple tv som vill ge lite tips

?
Nu har jag inte just Apple TV. Jag har en Samsung bluray som jag kör med amerikansk DNS. Men jag kan också råka ut för ett sånt där liknande meddelande då och då, för det mesta rullar det på bra, men då och då så dyker det meddelandet upp för mig.
Oftast räcker det för mig att starta om filmen/appen eller hela spelaren helt och hållet, så funkar det oftast på andra eller tredje försöket. Det har varit några lite mer sällsynta tillfällen, när det brakar ihop helt och hållet och inte funkat på flera timmar, för att sedan hoppa igång igen.
Jag kan inte svara på om det är något liknande i ditt fall, och om det räcker med att starta om. Eftersom vi har olika enheter, så kan det ju vara så att det är något helt annat som felar för dig, om det är så att det inte funkar överhuvudtaget? Jag vet inte alls. Men avvakta ett tag och se om det fungerar. Kan ju vara tillfälligt bara. Annars vet jag inte, kanske byta dns, ifall det är dns:en som är dålig?