2013-04-06, 09:53
Medlem
alroberts avatar
Har ändrat dnsen på min apple tv för att få det amerikanska utbudet och detr funkar fin fint! har extremt mycket mer nu men själva problemet är om jag ska starta en serie eller vad som helst så kommer det upp att den inte kan spelas just nu? någon som fått det att funka på sin apple tv som vill ge lite tips ?
Citera
2013-04-06, 13:57
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Har ändrat dnsen på min apple tv för att få det amerikanska utbudet och detr funkar fin fint! har extremt mycket mer nu men själva problemet är om jag ska starta en serie eller vad som helst så kommer det upp att den inte kan spelas just nu? någon som fått det att funka på sin apple tv som vill ge lite tips ?

Nu har jag inte just Apple TV. Jag har en Samsung bluray som jag kör med amerikansk DNS. Men jag kan också råka ut för ett sånt där liknande meddelande då och då, för det mesta rullar det på bra, men då och då så dyker det meddelandet upp för mig.

Oftast räcker det för mig att starta om filmen/appen eller hela spelaren helt och hållet, så funkar det oftast på andra eller tredje försöket. Det har varit några lite mer sällsynta tillfällen, när det brakar ihop helt och hållet och inte funkat på flera timmar, för att sedan hoppa igång igen.

Jag kan inte svara på om det är något liknande i ditt fall, och om det räcker med att starta om. Eftersom vi har olika enheter, så kan det ju vara så att det är något helt annat som felar för dig, om det är så att det inte funkar överhuvudtaget? Jag vet inte alls. Men avvakta ett tag och se om det fungerar. Kan ju vara tillfälligt bara. Annars vet jag inte, kanske byta dns, ifall det är dns:en som är dålig?
Senast redigerad av puckot 2013-04-06 kl. 14:02.
Citera
2013-04-07, 01:58
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonde
Hm. är det nån annan som har problem med tvserier på netflix just nu? det går inte längre att välja andra avsnitt nånstans...
Bump på detta^. Ingen som hittat en lösning? Problemet kvarstår här.
Citera
2013-04-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Jag är riktigt besviken på netflixs utbud (använder amerikanska netflix). Har den senaste veckan flera gånger tänkte på olika filmer som jag varit sugen på att se. Självklart så fanns inte en enda av dem. Det är inte några små indiefilmer som jag försöker se. Utan det är filmer som Forrest Gump. Det är smidigare att fildela.

Forrest Gump finns på svenska netflix
Citera
2013-04-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Fungerar detta:

Apple TV
Vanlig TV
Svenskt Netflixkonto

= Amerikanska utbudet?

i så fall hur? någon som har en guide på lager?

http://www.youtube.com/watch?v=5Ku2cBRzUN4 vet inte om det funkar, har inte kollat på hela länken och har ingen appel tv

http://www.youtube.com/watch?v=yOWcNv1uKSQ den är till PS3 för er som vill ha det
Senast redigerad av Alfalungen 2013-04-07 kl. 10:07.
Citera
2013-04-07, 11:53
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Bump på detta^. Ingen som hittat en lösning? Problemet kvarstår här.
Det gick inte för mig heller förrän jag hade kollat på ett helt avsnitt. Då kunde jag trycka på bläddra mellan avsnitt. Jag antar att Netflix hålller på att göra någon uppdatering för det såg lite annorlunda ut tyckte jag.
Citera
2013-04-07, 13:44
Medlem
Finns det någon bra Blu ray-spelare som både klarar Netflix och Svtplay?
Citera
2013-04-07, 13:50
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfalungen
Forrest Gump finns på svenska netflix

Inte tillgänglig för streaming står det.
Citera
2013-04-07, 15:30
Medlem
puckots avatar
Är det någon mer än mig som har märkt av att vissa filmer laggar? Det konstiga är att majoriteten av filmerna jag tittar på fungerar alldeles utmärkt, det är bara enstaka titlar som krånglar för mig. Nu senast var det "Sometimes They Come Back" och "The Hotel". Och det blir ingen skillnad om jag avvaktar några timmar eller någon dag, just dom titlarna laggar för mig fortfarande.

Men resten som jag kollar på just nu fungerar som sagt alldeles utmärkt, så det får mig att misstänka att felet borde ligga hos Netflix. Kan det vara någon belastning av något slag, att det är väldigt många som kollar på just dom titlarna samtidigt?

Nu vet jag inte om det bara är just min enhet som strular. Jag använder ju en bluray spelare från Samsung för att kolla Netflix med. Är det någon annan som har märkt att just dom titlarna krånglar som kanske sitter på någon annan enhet? Jag provade just med min dator också, som har Windows 7 och där laggar det för mig också.
Citera
2013-04-07, 15:32
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Nu har jag inte just Apple TV. Jag har en Samsung bluray som jag kör med amerikansk DNS. Men jag kan också råka ut för ett sånt där liknande meddelande då och då, för det mesta rullar det på bra, men då och då så dyker det meddelandet upp för mig.

Oftast räcker det för mig att starta om filmen/appen eller hela spelaren helt och hållet, så funkar det oftast på andra eller tredje försöket. Det har varit några lite mer sällsynta tillfällen, när det brakar ihop helt och hållet och inte funkat på flera timmar, för att sedan hoppa igång igen.

Jag kan inte svara på om det är något liknande i ditt fall, och om det räcker med att starta om. Eftersom vi har olika enheter, så kan det ju vara så att det är något helt annat som felar för dig, om det är så att det inte funkar överhuvudtaget? Jag vet inte alls. Men avvakta ett tag och se om det fungerar. Kan ju vara tillfälligt bara. Annars vet jag inte, kanske byta dns, ifall det är dns:en som är dålig?
okej jag har faktist bara testat vid ett tillfälle, ska testa igen ikväll och se om det fortfarande än samma fel
Citera
2013-04-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Är det någon mer än mig som har märkt av att vissa filmer laggar? Det konstiga är att majoriteten av filmerna jag tittar på fungerar alldeles utmärkt, det är bara enstaka titlar som krånglar för mig. Nu senast var det "Sometimes They Come Back" och "The Hotel". Och det blir ingen skillnad om jag avvaktar några timmar eller någon dag, just dom titlarna laggar för mig fortfarande.

Men resten som jag kollar på just nu fungerar som sagt alldeles utmärkt, så det får mig att misstänka att felet borde ligga hos Netflix. Kan det vara någon belastning av något slag, att det är väldigt många som kollar på just dom titlarna samtidigt?

Nu vet jag inte om det bara är just min enhet som strular. Jag använder ju en bluray spelare från Samsung för att kolla Netflix med. Är det någon annan som har märkt att just dom titlarna krånglar som kanske sitter på någon annan enhet? Jag provade just med min dator också, som har Windows 7 och där laggar det för mig också.
Fungerar svtplay på samsungs blu ray-spelare?
Letar efter en enhet som både fixar Netflix och svtplay.
Citera
2013-04-07, 17:15
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Finns det någon bra Blu ray-spelare som både klarar Netflix och Svtplay?
PS3? Har ingen aning själv men ps3 klarar ju att spela bluray-filmer och då borde man ju rimligtvis kunna spela blurayfilmer från Netflix... Fast jag vet inte. Någon med mer kunskap för säga som det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in