2012-12-14, 06:16
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag har tagit 500ml, typ dagligen. Sedan efter 6mån gjort samma igen utan att bli beroende på något vis.

Nu menar jag inte att man inte ska vara försiktig, men jag har läst att GHB/GBL är en utav de droger som är svårast att bli fysiskt beroende av. Så det krävs ganska mycket.
GHB/GBL är ju nog bland det lättaste att bli fysiskt beroende utav ihop med alkohol då i så fall? benso kan man ju ta 3 månader utan jätteproblem, jag fick min första AT efter 1½ månad på GBL men då körde jag 24/7 till dess.. nu har jag sån jävla ångest för jag vaknar med skakningar och hög puls och hjärtklappning varenda gång jag däckat så jag vågar knappt sova längre (druckit över 1 liter GBL rakt upp och ner, vet inte vad jag håller på med tappade kontrollen totalt)
Citera
2012-12-14, 08:33
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzr
det verkar vara nåt benso-substitut på en del? jag hatar verkligen benso

Du kan sluta med benso helt med hjälp utav gobbe.
Citera
2012-12-14, 08:49
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja, min tolerans på benso är nere något enormt nu, kan t o m känna att jag blir lite flöddrad på det jag förut bara blev normal på sen jag började med gobbe.
Citera
2012-12-14, 09:57
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ska rekommendera detta till en polare.
Tack för utförliga svar från er som orkade svara, hade ingen aning om att detta ens existerade
Citera
2012-12-14, 10:14
Medlem
mephedrons avatar
Nu ger jag er en riktigt svår nöt att knäcka:

När jag testade gobb första gången drack jag det i kork. Jag behövde en kork för att bli påverkad och då blev jag det "lagom", däckade ej. Kan ju omöjligt varit gbl med tanke på den stora mängden.
Tänkte "det är väl ghb då" men saken är att det luktade gbl! Alla ni inbitna VET att det inte går att missta en gbl-lukt-/smak för ghb. Det luktade och smakade verklugen gbl, krmiskt och vidrigt. fick sedan prova äkta ghb (helt säkert då det var en vän som själv kokat det), det luktade ingenting och smakade lite salt. Ruset var helt annorlunda, mkt sämre enligt mig. Inte alls lika starkt.

Sedan kom jag över äkta gbl som jag drack (efter att jag själv spätt ut det med juice). Räckte med två ml så blev jag duktigt snurrig, ruset var bättre än det "äkta ghb"t men inte lika bra son det där första mystiska jag testade! dock luktade det likadant.
Jag testade det där första flera ggr oCh fick Samma fina rus varje gång.
Ruset var en perfekt blandning av det "äkta ghb" och "äkta gbl"-ruset!
Langaren sa också att det var just det, en blandning av ghb och gbl.
Kan man ens blanda ghb och gbl och vad händer då?
Det såldes i PET-flaska (som jag förvisso tömde inom en veckas tid), luktade och smakade VERKLIGEN gbl men doserades i större doser och gav perfekt, lagom rus.
Vad kan det ha varit för något...?
Citera
2012-12-14, 10:22
Medlem
mephedrons avatar
SLINGSHOT, jag vill verkligen inte lägga mig i ditt liv och fördömer dig ej, men VARFÖR började du ta gobbe 24/7?
Jag förstår din ångest och sociala fobi, jag lider också av extrem sådan. Kan knappt gå ut och handla nykter. Men om du bara går hemma och degar hela dagarna och inte "behöver" vara social (som om du tex jobbat, gått i skola) så kan du väl stå ut med lite ångest på morgnarna för att sen njuta av att påverka dina gaba-receptorer på kvällen? Förstår att du inte kan det ny när du väl är fast. Men varför började du ta 24/7 från första stund? Du får ju inte fysiskt beroende om du väntar till kvällen med varje kork.

Ta inte mitt inlägg som en förolämpning för jag älskar dina inlägg och hoppas allt löser sig för dig. Är själv mkt fäst vid gaba-droger.
Dina inlägg i denna tråd är de vettigaste att läsa om man vill ha bra info om drogen.
De roligaste att läsa är dock gammel_man s
Citera
2012-12-14, 10:43
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Nu ger jag er en riktigt svår nöt att knäcka:

När jag testade gobb första gången drack jag det i kork. Jag behövde en kork för att bli påverkad och då blev jag det "lagom", däckade ej. Kan ju omöjligt varit gbl med tanke på den stora mängden.
Tänkte "det är väl ghb då" men saken är att det luktade gbl! Alla ni inbitna VET att det inte går att missta en gbl-lukt-/smak för ghb. Det luktade och smakade verklugen gbl, krmiskt och vidrigt. fick sedan prova äkta ghb (helt säkert då det var en vän som själv kokat det), det luktade ingenting och smakade lite salt. Ruset var helt annorlunda, mkt sämre enligt mig. Inte alls lika starkt.

Sedan kom jag över äkta gbl som jag drack (efter att jag själv spätt ut det med juice). Räckte med två ml så blev jag duktigt snurrig, ruset var bättre än det "äkta ghb"t men inte lika bra son det där första mystiska jag testade! dock luktade det likadant.
Jag testade det där första flera ggr oCh fick Samma fina rus varje gång.
Ruset var en perfekt blandning av det "äkta ghb" och "äkta gbl"-ruset!
Langaren sa också att det var just det, en blandning av ghb och gbl.
Kan man ens blanda ghb och gbl och vad händer då?
Det såldes i PET-flaska (som jag förvisso tömde inom en veckas tid), luktade och smakade VERKLIGEN gbl men doserades i större doser och gav perfekt, lagom rus.
Vad kan det ha varit för något...?
Det var väl dåligt kokat? GHB ska inte lukta något och smaka salt bara. men första gången jag koka luktade mitt lite GBL också och smakade lite väl starkt men hade ändå rätt pH-värde. men själv föredrar jag GBL framför GHB, blir mer uppåt av L men tänkt koka en sats GHB för att ha och sova på eftersom det håller i sig längre.
Citera
2012-12-14, 18:24
Medlem
MrJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Det var väl dåligt kokat? GHB ska inte lukta något och smaka salt bara. men första gången jag koka luktade mitt lite GBL också och smakade lite väl starkt men hade ändå rätt pH-värde. men själv föredrar jag GBL framför GHB, blir mer uppåt av L men tänkt koka en sats GHB för att ha och sova på eftersom det håller i sig längre.

Precis. Lukten är inte det man ska gå efter, utan smak och PH-värde. GHB=Saltvatten med neutralt PH, GBL=jävligt surt vatten med PH=3, alltså MYCKET frätande.
Är man osäker gör man alltså bäst i att spä ut med vatten första dosen, även om det troligtvis är GHB.

Blandning av GHB och GBL borde väl gå an o dricka beroende på mängden GBL i förhållande till GHB:n.
För mycket GBL i häxbrygden kräver att du spär ut det med extra vatten.
Citera
2012-12-14, 18:52
Medlem
MrJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
SLINGSHOT, jag vill verkligen inte lägga mig i ditt liv och fördömer dig ej, men VARFÖR började du ta gobbe 24/7?
Jag förstår din ångest och sociala fobi, jag lider också av extrem sådan. Kan knappt gå ut och handla nykter. Men om du bara går hemma och degar hela dagarna och inte "behöver" vara social (som om du tex jobbat, gått i skola) så kan du väl stå ut med lite ångest på morgnarna för att sen njuta av att påverka dina gaba-receptorer på kvällen? Förstår att du inte kan det ny när du väl är fast. Men varför började du ta 24/7 från första stund? Du får ju inte fysiskt beroende om du väntar till kvällen med varje kork.

Kan ju bara utgå ifrån mig själv. Gobbe är en sådan drog som antingen brukas 24/7 eller inte brukas alls, när den används av narkomaner som pajat sina Gaba-receptorer. Att gå runt hela dagarna med helvetisk ångest, depression, psykotisk för att sedan på kvällen få en extremt euforisk relief en kort stund känns ju inte som det roligaste livet att leva. Då är det bättre att inte köra alls.

Har ett uppehåll från Gobben på två veckor just nu. Nolltolerans som gäller. Första dagarna blev jag tvungen att ersätta med tunga opiater/opioder för att ens orka gå upp på morgonen. Men nu använder jag mindre mängder opiater samt två imovane till natten. Ibland några bira!
Målet med mitt Gobbe-missbruk är att göra mig fri från benson som hängt med mig ett bra tag, och sen i slutändan bara använda Gobbe vid behov, typ i sociala situationer.
Citera
2012-12-14, 22:42
Medlem
Tr0bles avatar
Hur skulle det vara ifall man tagit cirka 1.5mg subutex och endast ta 1ml GHB?
Visst borde det inte finnas några risker när det är så extremt lite ghb.
Citera
2012-12-14, 23:03
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0ble
Hur skulle det vara ifall man tagit cirka 1.5mg subutex och endast ta 1ml GHB?
Visst borde det inte finnas några risker när det är så extremt lite ghb.
Men ingen förändring alls, visst du kan hålla dig fräsch utan att få gobbe AT om det är det du tänker? för det kommer göra varken från eller till mot rusen
Citera
2012-12-14, 23:06
Medlem
Folk tjatar om att dricka lösningmedel med gbl o ghb, detta har använts inom vet medicin och human medicin bla. narkolepsi med kataplexi.
Finns även som medicin Xyrem som jag tror började i Norge men även finns att tillgå i Sverige.
Wikipedia
Xyrem http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Halso---sjukvard/Monografier-varderingar/Humanlakemedel-Arkiv/Xyrem-natriumoxybat/

Har för mig att Kai Knudsen, docent, överläkare vid anestesikliniken, Sahlgrenska för ca 6 år sedan skrev att ghb ej på något sätt är toxisk för kroppen, men verkar nu som han han sadlat om och skriver så mycket skit han kan om det(fast den finns som medicin).

Det negativa med drogen är att den gör dig så jävla torsk till slut och du ändrar din egen verklighets uppfattning, blir väldigt på.

Då dessa herrar som beskriver å fy fan ni dricker lösningsmedel kan ju fundera lite på vad andra droger innehåller.

Tex. hur tillverkas Kokain( mm mycket nyttiga grejer där disel och olika säkert helt ofarliga syror)
Tjack Fenylaceton med amoniak
Vågar inte tänka på vad alla rc droger innehåller och även spice
Hash, i denna drog har man påträffat allt från gummi däck till vinylskivor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in