2012-12-13, 21:30
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Varför går man på GBL varje dag? Kan knappast va bra att dricka lösningsmedel hela tiden
Är det samma typ av beroende som benso-torskarna? Känner benso och amfetamin torskar men aldrig hört nåt om nån som missbrukar lösningsmedel så är lite nyfiken

Även vatten är ett lösningsmedel.
Citera
2012-12-13, 21:52
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Även vatten är ett lösningsmedel.
Tack för det utförliga svaret
Citera
2012-12-13, 22:26
Medlem
mzrs avatar
börjar bli vatten-torsk nu,, så jävla jobbigt, ögonen torkar... mmmmm vatten stan e full av vatten
Citera
2012-12-13, 22:32
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
hur blir ögonen under ruset? ser man helt fuckad ut? eller går det att glida förbi relativt obemärkt på en lågdos?

Utåt sett är ögonen helt oförändrade för mig. Dock får jag sämre syn, mer dimsyn än alkohol iaf men det var mest i början.

Citat:
Varför går man på GBL varje dag? Kan knappast va bra att dricka lösningsmedel hela tiden
Är det samma typ av beroende som benso-torskarna? Känner benso och amfetamin torskar men aldrig hört nåt om nån som missbrukar lösningsmedel så är lite nyfiken

GHB är så ovanligt jämfört med benso. Det har dåligt rykte pga att det är lätt att använda som rape drug, den är svårdoserad, folk är oproportonerligt rädda för att däcka alternativt dö, den är otymplig att sälja eftersom det är en vätska (GBL, som är vanligare än GHB, måste dessutom säljas i antingen glasflaska eller HDPE-plastflaskor). Finns många faktorer tror jag.

Ja det är väl egentligen samma typ av beroende, först blir man psykiskt beroende eftersom man älskar effekten och till slut kan man inte sluta eftersom avtändningen på många droger är så sagolikt hemsk. Man går på GBL varje dag eftersom ruset är trevligt och skönt! Heroin är förmodligen hundra gånger skönare, men gobbe är en perfekt vardagsdrog. Funkar utmärkt att ta innan man ska göra något socialt eftersom man blir pigg, glad och social samtidigt som man inte blir dum i bollen. Jag kör inte det dagligen utan tar max 10 ml fördelat under en hel vecka.

GBL vore ju EXTREMT farligt att dricka rent. Blandar man ut med massa vatten blir det genast mycket mindre hälsovådligt.

Citat:
Helvete vad uttorkad man blir.
Gobbedäckade nyss och skulle ta ut linserna när jag vaknade. De satt fan FAST i ögonen! Kunde inte producera tårvätska.

Stämmer det att nikotin boostar? Jag tycker det känns så.

Jag har inte varken svettats eller blivit torr av att gobbedäcka, men det låter ju som att båda är vanliga.

Jag blir väldigt sugen på tobak (både snus och cigg) av gobbe men jag känner inte att det boostar ruset på något sätt.
Senast redigerad av M.Stanfield 2012-12-13 kl. 22:35.
Citera
2012-12-13, 22:45
Medlem
M.Stanfields avatar
Citat:
Tack så jättemycket! Hur många påfyllningar rekommenderar du?
Skulle du kunna hjälpa mig konstruera ett "schema"? Snälla?
Alltså, om du tycker jag ska köra "varannan dag" lyrica som vanligt, och den andra "varannan dag" hur ska jag dosera?
Ponera att jag vaknar kl 11 på dan. Sen är jag nykter några h för att utföra dagssysslor som städ och diska. Så börjar jag ta gbl vid säg kl 16... Har du tips på vilken mängd och hur många ggr under kvällen jag ska återdosera om jag vill lägga mig kl 23?
Hur mkt behövs i återdos-doserna?
Det enda jag ser som problem är väl sömnen, kommer bara få två timmars då jag alltid vaknar såfort gobben går ur kroppen sen inte kan somna om utan mer gobbe.. Finns det nåt att göra åt detta?

Sista frågan hur gör man för att inte gobbedäcka ofrivilligt? Hjälper det att vara uppe och gå eller kommer man ramla ihop ståendes då?
Undrar också om man kan göra nåt åt illamåendet och magsmärtan? Jag mår så extremt pissigt i skrivande stund

Jag tror att du löser det där bäst själv faktiskt, dosering är något man lär sig väldigt bra efter 10-15 gånger. Jag vet ju inte hur berusad du vill bli heller. Skulle jag göra enligt dina premisser skulle jag börja med din favoritdos, förslagsvis 1.5-2.0 ml, och sedan fylla på med typ 1.5 efter kanske 100 minuter och sedan fortsätta så.

Det enda du kan göra är att inte somna påverkad? Ta din sista dos innan halv 10 så bör du inte vakna på natten.

Alltså det är svårt att gobbe-däcka omedvetet skulle jag säga. Om du tar 2 ml och lägger dig ner och försöker sova så kan det hämna att du somnar. Men det krävs 2.5-3.0 ml GBL för mig innan min motorik blir helt fucked och jag går och lägger mig. Har aldrig riktigt försökt kämpa för att se hur svårt det är att hålla sig vaken på sådana mängder, precis som att jag inte kämpar för att hålla mig vaken om jag blir sövd på sjukhuset. Försöker jag gobbedäcka är mitt mål att sova och få några timmar med riktigt djup sömn.

Jag har aldrig varit illamående eller fått magsmärtor. Ta inte för stora doser, ta inte för ofta, ta tillräckligt med vatten. Dom 3 essentiella kunskaperna man behöver för att vara GBL brukare/missbrukare.

Däremot har jag ibland fått ont i huvudet. Så jag antar att eventuella bieffekter är ganska individuella.
Citera
2012-12-13, 23:05
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Etanol i folkmun kallat alkohol är ju ett lösningsmedel också, det finns ju de som missbrukar det också. men GHB är ju en kroppsegen substans som har en väldigt individ anpassat rus som jag märkt det, själv blir jag pigg, glad, social och ångestfri på benso blir jag avtrubbad och ångestfri men så har jag kompisar som vilken dos gobbe dom än dricker så blir dom slöa och inte alls roliga att umgås med och dom gillar det inte heller förutom som sömnmedel som det är utmärkt som btw.

Sen är ju GHB helt icke toxiskt mot våra organ om det är rätt kokat, fast själv föredrar jag GBL (och exakt vad det gör mot magsäck och så vidare efter år och år av bruk vet jag inte) , båda rus och påslaget verkar bli lite slöare av GHB men det passar nog bättre att sova på.

Just det jag sa innan varför Jag personligen gillar G mer än benso är just för att jag blir mer utåt, och alkohol kan jag inte sluta dricka om jag börjar så därför är det inget som funkar på daglig basis för mig heller..

Citat:
Ursprungligen postat av mzr
börjar bli vatten-torsk nu,, så jävla jobbigt, ögonen torkar... mmmmm vatten stan e full av vatten
hö hö jag drack 1 liter GBL utan att dricka mer vatten än det jag drack ur glaset med GBL, satan vad uttorkad jag var har precis kommit ikapp där och börjat återställa mig så se till att dricka vatten för det är inte roligt att försöka komma ikapp när det väl är för sent.
Citera
2012-12-13, 23:19
Medlem
mzrs avatar
jaha är det dettta man ska lura i alkiskärringen när man ska knulla lite
Citera
2012-12-14, 00:48
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Tack för det utförliga svaret
Du frågade varför man väljer att "dricka lösningsmedel så ofta". Jag svarade genom att ge en indikation på att bara för det är just ett lösningsmedel behöver det inte nödvändigtvis vara farligt. Just därför alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Etanol i folkmun kallat alkohol är ju ett lösningsmedel också, det finns ju de som missbrukar det också. men GHB är ju en kroppsegen substans som har en väldigt individ anpassat rus som jag märkt det, själv blir jag pigg, glad, social och ångestfri på benso blir jag avtrubbad och ångestfri men så har jag kompisar som vilken dos gobbe dom än dricker så blir dom slöa och inte alls roliga att umgås med och dom gillar det inte heller förutom som sömnmedel som det är utmärkt som btw.

Sen är ju GHB helt icke toxiskt mot våra organ om det är rätt kokat, fast själv föredrar jag GBL (och exakt vad det gör mot magsäck och så vidare efter år och år av bruk vet jag inte) , båda rus och påslaget verkar bli lite slöare av GHB men det passar nog bättre att sova på.

Just det jag sa innan varför Jag personligen gillar G mer än benso är just för att jag blir mer utåt, och alkohol kan jag inte sluta dricka om jag börjar så därför är det inget som funkar på daglig basis för mig heller..

hö hö jag drack 1 liter GBL utan att dricka mer vatten än det jag drack ur glaset med GBL, satan vad uttorkad jag var har precis kommit ikapp där och börjat återställa mig så se till att dricka vatten för det är inte roligt att försöka komma ikapp när det väl är för sent.

Håller helt med dig om den sociala biten och umgås med likasinnade. Försöker övertala min sambo att ta det med mig, han ogillade det när han provade för tre år sen och vill därför inte, men jag tycker han borde ge det en andra chans. Vilket han typ gått med på nu.
Så, hoppas på att vi kommer ta det ihop innan året är slut
Citera
2012-12-14, 00:56
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Stanfield
Jag tror att du löser det där bäst själv faktiskt, dosering är något man lär sig väldigt bra efter 10-15 gånger. Jag vet ju inte hur berusad du vill bli heller. Skulle jag göra enligt dina premisser skulle jag börja med din favoritdos, förslagsvis 1.5-2.0 ml, och sedan fylla på med typ 1.5 efter kanske 100 minuter och sedan fortsätta så.

Det enda du kan göra är att inte somna påverkad? Ta din sista dos innan halv 10 så bör du inte vakna på natten.

Alltså det är svårt att gobbe-däcka omedvetet skulle jag säga. Om du tar 2 ml och lägger dig ner och försöker sova så kan det hämna att du somnar. Men det krävs 2.5-3.0 ml GBL för mig innan min motorik blir helt fucked och jag går och lägger mig. Har aldrig riktigt försökt kämpa för att se hur svårt det är att hålla sig vaken på sådana mängder, precis som att jag inte kämpar för att hålla mig vaken om jag blir sövd på sjukhuset. Försöker jag gobbedäcka är mitt mål att sova och få några timmar med riktigt djup sömn.

Jag har aldrig varit illamående eller fått magsmärtor. Ta inte för stora doser, ta inte för ofta, ta tillräckligt med vatten. Dom 3 essentiella kunskaperna man behöver för att vara GBL brukare/missbrukare.

Däremot har jag ibland fått ont i huvudet. Så jag antar att eventuella bieffekter är ganska individuella.
När jag tagit gbl senaste gångerna har jag däckat varje gång då jag fortfarande inte hittat den "perfekta dosen".
Idag tex tog jag 1,6 vilket gjorde mig märkbart påverkad men euforisk uteblev. Väntade 1,5 timme fyllde sen på med 1,1 vilket var nog för däckning. Och jag försökte verkligen inte somna.
Tog inte mera sen utan rökte gräs och nu är jag stenad men alla effekter från gobbet har försvunnit förutom att jag har lite ont i magen.
Men mådde vidrigt illa efter uppvaknandet och har gjort det varje gång. Kanske försvinner när jag lyckad dosera perfekt? Är 170 Cm lång och väger kanske 60-Max 65
Utöver detta har jag inte hittat några negativa sidor mer gobb så länge det tas sporadiskt.
En ångestdämpare som slår det mesta!
EDIT: kom på nu att jag idag läste i denna tråd (sol jag sträckläst flera dar nu) en länk till nån sida för medicinsk användning av ghb (mot narkolepsi) där stod att illamående var mycket vanligare som biverkning för kvinnor än för män... Kanske därför jag mår illa när jag vaknar?
Senast redigerad av mephedron 2012-12-14 kl. 00:59.
Citera
2012-12-14, 02:59
Medlem
mzrs avatar
det verkar vara nåt benso-substitut på en del? jag hatar verkligen benso
Citera
2012-12-14, 03:46
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

Håller helt med dig om den sociala biten och umgås med likasinnade. Försöker övertala min sambo att ta det med mig, han ogillade det när han provade för tre år sen och vill därför inte, men jag tycker han borde ge det en andra chans. Vilket han typ gått med på nu.
Så, hoppas på att vi kommer ta det ihop innan året är slut
Det är ju bara ca 3 timmar av ett helt liv som går åt av en dos.. men jag vet inte hur det var för dig men jag behövde då "gobba" in mig 80-90 ml innan jag riktigt fastnade för det, känns ganska annorlunda och originellt.
Citera
2012-12-14, 04:30
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Det är ju bara ca 3 timmar av ett helt liv som går åt av en dos.. men jag vet inte hur det var för dig men jag behövde då "gobba" in mig 80-90 ml innan jag riktigt fastnade för det, känns ganska annorlunda och originellt.

Jag har tagit 500ml, typ dagligen. Sedan efter 6mån gjort samma igen utan att bli beroende på något vis.

Nu menar jag inte att man inte ska vara försiktig, men jag har läst att GHB/GBL är en utav de droger som är svårast att bli fysiskt beroende av. Så det krävs ganska mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in