Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
hur blir ögonen under ruset? ser man helt fuckad ut? eller går det att glida förbi relativt obemärkt på en lågdos?

Utåt sett är ögonen helt oförändrade för mig. Dock får jag sämre syn, mer dimsyn än alkohol iaf men det var mest i början.
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Varför går man på GBL varje dag? Kan knappast va bra att dricka lösningsmedel hela tiden

Är det samma typ av beroende som benso-torskarna? Känner benso och amfetamin torskar men aldrig hört nåt om nån som missbrukar lösningsmedel så är lite nyfiken
GHB är så ovanligt jämfört med benso. Det har dåligt rykte pga att det är lätt att använda som rape drug, den är svårdoserad, folk är oproportonerligt rädda för att däcka alternativt dö, den är otymplig att sälja eftersom det är en vätska (GBL, som är vanligare än GHB, måste dessutom säljas i antingen glasflaska eller HDPE-plastflaskor). Finns många faktorer tror jag.
Ja det är väl egentligen samma typ av beroende, först blir man psykiskt beroende eftersom man älskar effekten och till slut kan man inte sluta eftersom avtändningen på många droger är så sagolikt hemsk. Man går på GBL varje dag eftersom ruset är trevligt och skönt! Heroin är förmodligen hundra gånger skönare, men gobbe är en perfekt vardagsdrog. Funkar utmärkt att ta innan man ska göra något socialt eftersom man blir pigg, glad och social samtidigt som man inte blir dum i bollen. Jag kör inte det dagligen utan tar max 10 ml fördelat under en hel vecka.
GBL vore ju EXTREMT farligt att dricka rent. Blandar man ut med massa vatten blir det genast mycket mindre hälsovådligt.
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Helvete vad uttorkad man blir.
Gobbedäckade nyss och skulle ta ut linserna när jag vaknade. De satt fan FAST i ögonen! Kunde inte producera tårvätska.
Stämmer det att nikotin boostar? Jag tycker det känns så.
Jag har inte varken svettats eller blivit torr av att gobbedäcka, men det låter ju som att båda är vanliga.
Jag blir väldigt sugen på tobak (både snus och cigg) av gobbe men jag känner inte att det boostar ruset på något sätt.