2008-01-28, 23:21
Medlem
NillRs avatar
GBL är klassat ja.
Citera
2008-01-28, 23:33
Medlem
Dubbelsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faetter
Det är mindre skadligt än GBL?

Vad är doseringen för GBL och GHB, om dom nu ska ge ett likvärdigt rus?
Är onsetten kortare på GHB iom att det inte behövs metaboliseras från GBl till GHB?

1ml GBL = 1.66g GHB.

Nej onsetten är snabbare och kraftigare med GBL, speciellt på full mage. GBL går snabbare ut i blodomloppet.
Senast redigerad av Dubbelsylt 2008-01-28 kl. 23:35.
Citera
2008-01-30, 03:40
Medlem
GHB är narkotika klassat om jag inte har fel.
GBL är klassar som hälsofarligt - dvs. inte olagligt at inneha, men sälja i pirvat syfte.
GBL används nämligen som lösningemedel till bland annat klottersanering, där av att det blir svårt att narkotikaklassa det, och det har även andra industriella användningar.
Där emot kan du åkta dit på anstiftan av narkotiska brott du har massor av GBL men inte en ingen förklaring vad du ska använda det till (dvs det tror att du skall tillverka GHB som är narkotika klassat).

Jag har aldirg haft problem att dosera gbl/ghb men det beror kanske också på att jag har abslolut rena prodrukter (ghb hade t.ex. i pulverform).
Sedan är jag försiktigt och ökar doserna successivt, utan inblandningar alkohol.

Jag skulle inte omvandla mitt GBL tilll GHB för:

1. Du får ett narkotiskaklassat ämne
2. Det det inte någon nämnvärt annorlunda rus
3. Det är ett jävla bök att koka gbl till ghb

Är skadigt det är har jag har jag ingen aning om men eftersom GBL används som klottersanering behöver man nog inte vara någon ph.d. för att fatta att det inte är särskilt bra.

Men va fan, ingen minns en fegis
Citera
2008-01-30, 03:55
Medlem
faetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon
Massa text...

Men va fan, ingen minns en fegis

Tack för svar, var gött att få ett lugnande, så jag slapp filosofera på detta knarndillemma mer.
Citera
2008-01-30, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faetter

Tack för svar, var gött att få ett lugnande, så jag slapp filosofera på detta knarndillemma mer.

Btw, kom ihåg att vi snack ml GBL nu för att så en normal dos. Jag brukade blanda 5 ml i en 0.5l flaska och tillsätta karamellfärg så jag inte skulle ta fel på flaskorna jag hade.
Sedan snappspade jag ca 5 cl å gånen, väntande 30 min, kände av eftekten och fortsatte enligt det schemat (behövdes aldrig många schnapsar)
Sedan kunde jag köra gbl på förfösterna för att sedan gå ut och dricka nån öl på krogen.
Men jag tog aldrig alkohol och sedan gbl, för jag vet att mitt sinne blir fucked på alkohol och gud vet vart det skulle sluta.
(Jätte lätta att motta upp några ml gbl med + 1.5 promille i kroppen, not)
Citera
2008-01-30, 04:30
Bannlyst
Hört att vissa upplever ett helt annorlunda och dessutom bättre rus av GHB än av GBL. GBL är skadligare för levern också då det är frätande
Citera
2008-01-30, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil' gringo
Hört att vissa upplever ett helt annorlunda och dessutom bättre rus av GHB än av GBL. GBL är skadligare för levern också då det är frätande

Någon skillnad i rus har jag aldirg känt. Jag är dock inte "fin samakare" Men huruvida GHn/GBL skulle vara påfrästande för levern är nog ingen tveken om, och för modligen gissar jag att GBL är mer krävande (dock på helt oventenskapliga grunderar).

Något som ni dock bör ta i iaktande är att den psykiska effektent är är väldigt start, har kompisar som jämför det till viss del med att sluta med herion. Har en bekant som bröt sönder och samman när hon insåg att hennes kran inte kunder fixa glb in midsommarl Det var gråt och genomsöning av alla möjliga källor.
Jsg skulle säga att det är en alldeles för bra drog för att brukar regelbundet, eftersom du kan sköta ditt vardarsliv utan problem under glb/ghb och allt blir blir bara så bra. Det bästa är att du inte blir bakfull på något sätt eller vis.
Sedan kommer historien när ni måste ha det för att klara vardagen, ja, you know th story.

Take it easy!
Det är den bästa drog att fungera med ett normalt samhälle (och små doser tjack funkar också iofs)
Men en kompis bli inlagd på IVA efter ett gbl missbruk son spårade ut. Han flippade totalt och fick 6 månader sluten ugndomsanstalt. Bara för att komma ut och två veckar senare vara fast i skiten :-(

Tro, mig. Det är Väldit, väldit bra... men samtidigt väldit förlagit.
Citera
2008-01-30, 06:03
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon
Någon skillnad i rus har jag aldirg känt. Jag är dock inte "fin samakare" Men huruvida GHn/GBL skulle vara påfrästande för levern är nog ingen tveken om, och för modligen gissar jag att GBL är mer krävande (dock på helt oventenskapliga grunderar).

Något som ni dock bör ta i iaktande är att den psykiska effektent är är väldigt start, har kompisar som jämför det till viss del med att sluta med herion. Har en bekant som bröt sönder och samman när hon insåg att hennes kran inte kunder fixa glb in midsommarl Det var gråt och genomsöning av alla möjliga källor.
Jsg skulle säga att det är en alldeles för bra drog för att brukar regelbundet, eftersom du kan sköta ditt vardarsliv utan problem under glb/ghb och allt blir blir bara så bra. Det bästa är att du inte blir bakfull på något sätt eller vis.
Sedan kommer historien när ni måste ha det för att klara vardagen, ja, you know th story.

Take it easy!
Det är den bästa drog att fungera med ett normalt samhälle (och små doser tjack funkar också iofs)
Men en kompis bli inlagd på IVA efter ett gbl missbruk son spårade ut. Han flippade totalt och fick 6 månader sluten ugndomsanstalt. Bara för att komma ut och två veckar senare vara fast i skiten :-(

Tro, mig. Det är Väldit, väldit bra... men samtidigt väldit förlagit.

synd bara att Väldigt Väldigt mycket inte stavas som Väldit
Citera
2008-01-30, 08:45
Medlem
cricke85s avatar
i min stad är gbl väldigt utbrett.. och säljs på decelitrar , kvartingar , halvlitrar , litrar , etc .
jag har druckit i snart 6 år och kan säga att gbl är skit i gämförelse med riktigt GHB som smakar salt.. gbl blir man bara så satans dålig på och får förjävla ont i ryggen och påsar under ögona. sist jag "brann" av på gbl var tisdags bakom sibylla. kände inte ens ett rus efter 4 korkar bara slocknade..
har märkt en annan sak läser runt på fb ni i övriga svergie dricker koncentrat. dvs doserar 2ml åt gången.
här i min stad har det alltid spätts en dec koncentrat på fyra delar vatten. för att få en halvliter. 1 på 4 alltså.. och då doserar vi i petkorkar alltså 7,5ml per kork. brukar räcka med två.
(oj då snöde bort mig lite)
Citera
2008-01-30, 14:52
Medlem
zerxezs avatar
Fyfan så vidrigt å dricka de koncentrerat. Tror/hoppas dom flesta blandar ut i juice eller liknande?
Citera
2008-01-31, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
synd bara att Väldigt Väldigt mycket inte stavas som Väldit

Hahah, ok :-)

Men ha i beaktande att det är mer än en gång jag skriver inlägg när jag inte är vid minna "sinnes fulla bruk"
Och sedan så verkade du ju fatta vad jag menade, so what's the problem?
Citera
2008-01-31, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cricke85
i min stad är gbl väldigt utbrett.. och säljs på decelitrar , kvartingar , halvlitrar , litrar , etc .
jag har druckit i snart 6 år och kan säga att gbl är skit i gämförelse med riktigt GHB som smakar salt.. gbl blir man bara så satans dålig på och får förjävla ont i ryggen och påsar under ögona. sist jag "brann" av på gbl var tisdags bakom sibylla. kände inte ens ett rus efter 4 korkar bara slocknade..
har märkt en annan sak läser runt på fb ni i övriga svergie dricker koncentrat. dvs doserar 2ml åt gången.
här i min stad har det alltid spätts en dec koncentrat på fyra delar vatten. för att få en halvliter. 1 på 4 alltså.. och då doserar vi i petkorkar alltså 7,5ml per kork. brukar räcka med två.
(oj då snöde bort mig lite)

Jag har bara provat absolut kemiskt rena produkter, min ghb fix jag t.ex. i pulverform och gbl var 99.9% ren.
Givetvis blandade jag ut all med vatten, men någon skillnad kan jag allvarligt talat inte säga att jag uppmärksammat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in