2005-11-15, 03:27
Bannlyst
GHB/GBL har varit trevliga följesalgare för mig, euforsikt som sagt!

Har dock märkt att jag fått en toleranshöjning och mindre effekt, tagit kanske 20 ggr på 1,5 månad.

Jag har ganska stora problem med att få in dyngsrytm och somna, kan detta vara bra då? Att ta en så stor dos så att man somnar, hur mycket rekommenderar ni eller bara det som motsvarar ett normalt rus? Risker? OCh sen vaknar man ju 4timmar senare vad jag förstått, klarar man en ny dag då?

Jag har hittat ett kinesiskt företag som säljer gbl för ca 10-50 dollar/ liter bereonde på hur mycket man köper. Hur stor är risken att detta beslagtas tror ni?
Man kan ju råka riktigt illa ut, därför funderar jag att beställa i falskt namn men till rätt adress vilket teoretiskt funkar ypperligt där jag bor.
Just det besällde även 0,5 liter av ukchem, men det kom inte fram så det kan ha blivit beslagtagit, skrev sån tur var ett annat namn då, men ingen har hört av sig och dom försäkrar att dom skickat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pepo
Bump
Citera
2005-11-15, 17:34
Bannlyst
Att ta grejer ifrån Kina är lite på vinst och förlust, men be dem att skicka korken i en vinflaska el. liknande...eller leta rätt på ett företag som säljer det i fast form.

Första gånegn jag provade GHB så var det faktiskt i fast form, ett engelskt ställe som sålde steroider hade burkar på 100g GHB i pulverform
Ahhh, good times...
Citera
2005-11-18, 21:19
Medlem
Pepos avatar
Gaba

Någon som lyckats extrahera GBL från GABA?

Vet inte ifall extrahera är det rätta ordvalet men ni som vet fattar nog ändå!
Citera
2005-11-18, 22:00
Medlem
Thoriums avatar
Nej, extrahera är inte rätt ord.
Det är möjligt att göra GHB från GABA men det är inte helt trivialt, absolut inte lika lätt som att göra det från GBL. Problemet är att aminogruppen inte är helt lätt att plocka bort, men det går.
Och nej, jag har inte gjort det själv.
Citera
2005-11-18, 22:27
Medlem
Pepos avatar
Citat:
Nej, extrahera är inte rätt ord.
Det är möjligt att göra GHB från GABA men det är inte helt trivialt, absolut inte lika lätt som att göra det från GBL. Problemet är att aminogruppen inte är helt lätt att plocka bort, men det går.
Och nej, jag har inte gjort det själv.

Förstod att extrahera inte riktigt var rätt val av ord

Men det är väl så här kedjan ser ut GABA->GBL->GBH om man nu vill ha GBH

Verkar ju inte va det lättaste när man kollar in vad som behövs men väl intressant tycker jag...
Citera
2005-11-19, 01:58
Bannlyst
Har baklofen någon potential att använda som utgångspunkt till GHB, de ser ju väldigt lika ut och det finns folk som anser att de har likheter även ursprungligen var för sig. Jag har själv inte tagit några högre doser baklofen (60 mg), men fick väldigt vaga effekter. Har hört att det ska vara mer angenämt via injektion. Men går det det att bereda tabletterna?
Citera
2005-11-26, 00:56
Medlem
Pepos avatar
Oh fuck // Vidrig smak av GBL

Kunde inte hålla mig så jag smaka lite GBL, inte mkt men bara en liten droppe från en pipett...fyfasen vad illa det smaka... Går ju inte ens bort med what ever jag dricker/äter.....

Citera
2005-11-26, 01:00
Medlem
GaiNs avatar
Ja det är ju inte dirrekt oboy... Kaffe brukar dölja smaker för mig ganska väl, testat med det? Annars kan ju munvatten fungera ibland, såväl som något eucalyptusextrakt (stavning?)
Citera
2005-11-26, 01:10
Medlem
StorMammas avatar
Pepo,

Jag ville bara säga att jag redigerade din rubrik, så att folk vet vad din tråd handlar om. Okej?

//MOD.
Citera
2005-11-26, 01:44
Medlem
Pepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Pepo,

Jag ville bara säga att jag redigerade din rubrik, så att folk vet vad din tråd handlar om. Okej?

//MOD.

Oj..absolut ... Tack Stormamma
Citera
2005-11-26, 01:52
Medlem
weirdbeatss avatar
Ursäkta nybörjarfrågan, men ja e "nyfnikken", alltså vad är GBL? Liknar det GHB?
Citera
2005-11-26, 01:56
Medlem
GaiNs avatar
GBL (gamma-butyrolakton) är ett lösningsmedel och en prekursor till drogen GHB.
GBL används främst till att ta bort färg och klotter eller vid tillverkningen av GHB. Ämnet i sig har inga restriktioner men dricker man det omvandlas det till GHB i kroppen. GHB är narkotikaklassat. Intar man GBL i berusningssyfte borde man inte kunna dömas för narkotikabrott. Däremot borde det vara möjligt att dömas för rattfylleri, om man var medveten att GBL omvandlas till GHB i blodet. Det verkar dock inte finnas någon överrättspraxis på området.

Anledningen till att GBL inte är klassat som narkotika ännu är till viss del för att det är ett så bra lösningsmedel. Det är effektivt, billigt, miljövänligt och ofarligt för dom som arbetar med det, till skillnad från många andra färgborttagningsmedel.

Bieffekter som missbruk av GBL kan leda till inkluderar njurskador, försämrat immunsystem, sprickor i huden och förtunnat blod.

http://susning.nu/GBL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in