2008-11-26, 17:32
Bannlyst
Hur är denna? http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_faq.shtml

Tyckte allt jagkunde läsa därstämde in bra på hur jag själv upplever det.

Är det negativt att källorna är så gamla? Kan det användas emot mig?

Eller görs det helt enkelt inte så mycket forskning på det nu?
Citera
2008-11-26, 17:52
Medlem
UZIdoesITs avatar
Det där om att man skulle bli aggressiv "not under the influence" är BS.
Däremot kan man göra riktigt idiotiska saker under ruset då man kan bli jävligt känslokall (samma med alkohol o benzo, påverkar samma receptorer).

Att man skulle få frätskador stämmer då jag själv kännt hur jag har blött i halsen efter för mycket gbl.

Tack för mig!
Citera
2008-11-26, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Det där om att man skulle bli aggressiv "not under the influence" är BS.
Däremot kan man göra riktigt idiotiska saker under ruset då man kan bli jävligt känslokall (samma med alkohol o benzo, påverkar samma receptorer).

Att man skulle få frätskador stämmer då jag själv kännt hur jag har blött i halsen efter för mycket gbl.

Tack för mig!

Jo, men hur ska man förklara det för sin pappa... Dessutom bråkar vi här fan varannan vecka över droger. Jag sa till han nu idag när kom med skitsnacket om aggressivetet att ring alla mina kompisar och fråga om jag är aggressiv.

"här hemma är du aggressiv"... jaha hur fan argumenterar jag emot det? Tro fan man är "aggressiv" när de inte lyssnar på en och tror på allt skit media och statligt sponsrade idioter säger.
Citera
2008-11-26, 18:28
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombtheregime
Jo, men hur ska man förklara det för sin pappa... Dessutom bråkar vi här fan varannan vecka över droger. Jag sa till han nu idag när kom med skitsnacket om aggressivetet att ring alla mina kompisar och fråga om jag är aggressiv.

"här hemma är du aggressiv"... jaha hur fan argumenterar jag emot det? Tro fan man är "aggressiv" när de inte lyssnar på en och tror på allt skit media och statligt sponsrade idioter säger.

Men seriöst, blir du förvånad över att din pappa inte gillar att du dricker gobbe??

Det är ingen morotsjuice direkt.
Citera
2008-11-26, 18:30
Bannlyst
Citat:
Men seriöst, blir du förvånad över att din pappa inte gillar att du dricker gobbe??

Det är ingen morotsjuice direkt.

Nej, inte ett dugg. Därför ska jag ha massa objektiva källor om ghb då han kom med någon påstod källa om en forskare som sa man blev aggressiv...

Har läst runt en massa iaf och hans påstådda källa är den enda jag hört om som påstår att man blir aggressiv...
Citera
2008-11-26, 18:32
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Nej, inte ett dugg. Därför ska jag ha massa objektiva källor om ghb då han kom med någon påstod källa om en forskare som sa man blev aggressiv...

Har läst runt en massa iaf och hans påstådda källa är den enda jag hört om som påstår att man blir aggressiv...

Ja, det är rent skitsnack.

Men seriöst, ta det lungt med shotten.

Satt fast i träsket i en massa år och det är djävulksa avtändningar på det bara så du vet. (Man mår ruskigt bra av ruset däremot,ja).
Citera
2008-11-26, 18:34
Medlem
fenazepams avatar
en gammal studie, men men...

http://www.biopsychiatry.com/ghb/authentic.html
Citera
2008-11-26, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ja, det är rent skitsnack.

Men seriöst, ta det lungt med shotten.

Satt fast i träsket i en massa år och det är djävulksa avtändningar på det bara så du vet. (Man mår ruskigt bra av ruset däremot,ja).

Jag har det som substitut till akohol. Har inte druckit alkohol på ett år. Är det kosntigt att man lackar när idioterna kommer med "ge nu fan i det skitet på lördag och ta och drick lite öl som alla andra istället"...
Citera
2008-11-26, 18:40
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Jag har det som substitut till akohol. Har inte druckit alkohol på ett år. Är det kosntigt att man lackar när idioterna kommer med "ge nu fan i det skitet på lördag och ta och drick lite öl som alla andra istället"...

Som sagt, ghb, alkohol och benzodiazepiner är sk. "gabba droger".
Dom är ganska lika varandra och påverkar samma receptorer i hjärnan men ghb'n är helt klart den som är mest euforisk.

Att ta några öl en helg istället för några korkar låter som en god ide'.
Om du dricker ibland så kommer du uppskatta ghb/gbl:en mer, man märker att ghb/gbl är en fylla X 10 000.

Men ett varningens finger måste ges, ta det lungt på veckodagarna.
Citera
2008-11-26, 18:50
Bannlyst
Citat:
Som sagt, ghb, alkohol och benzodiazepiner är sk. "gabba droger".
Dom är ganska lika varandra och påverkar samma receptorer i hjärnan men ghb'n är helt klart den som är mest euforisk.

Att ta några öl en helg istället för några korkar låter som en god ide'.
Om du dricker ibland så kommer du uppskatta ghb/gbl:en mer, man märker att ghb/gbl är en fylla X 10 000.

Men ett varningens finger måste ges, ta det lungt på veckodagarna.

Jag är rädd om min hälsa och det är därför jag väljet ett hälsosammare substitut såsom ghb/gbl. Att man inte får någon bakfylla är ett stort plus.

Dessutom tränar jag seriöst och ghb/gbl påverkar inte resultaten vilket alkohol verkligen gör.

Har aldrig och kommer aldrig röra ghb/gbl en vardag då jag endast sitter hemma, går till jobb etc.
Citera
2008-11-26, 20:00
Bannlyst
Någon som vet om ghb fortfarande används mot alkoholmissbruk, insomnia etc i vissa länder?
Citera
2008-11-29, 04:09
Bannlyst
Blir gbl ghb om det ligger i vatten länge?

Jag har hört av någon här på fb att gbl (åtminstone lite av det) omvandlas till ghb om det ligger länge i vatten och skakas. Stämmer detta?

Om så är fallet om vi säger att 2ml gbl är en bra dos för mig och 2ml omvandlas till ghb. Är den ghb då som nu istället finns en lika bra dos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in