Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Då så! Varför tog du då upp skalbaggarna, sicklecellanemi osv osv öht. Då är du ju med på att flygfunktionen och att mutationer kan öka komplexiteten. Eller anser du bara att mutationer måste kunna bygga detta utan att tro att de gör det? Förvirrande.
Enligt evolutionsteorin i verkligheten så är det bara mutationerna som har möjlighet att påverka uppkomsten av kvävebaserna och deras ordningsföljd. (Urvalet bara sparar den ordningsföljd som ger mest avkomma.)
Dilemmat är att inget hos mutationerna tyder på att de skulle kunna orsaka uppkomsten av ny sofistikerad specificerad information. För detta krävs intelligens, medvetande, plan, mål och tanke.
Detta är barriären som jag svarat på för länge sedan.
Sedan måste det vara möjligt att ett redan fungerande system, funktion, egenskap eller förmåga skulle kunna förbättras på riktigt av en rent positiv mutation som inte ger några negativa bieffekter eller skador på andra funktioner.
Citat:
Det är jätteenkelt. Hänvisar till tidigare svar. (305 om isbjörnar och päls exvis)
Det är just detta som är så förvånande. Att du tror att själva kylan orsakat att informationen har uppkommit som kodar för tjock och varm päls.
För egentligen är det bara mutationerna som har någon möjlighet att påverka uppkomsten av någon kvävebas. Och det gäller en enstaka kvävebas lika väl som en hel serie av kvävebaser. Varje steg i vilken riktning det än må vara tar mutationerna helt själva av egen kraft.
Citat:
Att studera stegvis utveckling i fossil är inte att studera utveckling i realtid.
De ser ingen stegvis utveckling i fossil när du studerar dem. Det du ser är olika arter av organismer som alla har olika egenskaper. Vissa ser enkla och primitiva ut utan så många yttre organ som t ex våra bakterier. Andra har fler yttre organ och ser mer avancerade ut som t ex en fladdermus.
Men de uppkommer i jordlagren som de är utan några stegvisa föregångare och försvinner ur jordlagren utan att visa några tecken på stegvis förändring.
Citat:
Och angående skalbaggarna kan jag bara säga: ja, de har blivit sämre på att hålla sig i luften. Deras fråga att flyfa, som innebär att man gör just det, håller sig i luften har blivit sämre, vilket gör att de överlever bättre i just detta exemplet. Det finns även många andra exempel, exvis hur det gick till när baggarna först utvecklade denna flygförmåga.
Det sista förstod jag inte.
Citat:
Och nej. Du har inte besvarat alla frågor. Svara monarthu, och hur ser denna barriär ut som bara släpper förbi dåliga mutationer (om du nu tror att mutationer enbart är destruktiva, här ovan verkar du tro att positiva mutationer måste ske ändå... Förvirrande as said)
Vad är det som jag inte svarat monarthu?
Barriären har jag svarat på för flera sidor sedan. (Men kanske var jag otydlig.)
stebe2