Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 00:10
  #1153
Medlem
Förra veckan togs LVU:t bort. Efter nästan 6 års kamp 😃 Tack till alla som har hjälpt mig på ett eller annat sätt, under en lång tid var den här tråden bättre än nån psykolog kunde ha varit ☺ kram ❤
Citera
2016-12-28, 02:30
  #1154
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Förra veckan togs LVU:t bort. Efter nästan 6 års kamp 😃 Tack till alla som har hjälpt mig på ett eller annat sätt, under en lång tid var den här tråden bättre än nån psykolog kunde ha varit ☺ kram ❤
Grattis !!!

Tack för uppdateringen
Citera
2020-06-23, 19:31
  #1155
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Jag tvivlar ändå. Även om modern är oskyldig kan någon annan vara förövare. Män är vanligare än kvinnor gärningsmän när det kommer till baby shaken tillstånd. Som oftast faktiskt Alla vars barn omhändertas under liknande misstankar rabblar upp symptom som faktiskt förklarar omhändertagandena. När det kommer till spädbarn är det en risk angående liv o död och folk glömmer gärna att äldre barn även de drabbas av skador upp till förskoleåldern orsakade av att ha skakats. Omhändertaganden ges större uppmärksamhet än alla de fall som passerar obemärkta med barn som växer upp med hjärnskador o neurologiska tillstånd de aldrig skulle ha behövt ha levt med om det inte vore för de egna föräldrarna.

Om det vore jag som for ut för att få mitt barn omhändertaget med anklagelser om barnmisshandel varpå jag själv skulle misstros i mitt sökande efter medicinska orsaker skulle jag sannolikt slå ordentligt i backen och bli något jag annars aldrig är, självmordsbenägen. Utöver en trolig svår psykisk påfrestning så skulle jag nog knappast komma att förändras i grunden ändå. Och i min grundnatur anser jag det samhälliga barnskyddet vara ett av samhällets absolut viktigaste hörnstenar. Barnets bästa ska alltid vara det som sätts i fokus.

Jaha så blev det också sagt, " Männen är de vanligaste förövarna " . Du skall ge fan i att döma o generalisera, fram med fakta jävla Bitterfitta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback