Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-26, 20:17
  #553
Medlem
KissedByKismets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissedByKismet
Okej. Tack för förklaringen emma! Självklart kommer vissa vägra tro dig, eftersom de inte får tillgång till allt...


EDIT: Och jo, den känslan har man haft. Men de perfekta skribenterna i tråden har ju aldrig anklagats för något de är oskyldiga till, så de kan ha svårt att förstå.
Citera
2012-11-26, 20:18
  #554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KissedByKismet
Okej. Tack för förklaringen emma! Självklart kommer vissa vägra tro dig, eftersom de inte får tillgång till allt...

Haha, så är det Men det gör faktiskt ingenting, för JAG vet hur det är!
Citera
2012-11-26, 20:21
  #555
Medlem
Sokolovas avatar
Sluta larva dig, KissedByKismet.

De som hävdar det som du tillskriver debattörer i tråden är:

Överläkaren på barnkliniken
Åklagare, polis
Socialnämnden
Läkare i rättsintyg
Domstol

Det första rättsintyget författades av överläkare Gabriel Otterman, Akademiska barnsjukhuset, Uppsala.

Emma, är Otterman och anmälande läkare på barnkliniken samma person? Sökte ni vård i Uppsala, eller remitterades ni dit?
Citera
2012-11-26, 20:23
  #556
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Och ang. temperament så skrev jag om det i tråden innan det kom upp här. Vittnet är fruktansvärt arg, ledsen och känner sig kränkt pga att de tagit delar ur vad hon sagt och fått ihop det till något dåligt. Det hon sade i hela sammanhanget var för att påvisa att hon satt där utifrån sin proffessionalitet, inte utefter att hon är vår vän.

Var hon inte folkhögskolelärare?
Citera
2012-11-26, 20:25
  #557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Sluta larva dig, KissedByKismet.

De som hävdar det som du tillskriver debattörer i tråden är:

Överläkaren på barnkliniken
Åklagare, polis
Socialnämnden
Läkare i rättsintyg
Domstol

Det första rättsintyget författades av överläkare Gabriel Otterman, Akademiska barnsjukhuset, Uppsala.

Emma, är Otterman och anmälande läkare på barnkliniken samma person? Sökte ni vård i Uppsala, eller remitterades ni dit?

Jag har aldrig träffat människan o de har inte vår dotter heller! Vad är det alla dessa människor hävdar menar du?
Citera
2012-11-26, 20:27
  #558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Var hon inte folkhögskolelärare?

Jo? Hon undervisar i socialtjänstlagen tex, har stor erfarenhet eftersom hon jobbat sida vid sida med dem många år och dessutom så har hon jobbat med människor i hela sitt liv.
Citera
2012-11-26, 20:37
  #559
Medlem
KissedByKismets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Sluta larva dig, KissedByKismet.

De som hävdar det som du tillskriver debattörer i tråden är:

Överläkaren på barnkliniken
Åklagare, polis
Socialnämnden
Läkare i rättsintyg
Domstol

Det första rättsintyget författades av överläkare Gabriel Otterman, Akademiska barnsjukhuset, Uppsala.

Emma, är Otterman och anmälande läkare på barnkliniken samma person? Sökte ni vård i Uppsala, eller remitterades ni dit?


Sluta vara så dryg. Ingen av föräldrarna är dömd för misshandel av barnet, så vem är du att sitta och förkunna att någon av dem är skyldig?
Citera
2012-11-26, 21:30
  #560
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissedByKismet
Sluta vara så dryg. Ingen av föräldrarna är dömd för misshandel av barnet, så vem är du att sitta och förkunna att någon av dem är skyldig?

Såvitt jag sett har Sokolova endast berättat vad som framkommit i domarna. Han eller hon har inte, vad jag sett, framfört någon egen terori?
Citera
2012-11-26, 21:32
  #561
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Och ang. temperament så skrev jag om det i tråden innan det kom upp här. Vittnet är fruktansvärt arg, ledsen och känner sig kränkt pga att de tagit delar ur vad hon sagt och fått ihop det till något dåligt. Det hon sade i hela sammanhanget var för att påvisa att hon satt där utifrån sin proffessionalitet, inte utefter att hon är vår vän.

Men, hon är er vän?
Citera
2012-11-26, 21:33
  #562
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
För tydlighetens skull så ska jag berätta för er att vi haft de medicinska orsakerna med från början. De står med i alla polisförhör och vi har lämnat en hel lunta med utskrifter. Dock så sa de att det var omöjligt, så vi tjatade inte mer om det, förrens vi upptäckte att de inte tagit alla prover för att utesluta olika diagnoser. De flesta prover som de tagit är också ofullständiga och/eller feltagna. När vi upptäckte det så fortsatte vår kamp om att hitta en läkare på riktigt allvar. Vi hittade en och hon visste allt utan att vi ens behövde berätta. Har ni känt den känslan någon gång? Att det ni visste hela tiden faktiskt kan vara rätt, alla förutsätter inte att du ljuger. Om inte så kan ni åtminstone försöka sätta er in en smula!

Det låter verkligen bra! Hoppas att ni lyckas utreda detta ordentligt!
Citera
2012-11-26, 21:40
  #563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Men, hon är er vän?


Ja och nej, hon var föreståndare på vår utbildning.
Citera
2012-11-26, 21:41
  #564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det låter verkligen bra! Hoppas att ni lyckas utreda detta ordentligt!

Tack! Det hoppas vi också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback