2012-08-30, 11:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Det verkar se riktigt lovande. Om det ens blir en lockout blir den garanterat vldigt kortvarig. Jag tror tom camperna drar igng i planerad tid.

Underbart!!!

Ja det knns bra p ngot vis. r frsiktigt optimistisk om att serien ska dra igng p utsatt tid!

Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Phoenix gs av NHL, s de har nog inga strre problem att verleva utan spel.

Edit: Personligen tror jag att det inte spelas ngon hockey i oktober, utan att det drar igng runt mitten p november.

Just ja, jvlar vilken koll jag hade d Men det r som du sger, ligan tog ver PHX efter den frra garens konkurs.
Citera
2012-08-30, 12:58
Medlem
Pinkkings avatar
Hellre sen start av ssong n ingen alls. Helvete vad jag lngtar tills de startar...
Citera
2012-08-30, 23:12
Medlem
Ur artikel av The Canadien Press
The NHL has said it will lock the players out when the current CBA expires Sept. 15. Daly believes there's still enough time to hammer out an agreement before then.
"Well obviously the clock is tickingwe're almost into September now," he said. "I would say the positive thing is I think both parties are committed . . . to meet as often as it takes to get a deal done, but obviously every day that goes by it's less and less likely that we'll be able to come to closure on all of the issues we need to come to closure on."
They haven't yet got past the first one.

Positivt...?!
Tja dom snackar fortfarande med varandra tminstone.
Citera
2012-09-01, 02:21
Medlem
Nu har parterna t.om. slutat prata med varandra, tminstone tillflligt.
Bda anser vl mer eller mindre att den andres frslag r ett skmt.
Som det ser ut nu s r det tveksamt om det blir nn NHL-ssong verhuvudtaget...
Citera
2012-09-01, 12:39
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Nu har parterna t.om. slutat prata med varandra, tminstone tillflligt.
Bda anser vl mer eller mindre att den andres frslag r ett skmt.
Som det ser ut nu s r det tveksamt om det blir nn NHL-ssong verhuvudtaget...

Ja nu ser det helt pltsligt vldigt mrkt ut igen.
NHLPA r dock mna om att dra igng snacket s fort som mjligt igen.
Citera
2012-09-01, 13:05
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
I detta gnabb mellan miljardrer och miljonrer, har jag svrt att ge ngra som helst sympatier till endera lgret, ven om nu sympatierna nu knappast kommer infinna sig hos miljardrerna, som frsker reglera sitt eget beteende om och om igen, p bekostnad av spelarna.

Ett lustigt exempel r nr Minnesota gnller ver de ljligt lnga och dyra kontrakt som ges till UFA-spelare, nr de sjlva gjort precis detta med Suter och Parise.
Citera
2012-09-01, 13:12
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
I detta gnabb mellan miljardrer och miljonrer, har jag svrt att ge ngra som helst sympatier till endera lgret, ven om nu sympatierna nu knappast kommer infinna sig hos miljardrerna, som frsker reglera sitt eget beteende om och om igen, p bekostnad av spelarna.

Ett lustigt exempel r nr Minnesota gnller ver de ljligt lnga och dyra kontrakt som ges till UFA-spelare, nr de sjlva gjort precis detta med Suter och Parise.

Jag tror INGEN knner sympati t endera hll.
Personligen s handlar det enbart om frustration och irritation. Det knns s jvla oproffsigt att ngot som r "vrldens bsta" kan fungera p detta vis.
Skmmes tamejfan!
Citera
2012-09-01, 14:15
Medlem
Ja bara hoppas att det lser sig och det vi ser r klassisk bargening sen i elfte timmen s kommer ngot som helt pltsligt gr att komma verens om.Att dom nu ser hur mkt vika den andra parten ger.

Sen att 15e sep inte r ngot ddens datum p nt stt tror frssongen kan skippas men till 1a okt ska det ju vara lst denna pajkastartvling om ssongen ska hinna starta enligt schema.Personligen anar jag att dom r nrmare n vad det verkar och att dom "bsta buden br komma sent kanske sista dagen timmarna innan nuvarande cba gt ut.2004 va det mkt mera komplicerat med lnetaket som garna ville infra.
Citera
2012-09-01, 14:17
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Ja bara hoppas att det lser sig och det vi ser r klassisk bargening sen i elfte timmen s kommer ngot som helt pltsligt gr att komma verens om.Att dom nu ser hur mkt vika den andra parten ger.

Sen att 15e sep inte r ngot ddens datum p nt stt tror frssongen kan skippas men till 1a okt ska det ju vara lst denna pajkastartvling om ssongen ska hinna starta enligt schema.Personligen anar jag att dom r nrmare n vad det verkar och att dom "bsta buden br komma sent kanske sista dagen timmarna innan nuvarande cba gt ut.2004 va det mkt mera komplicerat med lnetaket som garna ville infra.

Grejen r ju den att ingen av parterna, och framfrallt inte garna, har s jttemycket att frlora p en frsenad ssong. De kan hlla p de bsta korten ett tag till.
Citera
2012-09-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Grejen r ju den att ingen av parterna, och framfrallt inte garna, har s jttemycket att frlora p en frsenad ssong. De kan hlla p de bsta korten ett tag till.

Ja risken fr en frsening r ju stor tyvrr mkt beroende p garnas frsta bud som va helt t skogen och mest reta upp nhlpha.Tror att winter classic blir en viktig faktor att f igng ssongen kring nyr iaf sen all star matchen efter det.Men tills dess kan det ju mest knnas som en kukmtartvling i media.Blir iaf en intressant mnad frammt nu hoppas man kan lsa om match resultat i oktober istllet fr tidigare nmnt.
Citera
2012-09-01, 19:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkking
Hellre sen start av ssong n ingen alls. Helvete vad jag lngtar tills de startar...

Hller med. Kan st ut med att vnta ett antal veckor extra n att hela ssongen stlls in.
Citera
2012-09-02, 14:47
Medlem
KriminellGitarrs avatar
S lnge det stter igng fre jul s, annars ser jag grna att ssongen stlls in helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in