Flashback bygger pepparkakshus!
2012-08-30, 11:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Det verkar se riktigt lovande. Om det ens blir en lockout blir den garanterat väldigt kortvarig. Jag tror tom camperna drar igång i planerad tid.

Underbart!!!

Ja det känns bra på något vis. Är försiktigt optimistisk om att serien ska dra igång på utsatt tid!

Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Phoenix ägs av NHL, så de har nog inga större problem att överleva utan spel.

Edit: Personligen tror jag att det inte spelas någon hockey i oktober, utan att det drar igång runt mitten på november.

Just ja, jävlar vilken koll jag hade då Men det är som du säger, ligan tog över PHX efter den förra ägarens konkurs.
Citera
2012-08-30, 12:58
Medlem
Pinkkings avatar
Hellre sen start av säsong än ingen alls. Helvete vad jag längtar tills de startar...
Citera
2012-08-30, 23:12
Medlem
Ur artikel av The Canadien Press
The NHL has said it will lock the players out when the current CBA expires Sept. 15. Daly believes there's still enough time to hammer out an agreement before then.
"Well obviously the clock is ticking—we're almost into September now," he said. "I would say the positive thing is I think both parties are committed . . . to meet as often as it takes to get a deal done, but obviously every day that goes by it's less and less likely that we'll be able to come to closure on all of the issues we need to come to closure on."
They haven't yet got past the first one.

Positivt...?!
Tja dom snackar fortfarande med varandra åtminstone.
Citera
2012-09-01, 02:21
Medlem
Nu har parterna t.om. slutat prata med varandra, åtminstone tillfälligt.
Båda anser väl mer eller mindre att den andres förslag är ett skämt.
Som det ser ut nu så är det tveksamt om det blir nån NHL-säsong överhuvudtaget...
Citera
2012-09-01, 12:39
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Nu har parterna t.om. slutat prata med varandra, åtminstone tillfälligt.
Båda anser väl mer eller mindre att den andres förslag är ett skämt.
Som det ser ut nu så är det tveksamt om det blir nån NHL-säsong överhuvudtaget...

Ja nu ser det helt plötsligt väldigt mörkt ut igen.
NHLPA är dock måna om att dra igång snacket så fort som möjligt igen.
Citera
2012-09-01, 13:05
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
I detta gnabb mellan miljardärer och miljonärer, har jag svårt att ge några som helst sympatier till endera lägret, även om nu sympatierna nu knappast kommer infinna sig hos miljardärerna, som försöker reglera sitt eget beteende om och om igen, på bekostnad av spelarna.

Ett lustigt exempel är när Minnesota gnäller över de löjligt långa och dyra kontrakt som ges till UFA-spelare, när de själva gjort precis detta med Suter och Parise.
Citera
2012-09-01, 13:12
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
I detta gnabb mellan miljardärer och miljonärer, har jag svårt att ge några som helst sympatier till endera lägret, även om nu sympatierna nu knappast kommer infinna sig hos miljardärerna, som försöker reglera sitt eget beteende om och om igen, på bekostnad av spelarna.

Ett lustigt exempel är när Minnesota gnäller över de löjligt långa och dyra kontrakt som ges till UFA-spelare, när de själva gjort precis detta med Suter och Parise.

Jag tror INGEN känner sympati åt endera håll.
Personligen så handlar det enbart om frustration och irritation. Det känns så jävla oproffsigt att något som är "världens bästa" kan fungera på detta vis.
Skämmes tamejfan!
Citera
2012-09-01, 14:15
Medlem
Ja bara hoppas att det löser sig och det vi ser är klassisk bargening sen i elfte timmen så kommer något som helt plötsligt går att komma överens om.Att dom nu ser hur mkt vika den andra parten ger.

Sen att 15e sep inte är något dödens datum på nåt sätt tror försäsongen kan skippas men till 1a okt ska det ju vara löst denna pajkastartävling om säsongen ska hinna starta enligt schema.Personligen anar jag att dom är närmare än vad det verkar och att dom "bästa buden bör komma sent kanske sista dagen timmarna innan nuvarande cba gåt ut.2004 va det mkt mera komplicerat med lönetaket som ägarna ville införa.
Citera
2012-09-01, 14:17
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Ja bara hoppas att det löser sig och det vi ser är klassisk bargening sen i elfte timmen så kommer något som helt plötsligt går att komma överens om.Att dom nu ser hur mkt vika den andra parten ger.

Sen att 15e sep inte är något dödens datum på nåt sätt tror försäsongen kan skippas men till 1a okt ska det ju vara löst denna pajkastartävling om säsongen ska hinna starta enligt schema.Personligen anar jag att dom är närmare än vad det verkar och att dom "bästa buden bör komma sent kanske sista dagen timmarna innan nuvarande cba gåt ut.2004 va det mkt mera komplicerat med lönetaket som ägarna ville införa.

Grejen är ju den att ingen av parterna, och framförallt inte ägarna, har så jättemycket att förlora på en försenad säsong. De kan hålla på de bästa korten ett tag till.
Citera
2012-09-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Grejen är ju den att ingen av parterna, och framförallt inte ägarna, har så jättemycket att förlora på en försenad säsong. De kan hålla på de bästa korten ett tag till.

Ja risken för en försening är ju stor tyvärr mkt beroende på ägarnas första bud som va helt åt skogen och mest reta upp nhlpha.Tror att winter classic blir en viktig faktor att få igång säsongen kring nyår iaf sen all star matchen efter det.Men tills dess kan det ju mest kännas som en kukmätartävling i media.Blir iaf en intressant månad frammåt nu hoppas man kan läsa om match resultat i oktober istället för tidigare nämnt.
Citera
2012-09-01, 19:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkking
Hellre sen start av säsong än ingen alls. Helvete vad jag längtar tills de startar...

Håller med. Kan stå ut med att vänta ett antal veckor extra än att hela säsongen ställs in.
Citera
2012-09-02, 14:47
Medlem
KriminellGitarrs avatar
Så länge det sätter igång före jul så, annars ser jag gärna att säsongen ställs in helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in