Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-24, 11:34
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Måste ta NirvanAs sida här, visst känner du några som gillar det så, själv har jag dock aldrig träffat någon som gillar det och uppenbarligen inte han heller...

Smaken är som baken. Gällande själva allstar-matchen är jag helt på er sida, det är bara trams. Dock är skills competition rätt roligt. Och även om man gillar det eller inte så är det ytterliggare en kisstråle i ansiktet på alla fans när de ställer in...

Det kommer inte bli något spel i NHL i år, jag är helt övertygad.
Citera
2012-11-24, 11:49
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror du verkligen vi får se några matcher under 12/13 säsongen?

Ja, det tror jag. Är bara en tidsfråga innan spelarna begår myteri.
Citera
2012-11-25, 00:17
Medlem
Druvhagels avatar
Vore väldigt nice att få se någon match åtminstone. Blev riktigt ledsen när de ställde in Winter Classics. Jag såg verkligen fram att få se mitt kära Detroit köra över Toronto.
Citera
2012-11-25, 20:49
Medlem
DRPOEs avatar
Vad pysslar Bolland med?
Det verkar som de flesta är på ägarnas sida i konflikten och idioter som öppnar käften lär inte få opinionen att vända.

Man kan fundera över vattnet i windy-city. Taxi-rånare, Head-shottare och nu mordhotare.....
Citera
2012-11-26, 00:12
Medlem
Någon som vet vad som kommer hända med draften nästa år om det inte blir någon säsong?
Citera
2012-11-26, 02:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MQU
Någon som vet vad som kommer hända med draften nästa år om det inte blir någon säsong?
Den kommer ske, men det blir lottning då, nästan alla lag kommer ha lika stor chans på 1st overall te.x
Citera
2012-11-26, 02:07
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Ja, det tror jag. Är bara en tidsfråga innan spelarna begår myteri.

Härligt att någon har hoppet uppe. Magkänslan hos mig numera säger att det inte kommer bli någon säsong, medan hjärnan säger att det kommer bli det. Känns som att man står så pass nära varandra nu att båda sidorna känner att det är dumt att skrota hela säsongen, men man vet ju aldrig. Teorin att NHL vill mosa NHLPA en gång för alla är kanske inte helt osannolik, trots allt.

Om det nu blir en säsong så ställer man sig frågan vem som göra nästa move? Kommer det komma något nytt konkret förslag, eller komma man förhandla och finslipa på det senaste som facket la fram?
Citera
2012-11-26, 06:42
Medlem
DjPuttes avatar
som SteffeG säger så finns det tecken på att spelarna är jäkligt oense kring lockout frågan och CBA, Det börjar pyra mer och mer och man ser på vissa twitterkonton att spelare börjar lessna etc etc!
Så myteri lugn det kommer komma iom du har några med höglön som är rädda att förlora sin del av kakan medans de lägre betalda med NHL mått mätt är villiga att offra lite för få spel i ligan, Så man kan nog säga att det finns saker i båda lägren som känner sig mer och mer manade att bryta saker och få till ett nytt CBA avtal!
Citera
2012-11-26, 13:19
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MQU

Citat:
Den kommer ske, men det blir lottning då, nästan alla lag kommer ha lika stor chans på 1st overall te.x

Alla lag startar med tre "lottobollar" i skålen och sen tar man bort en för varje slutspelsdeltagande senaste tre åren och en för varje 1st overall under samma tidsperiod, ned till minimalt 1 boll.

Så vissa lag har 3x så stor chans som andra, åtminstone om man följer senaste lockoutens protokoll.

Men trodde du skulle föreslå att det är garanterat att någon av de blödande organisationerna som Phoenix exempelvis får 1st overall.
Citera
2012-11-26, 14:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Alla lag startar med tre "lottobollar" i skålen och sen tar man bort en för varje slutspelsdeltagande senaste tre åren och en för varje 1st overall under samma tidsperiod, ned till minimalt 1 boll.

Så vissa lag har 3x så stor chans som andra, åtminstone om man följer senaste lockoutens protokoll.

Men trodde du skulle föreslå att det är garanterat att någon av de blödande organisationerna som Phoenix exempelvis får 1st overall.
Ja med judar vet man aldrig!

Varför har det inte hänt ett skit sen i Onsdags? Helt tyst även på twitter...
Torsdag var thanksgiving iofs, men sen då?
Citera
2012-11-26, 14:40
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ja med judar vet man aldrig!

Varför har det inte hänt ett skit sen i Onsdags? Helt tyst även på twitter...
Torsdag var thanksgiving iofs, men sen då?
Black friday och grejer antar jag...
Citera
2012-11-26, 14:43
Medlem
Axel Brage (Malmös målvakt) påstår på sin twitter att Lockouten tar slut och att det blir officiellt idag.
Samma sak påstår Tomas Kollar, enligt Dusan Umicevic på twitter: http://twitter.com/SVTDusan/status/273048877551198208

Varför Axel eller Tomas skulle ha någon bättre koll på det här än alla andra vet jag inte.

EDIT: Dusan tog bort twitterinlägget nu.
Senast redigerad av NkR21 2012-11-26 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in