Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-06, 15:17
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Om jag har läst "twitterflödet" korrekt så har NHLPA gått med på ovanstående MEN inte längden på CBAt. Altså så måste det mer eller minder bara återstå att komma fram till längden på CBA:t?

nej det är punkter som ägarnas senaste förslag innehöll och
som spelarna ännu inte har tagit ställning till.

Som BM skriver:

Citat:
What NHLPA may not like about NHL proposal: $300M Make Whole,
up from $211M offer, which more or less splits difference on NHLPA ask $393M.

Bob McKenzie ‏@TSNBobMcKenzie

What NHLPA definitely won't like about NHL offer: 5 year term limit on
contracts (except 7 for own UFAs), 5% variance, 10 year term for CBA.

---------

Sources: Sides exchange proposals
Updated: December 6, 2012, 6:49 AM ET | By Katie Strang | ESPNNewYork.com
http://espn.go.com/nhl/story/_/id/8718146/nhl-players-union-exchange-proposals-sources-say
Senast redigerad av BleAivano 2012-12-06 kl. 15:20.
Citera
2012-12-06, 15:28
Medlem
B-Dawks avatar
Tramsigt av spelarna vill att detta CBA bara ska gälla i fem år. Då är risken rätt stor att vi sitter i samma båt igen 2017..

Helst ska det gälla 10 år, som både NFL och NBA skrev i sina senaste avtalsförhandlingar.
Citera
2012-12-06, 17:34
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar som det kommer skita sig idag
Citera
2012-12-06, 18:01
Medlem
FIGHTPLAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar som det kommer skita sig idag
Skojar du??
Citera
2012-12-06, 18:03
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Skojar du??

Ja.

Allt som har hänt är att det är back to business...det kan gå vägen eller så går det åt helvete.
Citera
2012-12-06, 18:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTPLAY
Skojar du??

Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Ja.

Allt som har hänt är att det är back to business...det kan gå vägen eller så går det åt helvete.
Nja, läser man twitter från journalisterna som är där är det mycket dystert. Inga positiva vibbar.
Citera
2012-12-06, 18:20
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nja, läser man twitter från journalisterna som är där är det mycket dystert. Inga positiva vibbar.

Jo visst, det är ju back to business. Inget lallande längre där man sitter och smickrar den andra sidan.

Vad har man kommit överens om de senaste dagarna? Vad återstår? Har det bara varit spekulationer att man kommit överens om viktiga frågor? Har journalisterna lurat oss? Har vi lurat varandra?

Edit: väldigt dött i feeden nu.
Senast redigerad av melacko 2012-12-06 kl. 19:07.
Citera
2012-12-06, 22:24
Medlem
melackos avatar
Kom igen nu tråden, låt oss underhålla varandra.
Vad tror ni, deal imorgonkväll? Känns som att det kan gå relativt snabbt nu, på bara ett dygn eller två. Känns som att det kan dra ut flera veckor också iofs, eller att det skiter sig helt. Vore intressant att veta lite mer vad det är NHLPA har diskuterat under eftermiddagen. Man kanske vet att en deal är nära, men man vill ändå inte sälja sig för billigt.
Citera
2012-12-06, 22:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Kom igen nu tråden, låt oss underhålla varandra.
Vad tror ni, deal imorgonkväll? Känns som att det kan gå relativt snabbt nu, på bara ett dygn eller två. Känns som att det kan dra ut flera veckor också iofs, eller att det skiter sig helt. Vore intressant att veta lite mer vad det är NHLPA har diskuterat under eftermiddagen. Man kanske vet att en deal är nära, men man vill ändå inte sälja sig för billigt.
Meltdown tror jag.
Citera
2012-12-06, 22:45
Medlem
Blixis avatar
Tror det kommer lösas sig snart. Inom ett par dygn beroende på hur kinkiga spelarna vill vara med att få in medlare i bilden. Kan dom dyka upp imorgon eller under helgen ser jag framför mig ett nytt avtal innan helgen är över. Känns som hela processen har synats från så många håll att när det väl lossnar (vilket jag tycker det gör nu) som kommer det gå fort som attan. Skiter det sig däremot nu ser jag inget annat än mörker. Då ser jag hela säsongen som förlorad. Ur vilka nya perspektiv skulle dom kunna beakta konflikten efter den här veckans "turn around" när det kommer till hur det hela ska skötas?

Efter att läsa "The Instigator" om Bettman och hans järngäng är jag dock fast i uppfattningen om att det handlar mest om hur mycket spelarna kan tänka sig vika som kommer avgöra hur långa lockouten kommer bli. Ju förr dom inser sin position i hierarkin desto snabbare får vi se hockey i nordamerika helt enkelt. Jag hoppas och tror att spelarna ger vika i helgen. Tar sin 50/50 deal och make whole grejen på 300 millar samt pensions uppgörelsen som finns på bordet med en liten twist såklart. Ägarna sitter på alla trumf i den här förhandlingen, förstår verkligen inte vad spelarna pysslar med som förskjuter processen så mycket. Vad dom än kommer att få i slutändan kommer aldrig någonsin kompensera för de pengar dom förlorat under lockouten. Ibland får man helt enkelt inse att man är arbetstagare och inte arbetsgivare. Med risk kommer cash så även förluster. En enkel princip som tom dom mest ingrodda fackmänniskor bör inse.
Citera
2012-12-06, 22:48
Medlem
Buttman och gänget är experter på att få det att verka som att allt är okej och grönt, men när det kommer till kritan så är det blankt nej.

"Det här ser ju bra ut!"
-"Jaha okej vad roligt, då skriver vi på då?"
"Nä, det gör vi inte"
Citera
2012-12-06, 22:51
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixi
Tror det kommer lösas sig snart. Inom ett par dygn beroende på hur kinkiga spelarna vill vara med att få in medlare i bilden. Kan dom dyka upp imorgon eller under helgen ser jag framför mig ett nytt avtal innan helgen är över. Känns som hela processen har synats från så många håll att när det väl lossnar (vilket jag tycker det gör nu) som kommer det gå fort som attan. Skiter det sig däremot nu ser jag inget annat än mörker. Då ser jag hela säsongen som förlorad. Ur vilka nya perspektiv skulle dom kunna beakta konflikten efter den här veckans "turn around" när det kommer till hur det hela ska skötas?

Efter att läsa "The Instigator" om Bettman och hans järngäng är jag dock fast i uppfattningen om att det handlar mest om hur mycket spelarna kan tänka sig vika som kommer avgöra hur långa lockouten kommer bli. Ju förr dom inser sin position i hierarkin desto snabbare får vi se hockey i nordamerika helt enkelt. Jag hoppas och tror att spelarna ger vika i helgen. Tar sin 50/50 deal och make whole grejen på 300 millar samt pensions uppgörelsen som finns på bordet med en liten twist såklart. Ägarna sitter på alla trumf i den här förhandlingen, förstår verkligen inte vad spelarna pysslar med som förskjuter processen så mycket. Vad dom än kommer att få i slutändan kommer aldrig någonsin kompensera för de pengar dom förlorat under lockouten. Ibland får man helt enkelt inse att man är arbetstagare och inte arbetsgivare. Med risk kommer cash så även förluster. En enkel princip som tom dom mest ingrodda fackmänniskor bör inse.
Inte för att jag är någon fackmänniska, men samtidigt skulle man kunna säga att det är spelarna som har all makt. Varför inte bara ta sitt pick och pack och spela i Europa tills NHL ger dem en deal, och verkligen visa att man menar allvar. I ett sådant läge bör det gå större nöd på ägarna än spelarna kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in