Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-06, 14:22
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Är lite dåligt insatt här så jag undrar:
Varför ska Lundqvist spela på ett artistkontrakt om han har sagt att han ska spela i princip gratis? Blir försäkringskostnaderna billigare med ett artistkontrakt?
För förmögenhetsskatten är väl borttagen helt har jag för mig så något sådant kommer han väl inte få skatta på i vilket fall som helst?

Det är väl skillnaden på inkomstskatt 15 och 55 procent som är boven?
Citera
2012-11-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Det är väl skillnaden på inkomstskatt 15 och 55 procent som är boven?

Joo men om det bara är det som är problemet tycker jag att det låter lite konstigt. Man hör ju hela tiden att dom flesta NHL-spelarna ska spela i princip gratis för sina moderklubbar. Säg att Frölunda betalar Lundqvist en symbolisk summa på t.ex. 30-40k i månaden i lön. Bilden jag har fått av Lundqvist är då inte att han skulle fly landet för att skatta 15 % istället för 55 % på en sådan lön, speciellt med tanke på hur många miljoner han redan har. Känns som att han skulle prioritera att ha möjligheten att umgås med familj i Sverige några månader extra snarare än att slippa betala några tiotusen mer i skatt.
Citera
2012-11-07, 01:01
Medlem
BleAivanos avatar
två twitterinlägg som säger samma sak

Citat:

Pierre LeBrun@Real_ESPNLeBrun

Expectation is that NHL/NHLPA talks will go "somewhat late" source just said...

Citat:
John Shannon ‏@JSportsnet

NHL and NHLPA still at it. 3 and a half hours. But who's counting?...
Oh yeah...told its going to go for a while. #tickticktick

*edit. mötet är över, inga kommentarer från parterna.
De ska träffas imorgon igen. från Bob McKenzie @TSNBobMcKenzie

*edit 2, nähä mötet pågår tydligen fortfarande.
Senast redigerad av BleAivano 2012-11-07 kl. 01:53.
Citera
2012-11-07, 04:27
Medlem
Funkydudes avatar
Bra att de börjat med möten igen iaf! Utan dem är det svårt att komma framåt Det bästa vore, som jag skrivit flertalet gånger tidigare, att de låstes in i ett rum och fick stanna där tills deal nåtts.
Citera
2012-11-07, 17:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Joo men om det bara är det som är problemet tycker jag att det låter lite konstigt. Man hör ju hela tiden att dom flesta NHL-spelarna ska spela i princip gratis för sina moderklubbar. Säg att Frölunda betalar Lundqvist en symbolisk summa på t.ex. 30-40k i månaden i lön. Bilden jag har fått av Lundqvist är då inte att han skulle fly landet för att skatta 15 % istället för 55 % på en sådan lön, speciellt med tanke på hur många miljoner han redan har. Känns som att han skulle prioritera att ha möjligheten att umgås med familj i Sverige några månader extra snarare än att slippa betala några tiotusen mer i skatt.

Grejen är väl att han får skatta på sin totala inkomst (förmögenhet) oavsett var den är intjänad om han är i sverige mer än ett halvår.
Citera
2012-11-07, 22:10
Medlem
DjPuttes avatar
http://espn.go.com/video/clip?id=8603869
Citera
2012-11-08, 01:18
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Grejen är väl att han får skatta på sin totala inkomst (förmögenhet) oavsett var den är intjänad om han är i sverige mer än ett halvår.

Ja, rent spontant känns det ju så eftersom det borde falla under sexmånadersregeln men sen råkade jag snubbla över lag (1991:591) om särskild inkomstskatt för utomlands bosatta artister m.fl.
Citat:
"5 § Skattskyldighet föreligger inte för en artist eller idrottsman, om han uppbär inkomsten från ett artistföretag som är hemmahörande i utlandet."
Vilket förbryllar lite varför han då behöver åka hem.

Nåja, för att vara mer on topic, någon som har koll på hur många matcher som kan spelas om det löser sig någorlunda snart nu? När ungefär hamnar sista datum innan hela säsongen får strykas?
Citera
2012-11-08, 01:22
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nåja, för att vara mer on topic, någon som har koll på hur många matcher som kan spelas om det löser sig någorlunda snart nu? När ungefär hamnar sista datum innan hela säsongen får strykas?

64 matcher (4 inom conference, 6 inom division) är något som snackats om vid start i december. Finns ju ingenting som hindrar att man rullar på lite längre i juni om man vill ha många matcher. Med ett sådant system skulle ju dessutom resekostnader och restid dras ned jämfört med normalt schema.
Citera
2012-11-08, 06:51
Medlem
DjPuttes avatar
Då blire det dag 3 av förhandligarna, Inget läcker ut iaf till media vilket känns bra och positivt!
Citera
2012-11-08, 17:30
Medlem
NirvanAs avatar
Nu måste det vara på väg att hända något, 6-7timmar i tisdags, 5 timmar igår, och fortsätter idag..det måste betyda nåt
Citera
2012-11-08, 17:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nu måste det vara på väg att hända något, 6-7timmar i tisdags, 5 timmar igår, och fortsätter idag..det måste betyda nåt
Bara det att dem håller på ännu och förhandlar är ju bra, Tror nog att det skett framsteg utan att någon sida vill säga det hela!
Citera
2012-11-08, 18:41
Medlem
Ja börjar bli frustrerande utan någon matnyttig info från någon av parterna.Twitter hit twitter dit både att det känns lovande samt att förhandligarna igår tex inte va så bra ändå,vet inte vad man ska tro men mkt avgörs i dagens möte förmodligen så bara vänta ut denna sällan skådade rysaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in