Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andjohsig
Känns som att NHL har mycket att förlora, de signade för ett tag sen ett 10 års kontrakt med NBC, vilken förtroendeförlust om det blir lockout. Ingen skulle vilja sända NHL!

Nä, precis!
Kommer sluta med att Norran TV sänder utvalda matcher via webben.
Citera
2012-07-22, 21:59
Kommer aldrig att hända att det blir Lockout. Har svårt att se vissa nhl-klubbar överleva en lockout ekonomiskt.

Dessutom skulle en lockout fucka upp alla europeiska ligor totalt om spelare ska komma/gå mitt under säsongen.
Citera
2012-07-23, 07:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Kommer aldrig att hända att det blir Lockout. Har svårt att se vissa nhl-klubbar överleva en lockout ekonomiskt.

Dessutom skulle en lockout fucka upp alla europeiska ligor totalt om spelare ska komma/gå mitt under säsongen.

Det sista skiter NHL fullständigt i. Däremot så klarar dom inte det ekonomiska och det är pengen som gäller. Det är ju ingen välgörenhetstillställning dom bedriver.
Citera
2012-07-23, 19:43
Medlem
Blurgarens avatar
Vilket datum bestämdes det förra gången?

Man vill ju ha ett besked så fort som möjligt.
Citera
2012-07-23, 20:10
Medlem
Keysors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurgaren
Vilket datum bestämdes det förra gången?

Man vill ju ha ett besked så fort som möjligt.
Minns inte riktigt, var det i september eller oktober tro?!

Visst vore det spännande med en lockoutsäsong och se vilka "stjärnor" som hamnar i Sverige men samtidigt så, NHL är alltid NHL. Och om det nu skulle hända så skulle väl halva NHL vilja sticka till KHL och tjäna lite kosing.
Citera
2012-07-23, 21:22
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andjohsig
Blir det inte en negativ ekonomisk verkan på Elitserien långsiktigt om det blir lockout? Tänkte mest att klubbarna kanske signar spelare som de egentligen inte har råd med

Detta har jag också tänkt på, hur var det sist egentligen? Vad gjorde klubbarna med alla spelare som redan var under kontrakt? För de flesta lagen måste väl ändå haft fullt lag redan när beskedet kom? Många juniorer som får hålla tillbaka osv.. Nej jag hoppas inte det blir någon lockout!
Citera
2012-07-24, 02:02
Medlem
Dimaks avatar
De fuckar ju upp hela Ligan nästan. Hv behöver 3 utespelare till om det blir lockout så måste de ju fixa NHL spelare. Hoppas Hjalmarsson kommer (självklart) och Maholta och flera som var med 04/05.
Citera
2012-07-25, 16:49
Medlem
Gados avatar
Väntar med spänning på Fehrs counter-offer. Det kommer säga mycket om sannolikheten.
Citera
2012-07-25, 17:17
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Detta har jag också tänkt på, hur var det sist egentligen? Vad gjorde klubbarna med alla spelare som redan var under kontrakt? För de flesta lagen måste väl ändå haft fullt lag redan när beskedet kom? Många juniorer som får hålla tillbaka osv.. Nej jag hoppas inte det blir någon lockout!

En lockout innebär att arbetsgivaren utestänger arbetarna från arbetsplatsen - du betalar alltså ingen lön till de anställda så länge det är lockout. Spelarna får inga löner - klubbarna får å sin sida inga intäkter från matcherna.
Citera
2012-07-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
De fuckar ju upp hela Ligan nästan. Hv behöver 3 utespelare till om det blir lockout så måste de ju fixa NHL spelare. Hoppas Hjalmarsson kommer (självklart) och Maholta och flera som var med 04/05.

Jämfört med andra lag som Frölunda och Modo så är HV körda om det blir lockout, var glad om de ens kommer till slutspel
Citera
2012-07-25, 19:46
Medlem
dwgs avatar
Tror många tar en extra lång vila i stället för att spela i Europa.
Sen skulle det va roligare om tex 15spelare vill spela här, så får man Lotta vilket lag man får spela i.
Tex fröknarna sedin får för fösta gången spela i olika lag.
Citera
2012-07-25, 19:49
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Var det inte likadant för Näslund förr lockouten? Men han spelade ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Näslund spelade inte många matcher förra lockouten. Tror han skrev i januari om jag inte minns helt fel och debutmatchen var när Forsberg bröt handleden.

I Näslunds frikyrkliga fall så var det ekonomin som var anledningen att han skrev på i Januari. Han hade varit tvungen att betala förmögenhetsskatt om han börjat spela tidigare. Om han skippade att betala tionde till Jesus hade han kanske haft råd att lira hela säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in