Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-06, 17:48
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocketpod
Angående Gamecenter Live.

Jag hade det i fjol och var mycket nöjd, förutom att det inte gick att få Gamecenter Live för iPad via appstore i Sverige.

Bra kvalitet och så vidare.
Vet inte ifall man kan "signa" även denna säsong, klickat runt på sidan och kan logga in men hittar inte nåt erbjudande om att registrera sig för denna säsong.

Hur funkade viaplay förra säsongen? Kunde man se via iPad? Kvaliteten?

Befinner du dig i Sverige så är det Viasat som äger rättigheterna. I ditt fall så blir det ju Viaplay som gäller med andra ord.
Men oroa dig inte. Dem tunnlar dig bara vidare till GameCenter Live som vi hade föregående säsong.
Förra året var det ju egentligen bara en kort lucka i kalendern som gjorde det möjligt för oss att roffa åt sig NHLGCL.

En mycket bra lösning för mig som även följer annat smått och gott på Viaplay.

Sedan så utgår jag från att jag kommer kunna använda min PS3app som vanligt. Någon som vill vara vänlig och bekräfta?

EDIT:
Har mailat Viaplay angående ärendet. Återkommer med svar!
Senast redigerad av wema 2013-01-06 kl. 17:56.
Citera
2013-01-06, 18:07
Medlem
lowdesertpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Befinner du dig i Sverige så är det Viasat som äger rättigheterna. I ditt fall så blir det ju Viaplay som gäller med andra ord.
Men oroa dig inte. Dem tunnlar dig bara vidare till GameCenter Live som vi hade föregående säsong.
Förra året var det ju egentligen bara en kort lucka i kalendern som gjorde det möjligt för oss att roffa åt sig NHLGCL.

En mycket bra lösning för mig som även följer annat smått och gott på Viaplay.

Sedan så utgår jag från att jag kommer kunna använda min PS3app som vanligt. Någon som vill vara vänlig och bekräfta?

EDIT:
Har mailat Viaplay angående ärendet. Återkommer med svar!

Kan man se matcherna i efterhand på viaplay?
Citera
2013-01-06, 18:11
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowdesertpunk
Kan man se matcherna i efterhand på viaplay?

Nej.
Men i Gamecenter, som Viaplay tunnlar till, kan du det.
Vilket betyder: Ja, det kan du.
Däremot kan jag tänka mig att matcher med svenska kommentatorer inte lär vara tillgängliga i efterhand. Men å andra sidan, vem FAN vill ha svenska kommentatorer till NHL?

Fick svar från Viasat:
Citat:
"Hej!

Vi erbjuder tillgång till NHL GameCenter för de kunder som har tillgång till sportmaterialet på Viaplay.

Eftersom det är en extern tjänst vi tunnlar till så har vi ännu inte kommit fram till en lösning med NHL som integrerar detta i PS3-appen.

Men allt kommer tills dess att vara tillgängligt via webbtjänsten.

Trevlig kväll!

Med vänliga hälsningar
Joakim
Viaplay Support"
Citera
2013-01-06, 19:23
Medlem
tjyvtjompas avatar
Någon som vet om ESPN America kommer sända NHL? Om så är fallet, gäller detta då även HD-kanalen?
Citera
2013-01-06, 19:44
Medlem
Citat:
Fick svar från Viasat:

Jag undrade också över det så tack för att du mejlade dem! Angående svaret: neeeeej
Nåja, måste jag koppla laptopen till projektorn så får jag väl göra det.
Det viktigaste är att lockouten är slut så att jag snart kan se på ishockey innan jag går till jobbet

Edit: Och eftersom western bara möter western antar jag att alla Canucks vardagsmatcher kommer att börja rätt sent/tidigt (beroende på hur man ser på saken). Att se på matcher som börjar 01.00 är ingen höjdare när man ska jobba 8 - 16.30
Senast redigerad av Straiter 2013-01-06 kl. 19:47.
Citera
2013-01-06, 19:58
Medlem
Hur kommer det se ut då med spelprogrammet? möter ena serien varandra bara och andra serien varnadra ?

När skall SC bli slut då ?
Citera
2013-01-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag undrade också över det så tack för att du mejlade dem! Angående svaret: neeeeej
Nåja, måste jag koppla laptopen till projektorn så får jag väl göra det.
Det viktigaste är att lockouten är slut så att jag snart kan se på ishockey innan jag går till jobbet

Edit: Och eftersom western bara möter western antar jag att alla Canucks vardagsmatcher kommer att börja rätt sent/tidigt (beroende på hur man ser på saken). Att se på matcher som börjar 01.00 är ingen höjdare när man ska jobba 8 - 16.30

Snarare så att de tidigaste matcherna, alltså Eastern startar vid 01:00. Western får man vänta på fram tills 02:30-04:30.
Citera
2013-01-06, 20:04
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeider1
Hur kommer det se ut då med spelprogrammet? möter ena serien varandra bara och andra serien varnadra ?

När skall SC bli slut då ?

1. JA

2. Enligt Henrik Lundqvist (intervju i radiosporten) så ska slutspelet
börja i slutet på april. Slutspelet pågår i c:a 2 månader skulle jag tro.
Citera
2013-01-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Snarare så att de tidigaste matcherna, alltså Eastern startar vid 01:00. Western får man vänta på fram tills 02:30-04:30.

Precis, så därför är det ju så bra att jag slipper de bortamatcherna. Jag går hellre upp 03.55 än 00.55
Citera
2013-01-06, 21:26
Medlem
Cykelpedal-s avatar
Citat:
Nej.
Men i Gamecenter, som Viaplay tunnlar till, kan du det.
Vilket betyder: Ja, det kan du.
Däremot kan jag tänka mig att matcher med svenska kommentatorer inte lär vara tillgängliga i efterhand. Men å andra sidan, vem FAN vill ha svenska kommentatorer till NHL?

Fick svar från Viasat:
På deras Facebook nämner de att man ska kunna se NHL live via PS3:
http://www.facebook.com/viaplay.se/posts/460111160715400
Citera
2013-01-06, 21:55
Medlem
Blundettos avatar
Så jävla skönt att lockouten är avslutad. NHL har man saknat.
Citera
2013-01-06, 22:03
Medlem
MajorAssholes avatar
Nån som har testat viaplays nhl sändningar? Fungerar det bra utan avbrott i ipad och dator? Kan man se matcherna dagen efter?

Jag har tur som har kvar nhl.com kontot innan dom låste till bara USA. Där kostade en hel säsong bara 1100kr. Lär nog bli billigare denna mini säsong. Fungerar bra om man vill köra unblock us och använda tjänsten för er som inte vill betala 2400kr för ett år med viaplay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in