2013-03-18, 22:14
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Javisst, Kristendomen i all ära vi muslimer tror på den ursprungliga budskapen som har funnits i bibeln som var identiska med koranen men som förvrängts av människan.

Du ger mig länk där en komiker förlöjligar barnbibel där bilder finns med för att barn lättare ska förstå. Denna omdömeslösa människa vill få publiken att skratta, men skratta bäst som skratta sist.

Att visa upp barnbibel där bilder finns med för att barn lättare ska förstå innebörden av olika budskap är verkligen inget att skratta åt och denna ''komiker'' saknar talang annars hade han tagit upp och fått människor att skratta på ett helt annat sätt.

Jo, hela sagan är att skratta åt och jag tror att många religiösa också kan det. Framförallt de som inte tryckt upp huvudet i häcken som du. Du tycker dock inte det är förlöjligande hur man säljer ett religiöst budskap till barn. Ricky visar väl på ett alldeles utmärkt sätt hur löjligt budskapet är och framförallt hur osannolik sagan om Noa är.

Jag skrattar nog bäst av oss. Om du skulle göra det så är det bara skadeglädjen du längtar efter att få visa. Typiskt för många religiösa.
Citera
2013-03-18, 22:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Javisst, Kristendomen i all ära vi muslimer tror på den ursprungliga budskapen som har funnits i bibeln som var identiska med koranen men som förvrängts av människan.

1. Du har fortfarande inte förklarat hur gud kunde vara så urbota korkat att han lät detta ske så att MILJARDER människor hamnar i helvetet

2. Du kan inte bevisa för fem öre att det faktiskt är sant

Citat:
Du ger mig länk där en komiker förlöjligar barnbibel där bilder finns med för att barn lättare ska förstå. Denna omdömeslösa människa vill få publiken att skratta, men skratta bäst som skratta sist.

Ja, vad jobbigt när någon driver med ett så starkt vetenskapligt faktum som syndafloden....*host*

Citat:
Att visa upp barnbibel där bilder finns med för att barn lättare ska förstå innebörden av olika budskap är verkligen inget att skratta åt och denna ''komiker'' saknar talang annars hade han tagit upp och fått människor att skratta på ett helt annat sätt.

Han kanske kunde ha läst ur den roligaste suran istället?
Citera
2013-03-18, 23:02
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Jo, hela sagan är att skratta åt och jag tror att många religiösa också kan det. Framförallt de som inte tryckt upp huvudet i häcken som du. Du tycker dock inte det är förlöjligande hur man säljer ett religiöst budskap till barn. Ricky visar väl på ett alldeles utmärkt sätt hur löjligt budskapet är och framförallt hur osannolik sagan om Noa är.

Jag skrattar nog bäst av oss. Om du skulle göra det så är det bara skadeglädjen du längtar efter att få visa. Typiskt för många religiösa.
Först och främst är det inte en saga utan en händelse som faktiskt har hänt, sen så ska man tänka på hur många antalet jordens invånare bestod av och var händelsen skedde. Det är inte nödvändigt att varje djur ska ha funnits med. Finns djur som lever under jorden, sen har vi de som har vingar och kan flyga (fågel) Och djur som inte fanns där händelsen ägde rum.

http://www.epochtimes.se/articles/2009/08/11/17625.html
Citera
2013-03-18, 23:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Först och främst är det inte en saga utan en händelse som faktiskt har hänt, sen så ska man tänka på hur många antalet jordens invånare bestod av och var händelsen skedde. Det är inte nödvändigt att varje djur ska ha funnits med. Finns djur som lever under jorden, sen har vi de som har vingar och kan flyga (fågel) Och djur som inte fanns där händelsen ägde rum.

Grattis IP. Ett av dina bästa inlägg hittills .

Men allvarligt, menar du att syndafloden inte dränkte hela världen i vatten? Fanns det områden som klarade sig?
Citera
2013-03-18, 23:11
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Jag hoppas att du försöker driva med mig. Men om du vill sälja denna saga som sanning så är det bara att börja berätta relevant fakta som styrker den. Men du menar att det var samma antal djurarter på arken som det finns idag? Så nu vill jag veta hur de fick plats, hur länge de var på båten och hur mycket de åt under denna tid.
Citera
2013-03-18, 23:12
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Grattis IP. Ett av dina bästa inlägg hittills .

Men allvarligt, menar du att syndafloden inte dränkte hela världen i vatten? Fanns det områden som klarade sig?

Hade jag uttalat mig om nåt sånt så hade jag sagt om ting som jag inte har en aning om. Gud bevare mig från att göra nåt sånt.
Citera
2013-03-18, 23:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Hade jag uttalat mig om nåt sånt så hade jag sagt om ting som jag inte har en aning om. Gud bevare mig från att göra nåt sånt.
Men du gjorde ju precis det. Du sa att alla djur kanske inte behövde plats på båten. Att vissa levde under jorden - men det utgör ju inget skydd vid en total översvämning. Andra flyger, ja - men även fåglar behöver landa och finna föda (ofta på land).

Men jag kanske missförstod dig.
Citera
2013-03-18, 23:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Jag hoppas att du försöker driva med mig. Men om du vill sälja denna saga som sanning så är det bara att börja berätta relevant fakta som styrker den. Men du menar att det var samma antal djurarter på arken som det finns idag? Så nu vill jag veta hur de fick plats, hur länge de var på båten och hur mycket de åt under denna tid.

Sist jag frågade noah så sa han inget om detta, men nästa gång jag ser honom lovar jag dig att fråga.

Skämt åsido. Jag är helt övertygad om att denna händelse har hänt, däremot kan jag inte uttala mig detaljerat om en händelse om har hänt för flera tusen sen. Hur de har ätit och vilka djur som har följt med och om hela jorden var under vatten eller bara specifika ställen, vet jag inget om. Det jag vet är att jag är helt övertygad om att händelsen har ägt rum.
Citera
2013-03-18, 23:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Sist jag frågade noah så sa han inget om detta, men nästa gång jag ser honom lovar jag dig att fråga.

Skämt åsido. Jag är helt övertygad om att denna händelse har hänt, däremot kan jag inte uttala mig detaljerat om en händelse om har hänt för flera tusen sen. Hur de har ätit och vilka djur som har följt med och om hela jorden var under vatten eller bara specifika ställen, vet jag inget om. Det jag vet är att jag är helt övertygad om att händelsen har ägt rum.
Hur kan du vara helt övertygad när du samtidigt skriver att du inget vet?
Citera
2013-03-18, 23:37
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Du menar ljuga under ed.
Din rasist.
Citera
2013-03-18, 23:39
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur kan du vara helt övertygad när du samtidigt skriver att du inget vet?

Just för att övertyga och veta är två olika ord som betyder två olika saker. Jag kan vara övertygad om att en händelse som jag själv inte varit med om eller sett med egna ögon, har skett men fortfarande inte veta att det har skett.

X springer mot mig och är helt anfådd och säger att hennes hus har brunnit ner till grunden ( lägg märke till att det är en händelse som redan har skett). Jag vet ju inte om det har hänt men jag kan bli övertygad av det hon säger men fortfarande inte veta.
Citera
2013-03-18, 23:41
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Du menar ljuga under ed.
Din rasist.

HAHAHA rasist? HUR? VARFÖR? NÄR? PÅ VILKET SÄTT, HUR KAN DU TRO? VAD SA DU, SA DU ATT DU SA? Vad har rasist med denn tråd att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in